Vårsko

LeneSvima

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Snøfnuggene 2018
Febbisbebbis'18
Har dere kjøpt og er dere fornøyd? Har en viss peiling på hva jeg vil ha, men vil også høre noen erfaringer. Har gitt opp å skulle finne fora støvler sherox, så er ute etter noen gore-tex sko som holder til søledammer.
 
Mamma har kjøpt gummistøvler til alle barna. Har sherox etter nr 1, men bruker nok kun gummistøvler å så fall. Har strikke sokker til å ha inni og er ikke så kaldt her. Han svetter uansett på beina av å leke inne.
 
Har dere kjøpt og er dere fornøyd? Har en viss peiling på hva jeg vil ha, men vil også høre noen erfaringer. Har gitt opp å skulle finne fora støvler sherox, så er ute etter noen gore-tex sko som holder til søledammer.
Vi fikk taki slike i svergie:) blitt brukt mye i vinter. Hva som skal brukes i våres har jeg ikke funnet ut av:p
 
Vi fikk taki slike i svergie:) blitt brukt mye i vinter. Hva som skal brukes i våres har jeg ikke funnet ut av:p

Tror ikke vinterskoa er vanntette selv om det påstås. Litt avhengi av at det er mulighet for å gå i vanndammer uten å bli bløt.
 
Mamma har kjøpt gummistøvler til alle barna. Har sherox etter nr 1, men bruker nok kun gummistøvler å så fall. Har strikke sokker til å ha inni og er ikke så kaldt her. Han svetter uansett på beina av å leke inne.

Gummistøvler blir nok litt i det kaldeste laget her enda. Ellers hadde det sikkert vært en god ide. :)
 
Har noen helt enkle fra Skoringen/Skofus, men de er ikke vanntette. Hadde Viking GoreTex mellonsesongsko til storesøster, og var veldig fornøyd med dem[emoji4]
 
Her har Noah nettopp vokst ut av sine viking Gore tex. Så har han støvler, converse også kjøpte vi noen hummel joggesko som var veldig gode på :)
 
Farmor kjøpte Viking GoreTex med høyt skaft til lillemor. Også var det barnasdager på skoringen så da ble det med et par joggesko også. Blir nok en stund før hu får brukt dem, men var 2for1[emoji6] og for en lettelse og få av di tunge vinterskoa[emoji6]
 
Vi fikk høre det fra bhg denne uken at helga måtte ha noen lettere sko! Trengte ikke være så mye kaldere, men de hun har er visst så tunge å gå i :p Skjønner ikke det, hun går så fint med dem... Veldig støttende vinterskoene hennes også for de har så fast, høyt skaft =) Men nå begynner hun faktisk å vokse ut av de! =)
Vi skal sende ungen og farmor på shopping i påska, så da blir det nok noen fine, gode joggesko som hun kan ha utover våren og sommeren =)
 
Jeg er nok litt streng når det kommer til sko, så her har vi superfit toddlersko og han kommer ikke til å få såkalte vanlige sko eller kule sko før han er 3 år ;)
 
Vi fikk høre det fra bhg denne uken at helga måtte ha noen lettere sko! Trengte ikke være så mye kaldere, men de hun har er visst så tunge å gå i :p Skjønner ikke det, hun går så fint med dem... Veldig støttende vinterskoene hennes også for de har så fast, høyt skaft =) Men nå begynner hun faktisk å vokse ut av de! =)
Vi skal sende ungen og farmor på shopping i påska, så da blir det nok noen fine, gode joggesko som hun kan ha utover våren og sommeren =)

Så lurt å sende farmor[emoji6] holdt på å bli med sandaler også, men iom at di som var på tilbud ikke var fine og det er en goood stund til hu får brukt for det så skulle dem vente[emoji4]
Alva går veldig fint i vinterskoene sine også, men så på hele ungen at det var en lettelse og få nye lette sko på beina[emoji23]
 
Jeg er nok litt streng når det kommer til sko, så her har vi superfit toddlersko og han kommer ikke til å få såkalte vanlige sko eller kule sko før han er 3 år ;)
Hva er det som er så spesielt med de skoene? Og hva er toddlersko? Jeg har hørt at Superfit merket har litt smale sko, og har derfor tenkt at de ikke er noe for mine unger fordi de har arvet mine breie føtter[emoji12] Jeg har har kjøpt Skofus til mi jente (enkle vårsko), men trenger et til par, type GoreTex, som passer vestlandsvåren litt bedre[emoji6] Det er så upraktisk å gå med støvler hele tiden[emoji28]
 
Hva er det som er så spesielt med de skoene? Og hva er toddlersko? Jeg har hørt at Superfit merket har litt smale sko, og har derfor tenkt at de ikke er noe for mine unger fordi de har arvet mine breie føtter[emoji12] Jeg har har kjøpt Skofus til mi jente (enkle vårsko), men trenger et til par, type GoreTex, som passer vestlandsvåren litt bedre[emoji6] Det er så upraktisk å gå med støvler hele tiden[emoji28]

Det er vel ikke så veldig mye spesielt med de annet enn at de er formet slik at de passer en flat babyfot godt og er myke og fleksible i sålen. ;) Storesøsteren i hus har hatt fotfeil og vi måtte til fysioterapeut med henne frem til hun var 3 år, så er nok blitt veldig påvirket av det når det kommer til skovalg. En toddlersko (hvis det egentlig heter det) er bare en sko tilpasset de føttene barna har frem til 2/3 år, for eksempel en slik http://no.ecco.com/nb-NO/barn/baby/product/5638401515/ECCO FIRST.

Superfit et smale i modellen, ja, og det overrasket meg at det var den som var best på foten hans. Jeg trodde nemlig han hadde store og brede føtter :p Men den er myk og fin i sålen og den lar seg brette sammen, noe jeg lærte var veldig viktig. :p

Ellers er jo gore-tex skoene til Viking veldig lette og fine å gå med! Det viktigste jeg lærte med storesøsteren er egentlig at støtte rundt ankelen og vekten på skoen er det viktigste, i tillegg til at det ikke er for mye demping i skoen i form av forhøyede punkter på yttersiden av skolen. Vi har Timberland gore-tex sko nå, og styr unna hvis du kommer over de! Tunge og stive å gå med. Fæle sko for de minste..
 
Tittet på superfit jeg også. Joggesko blir det ikke denne sommeren tror jeg
Toddlersko er tingen.

Enn så lenge hyler hun fortsatt of nekter å flytte seg med sko på da...
 
Back
Topp