Skravletråd!!

Oi, nå er det lenge siden denne har vært framme gitt. Hvordan går det med dere?

Det går nå bra syns jeg. Nyter oppmerksomheten fra venner og familie, den voksende magen og de daglige sparkene[emoji4] Kjenner nå at det begynner å bli slitsomt og gå på jobb. Kroppen er tung og jeg trenger mer hvile enn før. Har sovet 2 timer på sofaen i kveld[emoji28] Jeg har jobbet 3- delt turnus som sykepleier helt til nå med både dagvakt, kveldsvakt og nattevakt. Jeg er snart i uke 26. Kjenner jeg må bremse opp tempoet litt, så nå blir det sykemelding fra nattevakter og mer tilrettelegging på jobb[emoji12] Hvordan går det der?
 
Det går nå bra syns jeg. Nyter oppmerksomheten fra venner og familie, den voksende magen og de daglige sparkene[emoji4] Kjenner nå at det begynner å bli slitsomt og gå på jobb. Kroppen er tung og jeg trenger mer hvile enn før. Har sovet 2 timer på sofaen i kveld[emoji28] Jeg har jobbet 3- delt turnus som sykepleier helt til nå med både dagvakt, kveldsvakt og nattevakt. Jeg er snart i uke 26. Kjenner jeg må bremse opp tempoet litt, så nå blir det sykemelding fra nattevakter og mer tilrettelegging på jobb[emoji12] Hvordan går det der?

Det går igrunn veldig bra. Ryggen er et problem, men ellers føler jeg meg bare tykk. Deilig med spark her og :D Sist gang var det så voldelig, dennr babyen er roligere av seg :)
 
Det går igrunn veldig bra. Ryggen er et problem, men ellers føler jeg meg bare tykk. Deilig med spark her og :D Sist gang var det så voldelig, dennr babyen er roligere av seg :)

Jeg har også fått problemer med korsryggen de siste ukene. Prøver nå så godt det lar seg gjøre å unngå løft. Mini her er vilter av seg og han turner og sparker. Dette blir min første[emoji5]
 
Ååå dere må slutte! [emoji1] Blir så fysen av å lese her [emoji85][emoji85] Nesten så jeg sender mannen ut etter pistasjis

Leste denne først nå og tenkte akkurat det samme. Pistasjis hadde smakt helt fantastisk. Mange år siden jeg har spist det. Men nå fristet det veldig. Prøver å spise havregryn, melk og eple isteden. Ikke helt det samme ...
 
Leste denne først nå og tenkte akkurat det samme. Pistasjis hadde smakt helt fantastisk. Mange år siden jeg har spist det. Men nå fristet det veldig. Prøver å spise havregryn, melk og eple isteden. Ikke helt det samme ...
Ikke helt det samme nei.. [emoji57] Men mye sunnere [emoji6]
 
Jeg får ny bilstol :D
Min far stakk innom barnas hus på babykveld og fikk tak i :D
Kjempefornøyd! Nå mangler bare madrass, så har vi det vi må ha nytt.
Jeg klør i fingrene etter å tråle salgssider etter moseskurv e.l. og stellebord. Litt usikker på om jeg skal prøve å få tak i stellematte brukt eller ikke.
Og så har jeg jo kommet så langt nå at jeg kan hente babypakker :D
Trodde aldri jeg skulle komme hit altså! Lagde en tråd på Svangerskap og fødsel og klagde min nød over at tiden gikk så sakte, og at det var såååå lenge til jeg kunne hente babypakker, og nå kan jeg det! Det er vel fra 26 uker, og jeg er 29+2 :D
Må bare finne ut hvem det er som har nå! :D
 
Idag skal jeg farte rundt i Oslo og hente ulike saker vi har kjøpt på Finn [emoji51][emoji5] + innom babyshop og hente en bestilling der! Gleder meg [emoji5]
 
Har så lyst å begynne å sortere gamle babyklær og ordne på babyrommet ect, men føler jeg aldri får nok energi til å gjøre det[emoji20] Tungt å komme seg i form og aktivitet igjen etter 5 måneder på sofaen. Men prøver å ta en dag om gangen, og gjøre litt mer enn hva jeg gjorde i går[emoji846] Så kanskje sakte men sikkert man kommer i sånn høvelig form[emoji1377]
 
Har så lyst å begynne å sortere gamle babyklær og ordne på babyrommet ect, men føler jeg aldri får nok energi til å gjøre det[emoji20] Tungt å komme seg i form og aktivitet igjen etter 5 måneder på sofaen. Men prøver å ta en dag om gangen, og gjøre litt mer enn hva jeg gjorde i går[emoji846] Så kanskje sakte men sikkert man kommer i sånn høvelig form[emoji1377]
Kjenner det sånn selv. Er nok å springe etter 1,5-åringen. Og lunta har blitt veldig kort, så jeg er mye frustrert og sliter med dårlig samvittighet fordi jeg ikke orker så mye. Barnerommet ligger langt bak i køen over ting jeg har overskudd til.
 
Kjenner det sånn selv. Er nok å springe etter 1,5-åringen. Og lunta har blitt veldig kort, så jeg er mye frustrert og sliter med dårlig samvittighet fordi jeg ikke orker så mye. Barnerommet ligger langt bak i køen over ting jeg har overskudd til.

Ja dårlig samvittighet er det nok å ta av her[emoji20] Man har vært vant med et høyt tempo og mye å gjøre som plutselig er blitt omgjort til nesten null aktivitet. Med alt det "dagligdagse" som MÅ gjennomføres (barn i barnehage/skole, jobb, middag, rydding, barnas aktiviteter, lekser, stell og leggetid) så er man kaputt på slutten av dagen.
Har i tillegg slitt med ekstrem svangerskapskvalme med mye oppkast som heldigvis tok slutt i uke 21 men som nå smyger seg litt tilbake igjen[emoji33] Håper det stopper opp med kun sure oppstøt.
 
Jeg nyter livet i magen [emoji4] er uke 30 i dag, og har akkurat vært sykmeldt i to uker. Sliter så med sår rygg og vondt i ribbein.. begynner å lure på om det kan være at han har snudd seg, for det er som han stanger i ribbeinene på høyre side - huden der er helt nummen [emoji85] ellers nyter jeg dagene hjemme, det er utrolig deilig å slappe av å ta livet i eget tempo, men sliter med dårlig samvittighet for at jeg ikke er på jobb.. har en kontorjobb og sliter med å sitte på kontorstol over lengre tid, så vet ikke helt hva jeg skal gjøre.

Sånn bortsett fra det begynner jeg endelig å nyte magen, ikke bare føle meg rar [emoji173]️ og jeg har det egentlig fantastisk.
 
Noen andre som er delvis/helt sykmeldt her? Hva fyller dere tiden med? [emoji5]
 
Har 2 barn fra før så tiden går der:p og husarbeid og serie:) har også en fjærpynt jeg er gira på å få laget :p
 
Ja dårlig samvittighet er det nok å ta av her[emoji20] Man har vært vant med et høyt tempo og mye å gjøre som plutselig er blitt omgjort til nesten null aktivitet. Med alt det "dagligdagse" som MÅ gjennomføres (barn i barnehage/skole, jobb, middag, rydding, barnas aktiviteter, lekser, stell og leggetid) så er man kaputt på slutten av dagen.
Har i tillegg slitt med ekstrem svangerskapskvalme med mye oppkast som heldigvis tok slutt i uke 21 men som nå smyger seg litt tilbake igjen[emoji33] Håper det stopper opp med kun sure oppstøt.
Ja hverdagen er mer slitsom nå. Men jeg elsker jobben min, så jeg er glad jeg fortsatt kan jobbe [emoji5] Skal være lenge nok hjemme i permisjonen.
 
Noen andre som er delvis/helt sykmeldt her? Hva fyller dere tiden med? [emoji5]

Jeg suller hjemme, prøver å få gjort litt husarbeid ellers må jeg innrømme at jeg er ganske god venn med sofaen for tiden [emoji4] jeg er mye trøtt og kjei. Har ingen barn fra før, så har egentlig ikke noe spesielt å fylle tiden med heller.. møter ei venninne i ny og ne for en kaffe. Ellers er det rolig :) noe jeg syns er utrolig godt.
 
Titter innom for å ønske dere en super himmelsprett! :) Ikke så lenge igjen nå til resten av junibabyene kommer, ser noen har begynt å komme allerede. Dere går ei fin og spennende tid i møte! :D
 
Nå er det virkelig ikke lenge til vår måned [emoji4] Skjer det noe? Noen som er i fødsel allerede?
 
Jeg tror babyen har fått tak i en spade eller noe, og prøver å grave seg ut i litt forskjellige retninger. Men sånn ellers så skjer det veldig lite :)
 
Back
Topp