Smertestillende under fødsel

Det høres herlig ut! Føler meg alt annet enn rolig som førstegangs og det FØR fødsel :shy:

Snakk med jordmor om det! Jeg gjorde ikke det, og jeg har skikkelig fødselsangst nå. Om det hadde hjulpet å snakke med henne vet jeg jo ikke, men det er jo klart at om man klarer å jobbe med kroppen så kan man få en langt bedre opplevelse enn om man kjemper imot :)
 
Jeg er livredd for sprøyter, så tviler sterkt på at epidural kommer i nærheten av meg engang. Vet at alle sier at man ikke tenker over det under fødselen, men jeg får virkelig angstanfall av nåler, hyperventilerer, besvimer, kaster opp osv.

Lystgass derimot har jeg tro på! Dette fungerer utmerket når jeg er hos tannlegen. [emoji28] I tillegg ønsker jeg veldig gjerne tilgang til badekar, samt muligheten til å føde på knærne, eller aller helst ikke liggende på rygg. Det virker ikke særlig hensiktsmessig mtp tyngdekraften. Men er der egentlig åpen for mye.
 
Snakk med jordmor om det! Jeg gjorde ikke det, og jeg har skikkelig fødselsangst nå. Om det hadde hjulpet å snakke med henne vet jeg jo ikke, men det er jo klart at om man klarer å jobbe med kroppen så kan man få en langt bedre opplevelse enn om man kjemper imot :)

Det skal jeg gjøre. Leit at du har fått fødselsangst nå, håper det går bedre enn du tror.
 
Hadde epidural og lystgass med den første og formen etter fødselen var dårlig.
Med nr 2 var det kun lystgass og formen var på topp etter fødselen[emoji1360] Var klar til å forlate sykehuset 2 timer etter fødselen[emoji28] Men de ville holde meg der over natta, så dro neste morgen[emoji4]

Så håper nå med nr 3 at jeg slipper noe form for smertelindring. Men altså den lystgassen[emoji12] Den hjalp iallfall meg veldig[emoji1360]
 
Ønsker i utgangspunktet å klare meg uten som sist, men er åpen for det meste skulle det bli behov for det.
 
Sist hadde jeg bestemt meg for å ikke ha noe. Fødselen gikk så fort at det ikke var tid uansett. Håper på det samme nå, hadde drømmefødsel sist. :)