♫ Skravletråd Mars ♫

Seks.

Eldste er åtte og et halvt og lillemor rett over året så mye kan skje med henne da.
Ah. Varierer det noe iløpet av tiden da? Eller er hu småspist med alt?

Mi 6åring har perioder. Perioder hvor hu spiser noenlunde og perioder hvor hu spiser så lite at man blir totalt stressa :(

Ah. Varierer det noe iløpet av tiden da? Eller er hu småspist med alt?

Mi 6åring har perioder. Perioder hvor hu spiser noenlunde og perioder hvor hu spiser så lite at man blir totalt stressa :(
Tja. Det hender hun kan slå til om hun får brødskive med sjokoladepålegg ;-)

Men stort sett max en skive pr måltid og veldig lite glad i middag. Selv når vi lager ting hun sier hun har lyst på og vi vet hun liker er det lite som går ned.

Hun er 114 cm og 17,5 kilo, noe som for jenter på 6 år er regnet som undervekt grad 1. Ikke alvorlig. Men undervektig er hun. Det hadde ikke bekymret meg om hun var som broren. Med sine 125 cm og 21,5 kilo er han også undervektig, men han spiser godt.

Litt forsiktig der, eldstemann er allergisk mot i alle fall valnøtter. Hasselnøtter skal han tåle, men... Når man har epipen pga nøtteallergi eksperimenter jeg ikke med nøtter og frø vi ikke har erfaring med i alle fall.
Nøtter er greit. Men kli finnes i svært mange brød og knekkebrød ;)

Nøtter er greit. Men kli finnes i svært mange brød og knekkebrød ;)
Kli kan jeg bruke ja, det er jo fra korn.

Rask googling tilsier dog minst like mye energi i havregryn så ikke noe gevinst i å bytte der?

Om noen husker, sist uke viste jeg ekstrem-langtidsmeldingens varsel for 17. Mai her jeg bor. Og sa jeg skulle følge det opp ukentlig.

Sist uke:
fd00936de24d7c74b4ca26e9f7335d64.jpg

I dag.
b71191ad35d61ab3c933ab755f3b70a3.jpg

Tenkte du kunne bruke det i tillegg:) Men den blir kanskje for tykk da?
Det blir vel som om jeg bruker for mye havregryn, tykt. Kan jo prøve litt, men vil helst holde den greit drikkbar

Var inne på tanken om avokado som jeg vet anbefales som sunt fett. Så på dem o butikken i dag og innså at jeg vet de omtales som "vanskelig å få moden men ikke overmoden" og at... Det aner jeg virkelig ikke noe om siden jeg aldri har brukt en.

Dels tror jeg det for ungene handler om å venne seg til tanken på å drikke seg mett. De har fått smoothie i bhg, men da frukt og jus og servert som "kos" eller "dessert", bursdagsmat etc. Altså slett ikke stappet med energi for å mette.

Tja. Det hender hun kan slå til om hun får brødskive med sjokoladepålegg ;-)

Men stort sett max en skive pr måltid og veldig lite glad i middag. Selv når vi lager ting hun sier hun har lyst på og vi vet hun liker er det lite som går ned.

Hun er 114 cm og 17,5 kilo, noe som for jenter på 6 år er regnet som undervekt grad 1. Ikke alvorlig. Men undervektig er hun. Det hadde ikke bekymret meg om hun var som broren. Med sine 125 cm og 21,5 kilo er han også undervektig, men han spiser godt.
Haha ja. Men kan jo ikke leve på nugatti og sjokade heller liksom.

Får håpe det går seg til etter hvert jo eldre de blir.

Kjenner igjen det med middager da. Lager favoritten også er hu mett på en bit. Så mye for det liksom [emoji14]

Haha ja. Men kan jo ikke leve på nugatti og sjokade heller liksom.

Får håpe det går seg til etter hvert jo eldre de blir.

Kjenner igjen det med middager da. Lager favoritten også er hu mett på en bit. Så mye for det liksom [emoji14]
Det beste er visstnok sjokoade på halve og nugatti på halve. Og så brette sammen.

Da kan hun spise to skiver. Gitt at dette er den andre. Er det den første spiser hun ikke en med noe annet etterpå (vi har liksom sagt at sjokoladepålegg er bare annenhver skive og ikke i hverdagen)

Det beste er visstnok sjokoade på halve og nugatti på halve. Og så brette sammen.

Da kan hun spise to skiver. Gitt at dette er den andre. Er det den første spiser hun ikke en med noe annet etterpå (vi har liksom sagt at sjokoladepålegg er bare annenhver skive og ikke i hverdagen)
Det var en ny vri [emoji14] Har aldri kommet på å slå se to sammen [emoji87]

Det blir vel som om jeg bruker for mye havregryn, tykt. Kan jo prøve litt, men vil helst holde den greit drikkbar

Var inne på tanken om avokado som jeg vet anbefales som sunt fett. Så på dem o butikken i dag og innså at jeg vet de omtales som "vanskelig å få moden men ikke overmoden" og at... Det aner jeg virkelig ikke noe om siden jeg aldri har brukt en.

Dels tror jeg det for ungene handler om å venne seg til tanken på å drikke seg mett. De har fått smoothie i bhg, men da frukt og jus og servert som "kos" eller "dessert", bursdagsmat etc. Altså slett ikke stappet med energi for å mette.

Det er nok en omstilling prosess ja.
Men de får i hvert fall et veldig sunt og godt måltid ide minste:)

Det var en ny vri [emoji14] Har aldri kommet på å slå se to sammen [emoji87]
Ikke jeg heller.

Jeg spiser jo somregel aldri slikt og uansett ikke nugatti. Ikke broren heller. Han tåler som sagt hasselnøtter men liker det ikke så han spiser det ikke.

Det er nok en omstilling prosess ja.
Men de får i hvert fall et veldig sunt og godt måltid ide minste:)
Godt synes de i alle fall det er ja, og sunt er det jo. Jeg er som sagt ikke bekymret for storebror som spiser bra, men mellomste får i seg for lite. Aktivitetsnivået er større på henne enn broren, men tynne er de begge to.

Det har de jo alltid vært, så det er uvant å ha denne babyen her. Mens de andre var ca 8 kg da de var et år var hun over 9. På de andre strammer jeg strikkede i buksene (disse med knapphullstrikk er vår venn) sikkert 10 cm på hver side, på henne... Ja så er det nå egentlig greit sånn...

Godt synes de i alle fall det er ja, og sunt er det jo. Jeg er som sagt ikke bekymret for storebror som spiser bra, men mellomste får i seg for lite. Aktivitetsnivået er større på henne enn broren, men tynne er de begge to.

Det har de jo alltid vært, så det er uvant å ha denne babyen her. Mens de andre var ca 8 kg da de var et år var hun over 9. På de andre strammer jeg strikkede i buksene (disse med knapphullstrikk er vår venn) sikkert 10 cm på hver side, på henne... Ja så er det nå egentlig greit sånn...
Kan jeg spørre hvor tung 8 åringen din er?
Min gutt er også veldig tynn. Men tror ikke han er farlig tynn.

fd8ff192f923e9a6932a7f06cefa5e96.jpg
Bare mitt barn som tror at pysjamaser og tøffler skal under stuebordet når man kler seg? [emoji87] Tar ikke hintet heller når jeg tar det ut på badet vet du [emoji23]

Back
Topp