Emilie’s dagbok ❤️

Så fantastisk og veldig spennende! Masse lykke til [emoji173]
 
Første dag på progynova i dag. Litt trøttere enn vanlig.
 
Ønsker dere all lykke til! De er kjempekjekke i Haugesund, både legene og sykepleierne. Vi føler oss godt i varetatt hos dem. Kanskje en litt sær ting, men jeg har blitt ganske glad i dem etter hvert❤
 
Ønsker dere all lykke til! De er kjempekjekke i Haugesund, både legene og sykepleierne. Vi føler oss godt i varetatt hos dem. Kanskje en litt sær ting, men jeg har blitt ganske glad i dem etter hvert[emoji173]

Så kjekt å høre. Kjenner det er godt å være i gang :) hvor mange forsøk har dere hatt?
 
Så kjekt å høre. Kjenner det er godt å være i gang :) hvor mange forsøk har dere hatt?
Vi fikk en datter i 2015 som ble til på første IVF. Nå er vi gang med søskenforsøk. Har hatt et negativt fryseforsøk hvor det ble satt inn 2 eskimoer, så et avbrutt ferskforsøk. Nå ruger jeg på et 2dagers egg. Spennende tider for oss begge.

Jeg synes det er godt å være i systemet. Da får man hjelp og man vet at en graviditet er en større sannsynlighet. Frustrerende å prøve på hjemmebane og vite at oddsen ikke akkurat er på vår side.
 
Vi fikk en datter i 2015 som ble til på første IVF. Nå er vi gang med søskenforsøk. Har hatt et negativt fryseforsøk hvor det ble satt inn 2 eskimoer, så et avbrutt ferskforsøk. Nå ruger jeg på et 2dagers egg. Spennende tider for oss begge.

Jeg synes det er godt å være i systemet. Da får man hjelp og man vet at en graviditet er en større sannsynlighet. Frustrerende å prøve på hjemmebane og vite at oddsen ikke akkurat er på vår side.

Så fantastisk å få en datter ved første ivf :) masse lykke til med rugingen. Får håpe spiren klorer seg godt fast!
 
Fikk mensen i dag. Har gått en uke på progynova. Nå er der en uke igjen med progynova før sprøytestart på torsdag.
 
Får sinnsyke kviseutbrudd av progynovaen.. irriterende... føler meg skikkelig fæl :/ gleder meg faktisk til sprøytestart. Bare 5 dager igjen [emoji4]
 
Så kjipt med kviser :( Hva gjør Progynova'en. Er det det samme som nesespray, Synarela?
 
Så kjipt med kviser :( Hva gjør Progynova'en. Er det det samme som nesespray, Synarela?

Tror den sørger for jevn follikelvekst. Vet ikke om det er det samme som synerela? Hva gjør den?
 
Tror den sørger for jevn follikelvekst. Vet ikke om det er det samme som synerela? Hva gjør den?

Synarela blokkerer kjønnshormoner slik at man kommer i en slags kunstig og midlertidig overgangsalder. Man går gjerne på Synarela i to uker før man begynner på sprøyter. Så da er det nok ikke det samme :)
 
Last edited:
Progynova gjør det motsatte, forhindrer folikkelvekst! Så gjør nok samme nytten som spray ;)
 
Den følelsen når du i utgangspunktet er litt sent ute for å hente ut hormonsprøyte (typ du går dagen før sprøytestart) og så har ikke apotekene sprøyta på lager :O
Men så sier farmasøyten på det tredje apoteket du sjekker at de kan bestille den inn slik at den er her i morgen. Da blir man utrolig lettet :) superklar for sprøytestart i morgen!
 
Den følelsen når du i utgangspunktet er litt sent ute for å hente ut hormonsprøyte (typ du går dagen før sprøytestart) og så har ikke apotekene sprøyta på lager :O
Men så sier farmasøyten på det tredje apoteket du sjekker at de kan bestille den inn slik at den er her i morgen. Da blir man utrolig lettet :) superklar for sprøytestart i morgen!

Nervepirrende :eek: Been there, done that. Ikke den type stress man trenger :p
 
Da er jeg i gang. 2 x elonva satt kl 17 :) klarte jo selvfølgelig å knekke sprøytespissen på den ene. Men hadde heldigvis en til overs fra annet forsøk [emoji13]
 
Murrer kraftig i eggstokkene. Livredd for å få EL av meg selv :/
Men begynner heldigvis på cetrotide i kveld. Superspent på ul på torsdag. Håper det i allefall er 4 egg som er modne.
 
Last edited:
To dager til UL! Gleder meg :) håper på positive nyheter.

Murrer fremdeles godt i eggstokkene, gkør ordentlig vondt noen ganger. Satt Cetrotide i går kveld og når jeg tar på stedet jeg stakk er det litt hardt inni der er liksom en liten bul. Er dette normalt? Mannen snakket om at det sikkert var en hevelse inni der etter sprøytestikket. Flere som har hatt det?
 
Back
Topp