Sykehuset Buskerud HF Drammen *

Jeg fødte på Ahus i 2012 og skal i desember føde i Drammen. Ikke noe god opplevelse på Ahus. Men har hittill hatt en veldig god opplevelse av Drammen. Blir godt fulgt opp der. Men de har ikke lystgass der? :( de har på Ahus, men der fikk jeg ikke tilbudet en gang :p så hadde håper å bruke det nå. Vis ikke har jeg flere bekjente som har bare positivt å si om Drammen, så får håpe det går bra :) kan jo være uheldig uansett hvilket sykehus man kommer på :p
 
Jeg fødte på Ahus i 2012 og skal i desember føde i Drammen. Ikke noe god opplevelse på Ahus. Men har hittill hatt en veldig god opplevelse av Drammen. Blir godt fulgt opp der. Men de har ikke lystgass der? :( de har på Ahus, men der fikk jeg ikke tilbudet en gang :p så hadde håper å bruke det nå. Vis ikke har jeg flere bekjente som har bare positivt å si om Drammen, så får håpe det går bra :) kan jo være uheldig uansett hvilket sykehus man kommer på :p
Kjempefornøyd med Drammen! Veldig god oppfølging og var trygg hele veien. Jeg var førstegangs i juni. De har dessverre ikke lystgass! Jeg var superfornøyd med epiduralen de satte helt perfekt! Jeg kjente ikke en rie før det nærmet seg pressrier. Visste det kom rier fordi henda og låra vibrere! Men tror de har TENS eller hva det heter der. :)
 
Nå har jeg vært til oppfølging flere ganger i Drammen + JM samtale og omvisning :) vi har lagt en plan for fødselen og jeg er kjempe fornøyd så langt! Nå gleder jeg meg til fødselen og har trua på at dette skal bli en fin opplevelse :)
 
Har født her 2 ganger, føden var helt grei, men barsel er det værste stedet jeg har vært på noen gang, makan til sure mennesker som jobber der skal du lete lenge etter! Med nr. 2 måtte jeg rett i narkose å sy etter fødsel og var så vidt pappan fikk lov å overnatte der! Fødte kl. 18 og våkna vel fra narkose i 21.30 tiden, så syns det nesten burde vært en selvfølge at pappan fikk være der å ta seg av lille.
 
Har født her 2 ganger, føden var helt grei, men barsel er det værste stedet jeg har vært på noen gang, makan til sure mennesker som jobber der skal du lete lenge etter! Med nr. 2 måtte jeg rett i narkose å sy etter fødsel og var så vidt pappan fikk lov å overnatte der! Fødte kl. 18 og våkna vel fra narkose i 21.30 tiden, så syns det nesten burde vært en selvfølge at pappan fikk være der å ta seg av lille.
Er det lenge siden?
 
Jeg fødte på Drammen i februar 2013 og var kjempefornøyd med fødeavdelingen, og middels med barsel. Skal føde der igjen til høsten, så da håper jeg på å få dra litt fortere hjem om alt går uten komplikasjoner.

Hadde satt pris på å få høre noen nye erfaringer :)
 
Fødte på Drammen i juni 2016. Strålende fornøyd med føden [emoji846]Dro hjem 8 timer etter at barnet var født, så har vel egentlig ikke det store erfaringsgrunnleget til å vurdere barsel. Men inntrykket er likevel at vi fikk det vi trengte, men ikke særlig mye mer [emoji6]
 
Jeg fødte på Drammen i februar 2013 og var kjempefornøyd med fødeavdelingen, og middels med barsel. Skal føde der igjen til høsten, så da håper jeg på å få dra litt fortere hjem om alt går uten komplikasjoner.

Hadde satt pris på å få høre noen nye erfaringer :)
Fødte der i november15, og er egentlig ganske fornøyd. På føden var de helt fantastiske, barsel var helt ok. Vi fikk familierom i to netter, til tross for fullt kjør der da - siste natten delte jeg rom med en annen dame. Hun sa at det var andre gangen hun fødte der, og opplevde at man fikk det man ba om. Hvis du tør å stå på ditt, be om hjelp osv så får du det - men ikke nødvendigvis sånn at de sjekker hvis ikke
 
Fødte der i november15, og er egentlig ganske fornøyd. På føden var de helt fantastiske, barsel var helt ok. Vi fikk familierom i to netter, til tross for fullt kjør der da - siste natten delte jeg rom med en annen dame. Hun sa at det var andre gangen hun fødte der, og opplevde at man fikk det man ba om. Hvis du tør å stå på ditt, be om hjelp osv så får du det - men ikke nødvendigvis sånn at de sjekker hvis ikke
Jeg hadde en natt alene på dobbeltrom, det var ganske ok, men umulig å sove på sykehus uansett synes jeg. Så var vi to, og dagen jeg dro hjem (egentlig en dag før jeg skulle) skulle vi bli tre der! Men kanskje jeg ikke var kravstor nok, haha! Skal ha det i bakhodet [emoji4]
 
Er det flere som har erfaringer fra Drammen sykehus i år?:)

Ja, er veldig fornøyd med barsel iallfall spesielt kveld- og nattvaktene, tror de har litt bedre tid.
Stor forskjell på jordmødrene på føden. Men nå liker jeg at de overdrevet hyggelige da.[emoji16] Var veldig heldig med barnepleier og jordmor når jeg presset. De var liksom en heiagjeng og presset med meg.[emoji16]
 
Ja, er veldig fornøyd med barsel iallfall spesielt kveld- og nattvaktene, tror de har litt bedre tid.
Stor forskjell på jordmødrene på føden. Men nå liker jeg at de overdrevet hyggelige da.[emoji16] Var veldig heldig med barnepleier og jordmor når jeg presset. De var liksom en heiagjeng og presset med meg.[emoji16]

Det høres bra ut!:) Når var det du var der?
 
Fødte der i fjor sommer, veldig fornøyd med føden! Ble satt i gang, så lå der i 3 døgn. På barsel fikk vi familierom, så vi så de ikke så mye:) men veldig fornøyd med barsel også, fikk det vi hadde behov for.
 
Fødte her nå i desember og har kun lovord å komme med. Fikk kjempegod informasjon og oppfølging under fødselen - og følte meg trygg hele veien selv om det endte med akutt keisersnitt. På barsel fikk vi også god oppfølging og veiledning, og samtidig mulighet til å være alene og lære mammarollen på egenhånd. Evig takknemlig for hele opplevelsen.
 
Back
Topp