Hva gjør man mens man venter?

Noen som har tips til hvordan vi kan få tiden til å gå mens vi venter på at babyen skal dø?
Er 25 uker, og har hatt begynnende morkakesvikt siden uke 16, som ble oppdaget på oul. Det har vært en lang vei for å finne årsak til liten vekst med mange undersøkelser og fostervannsprøve som var helt normal. Det har vært små oppturer og nedturer underveis, men i dag fikk vi beskjed om at tilstanden er forverret, babyen har fått veske rundt hjertet og det er ekstremt usannsynlig at det vil skje en positiv endring. Pga denne dårlige morkaka er hun nå bare litt over 300 gram og det gjøres ikke noe for å redde henne, hun er rett og slett for liten :(
Så nå venter vi bare på at det skal gå galt, uten å vite om det er snakk om uker eller dager.
Er med nærmeste familie for ikke å grave oss ned i sorgen alene, men minuttene går så sakte frem mot neste kontroll på tirsdag.

Kondolerer så mye ❤

Leste innlegget ditt nå, og ser at vi har opplevd litt av det samme.

Vi mistet vår lille gutt i januar. Han ble 28 uker i mammas mage. Vi fikk vite at jeg hadde morkakesvikt i uke 20. Dagene og ukene ble lange, men det var godt å ha han der så lenge som vi kunne. Jeg valgte å fortelle om situasjonen vi var i kun til de nærmeste, mens jeg lot som om alt var greit i møte med andre rundt oss. Dette var for å beskytte meg selv, og å slippe å snakke om det hele tiden med alle.
Jeg tok gravidbilder i uke 28 og mange bilder etter fødselen. Vi fikk se og holde vår lille gutt så mye vi ville de to dagene vi lå på sykehuset
Vi fikk utrolig god oppfølging av jordmødre i de åtte tøffe ukene, og vi har fortsatt god kontakt med de. Dette er vi veldig takknemlig for.
Tiden og sorgen etter fødselen ble mye tøffere enn jeg noen gang kunne forestilt meg.

Hvordan går det med deg i tiden etterpå?
Sender deg mange gode tanker!
Ønsker deg en god kveld.
 
Last edited:
Kondolerer så mye ❤

Leste innlegget ditt nå, og ser at vi har opplevd litt av det samme.

Vi mistet vår lille gutt i januar. Han ble 28 uker i mammas mage. Vi fikk vite at jeg hadde morkakesvikt i uke 20. Dagene og ukene ble lange, men det var godt å ha han der så lenge som vi kunne. Jeg valgte å fortelle om situasjonen vi var i kun til de nærmeste, mens jeg lot som om alt var greit i møte med andre rundt oss. Dette var for å beskytte meg selv, og å slippe å snakke om det hele tiden med alle.
Jeg tok gravidbilder i uke 28 og mange bilder etter fødselen. Vi fikk se og holde vår lille gutt så mye vi ville de to dagene vi lå på sykehuset
Vi fikk utrolig god oppfølging av jordmødre i de åtte tøffe ukene, og vi har fortsatt god kontakt med de. Dette er vi veldig takknemlig for.
Tiden og sorgen etter fødselen ble mye tøffere enn jeg noen gang kunne forestilt meg.

Hvordan går det med deg i tiden etterpå?
Sender deg mange gode tanker!
Ønsker deg en god kveld.

Sender deg en stor klem. :Heartred
 
Kondolerer så mye [emoji173]

Leste innlegget ditt nå, og ser at vi har opplevd litt av det samme.

Vi mistet vår lille gutt i januar. Han ble 28 uker i mammas mage. Vi fikk vite at jeg hadde morkakesvikt i uke 20. Dagene og ukene ble lange, men det var godt å ha han der så lenge som vi kunne. Jeg valgte å fortelle om situasjonen vi var i kun til de nærmeste, mens jeg lot som om alt var greit i møte med andre rundt oss. Dette var for å beskytte meg selv, og å slippe å snakke om det hele tiden med alle.
Jeg tok gravidbilder i uke 28 og mange bilder etter fødselen. Vi fikk se og holde vår lille gutt så mye vi ville de to dagene vi lå på sykehuset
Vi fikk utrolig god oppfølging av jordmødre i de åtte tøffe ukene, og vi har fortsatt god kontakt med de. Dette er vi veldig takknemlig for.
Tiden og sorgen etter fødselen ble mye tøffere enn jeg noen gang kunne forestilt meg.

Hvordan går det med deg i tiden etterpå?
Sender deg mange gode tanker!
Ønsker deg en god kveld.

Hei,

Så trist at du har opplevd det samme. [emoji173]️(Jeg har forresten ny bruker).

Det går fremover :)
Jeg fikk også absolutt et sjokk over hvor tungt det har vært. Tenkte at det ville hjelpe at jeg visste at det ville gå gale, men jeg tror ikke det endret så mye. Det har vært skikkelig trist og tungt og sørgelig. Men jeg synes det sakte har blitt lysere, særlig de siste par ukene. Merker likevel at jeg fortsatt er veldig skjør, men det tar vel bare tid dette her.
Men nå er vi i gang med prøving igjen, og jeg har et håp om at det ikke vil drøye så lenge. Også er det bare å håpe at blodfortynnende vil hjelpe neste baby å vokse seg stor og fin [emoji173]️

Hvordan er det med deg nå?
God påske!
Stor klem
 
Back
Topp