Kjenner du noe bevegelse?

Kan ikke si sikkert at jeg har kjent noe bevegelse, men fikk vite på oul at morkaken ligger på fremme vegg så det kunne gå litt ekstra tid før jeg kjente noe
 
Kjente spark tidlig i begge mine svangerskap, og det var synlige spark allerede i uke 20.
Ingen fare at du ikke kjenner noe enda, helt normalt :)
 
Kjente bevegelse for første gang i uka 17 -18. Ganske tidlig til å være første gangs gravid, men ultralyden avslørte at morkaka er plasser på bakveggen i livmora. Da kjenner man visst bevegelsene tydeligere, og tidligere i flg jordmora. Det kan hende at morkaka di ligger foran, da kjenner man ikke bevegelsen før etter ganske lang tid.

Nå er jeg i uke 20+5 og nå er det texas i magen, daglige kolbøtter og saltoer :p
 
Det er så utrolig forskjell, fra person til person :rolleyes: skjønner deg veldig godt at du er utålmodig, kjenner igjen den følelsen veldig.
Jeg kjenner lille mest på kvelden og spesielt når jeg sitter fremmover bøyd i noen minutter er 20+0 idag ♥️:happy093
 
Var hos jm i går å tok ul. Jeg er 2 gangs gravid å i uke 19 så burde vel kjent litt liv,men har morkaka foran så derfor jeg ikke har kjent noe. Men hun mente det bare var snakk om dager til jeg komt om å kjenne den. Den er veldig aktiv akkurat som storesøster var❤️
 
Ja, ca frå veke 17 kjente eg noko innimellom som eg trur var små babybevegelsar. 18+4 kjente eg tydelige spark for aller første gang! :)
 
Jeg er 19+5, førstegangs og har morkaka bak. Har enda ikke kjent noe som jeg kan si sikkert at er babyen [emoji5]
 
19+3 og kjenner egentlig ikke noe. Har kjent svake dult, men er faktisk ikke sikker på om det er bevegelse eller luft.
Legen har tart mini ul og tror morkaka ligger foran.

Er spent på oul til uka:)
 
19+3 og kjenner egentlig ikke noe. Har kjent svake dult, men er faktisk ikke sikker på om det er bevegelse eller luft.
Legen har tart mini ul og tror morkaka ligger foran.

Er spent på oul til uka:)
Hva hvis du ligger på ryggen med hånda på magen/der livmora er? Jeg har også morkaka forran. Måtte legge hånda oppå for å i det hele tatt å kjenne noe, og da skal jeg love deg jeg kjennte liv [emoji4]det var i uke 19. Er nå 20+3 og kjenner ikke noe særlig fra innsida [emoji4]men masse liv når jeg legger hånda på
 
Hva hvis du ligger på ryggen med hånda på magen/der livmora er? Jeg har også morkaka forran. Måtte legge hånda oppå for å i det hele tatt å kjenne noe, og da skal jeg love deg jeg kjennte liv [emoji4]det var i uke 19. Er nå 20+3 og kjenner ikke noe særlig fra innsida [emoji4]men masse liv når jeg legger hånda på

Nei, ikke da heller.
Jeg har en del kilo for mye og det kan nok være med å påvirke.
Men nå kjenner jeg sommerfuglvinger :)
Var på oul i uke og lillegull er kjempe aktiv selv om jeg ikke kjenner det :)
 
Masse liv her nå, kjent det utenpå siste dagene, i dag 21+1. Har også noen kilo på magen :)
Morkake på fremre vegg.
 
20+0 i dag, og no har eg begynt å kjenna liv kvar dag! :) Eg kan til og med kjenna bevegelsar uten at eg legg hånda på magen. Veldig gøy! :love017
 
Begynte plutselig en kveld med masse spark som jeg tydelig kunne se utenpå magen også:) har kjent daglig siden det, men nå siste uka har det vært ubehagelig stille...:/
Så moro![emoji3] sånn var det her også. Rett for oul ble det plutselig mer stille. Jordmor sa at baby hadde snudd seg og lå med ryggen sin ut mot magen min og sparket inn mot ryggen min. Gikk et par dager så snudde hun seg igjen[emoji4]
 
Begynte plutselig en kveld med masse spark som jeg tydelig kunne se utenpå magen også:) har kjent daglig siden det, men nå siste uka har det vært ubehagelig stille...:/

Jeg har hatt samme. Tok lang tid før jeg begynte å kjenne noe, så plutselig var det action hver kveld en periode. Så ble det ganske så stille en periode med tidvise dunk. Begynte å bli litt bekymret og da jeg spurte fikk jeg flyttet frem neste jordmorkontroll til i dag. Hun sa at baby nok bare hadde snudd seg, for da hun hørte etter var det full action der inne ☺ Hun sa det ikke er uvanlig for de med foranliggende morkake å ikke kjenne så veldig mye så tidlig (uke 24+3) og at babyen ikke har fast bevegelsesmønster enda så da kan det variere. Og i tillegg har baby så god plass at den gjerne kan ligge med ryggen til, og da kjenner man heller ikke så mye.

Men hun sa at hun forstod at det er lett å bli bekymret hvis man ikke får den konstante tilbakemeldingen gjennom spark enda, og at det bare er å ringe dersom jeg vil komme inn en ekstra tur for å høre at alt er i orden.

Alt i alt topp jordmoropplevelse
 
Våkner daglig om nettene og på morgenen av at hun danser der inne, så mamma får ikke sovet :) men det er bare en glede, jeg er bare glad for det))) jeg er så forelsket i henne allerede, så hun må bare sparke, sparke og sparke i vei <3
 
Trenger litt trøst! Jeg har ikke kjent like mye liv i dag som jeg pleier, og nesten ingenting i kveld! Men tenkte ikke over det før jeg skulle legge meg så forhåpentligvis har hun bevegd seg men at jeg bare har blitt vant til bevegelsene hennes. Nå har jeg akkurat lagt meg, men orker ikke å ligge å bekymre meg! Plis, si at det er normalt! Er 21+3.
Skal til legekontoret for å ta glukosebelastning i morgen tidlig, så er vel noen der jeg også kan snakke med[emoji4]
 
Back
Topp