Flere som er sykemeldte her? Og hvorfor?

Frk.meg

Betatt av forumet
Har vært sykmeldt en stund nå, pga at jeg er helt utmattet. Trodde jeg skulle vært bedre til nå, men neida :grumpy:
 
Eg er ikkje sjukmeldt, men har satt i gang tilrettelegging på jobb. Så jobbar halv 9-13 kvar dag. Veldig deilig med korte dager [emoji5]️
 
Har vært sykemeldt i ca 6 uker nå pga bekkenløsning og en jobb hvor det ikke er mulig å legge til rette desverre.. sliter ganske mye på psyken å ikke få bidratt med noe i jobb sammenheng når man har veldig lyst :/
 
Er sykemeldt 50% pga bekkenløsning og jobber i klesbutikk. Arbgiver har prøvd å tilrettelegge med stol, men det blir verre når jeg får hvilt meg etter å ha løpt rundt etter kundene. :/
 
Yes, har jobbet lenge 60% ( 20% sykemeldt ) men så fikk jeg en morkake blødning i uke 18 og vært 100% sykemeldt etter det:)
 
100% sykemeldt siden november [emoji58] bekkenløsning, nedpress og kynnere og risikosvangerskap og da fant legen ut at det var best sånn... rart å ikke skulle på jobb før 2018!
 
Ja, er sykemeldt 90% pga kynnere. De 10% jeg jobber er egentlig bare fordi jeg trenger det psykisk, ut i fra formen skulle jeg ikke jobbet..
 
Først sykemeldt i tre mnd pga kvalme, deretter gikk jeg over til 80% svangerskapspenger pga kvalme og begynnende bekkenløsning. Nå er kvalmen stortsett borte, men helt erstattet av bekkenløsning og kynnere, så kommer ikke til å jobbe mer enn 20%.
 
100% sykemeldt siden oktober. Jobben kan ikke tilrettelegge for meg siden jeg bare er ringevikar.
Orker ikke særlig mye heller, er ofte utslitt etter bare å levere storesøster i barnehagen.
 
Eg er ikkje sjukmeldt, men har satt i gang tilrettelegging på jobb. Så jobbar halv 9-13 kvar dag. Veldig deilig med korte dager [emoji5]️

Så flott at de kan tilrettelegge så bra. Hvordan gikk du frem for å få det slik? Trodde jeg måtte sykemeldes for å kunne jobbe kortere dager [emoji849]
 
Så flott at de kan tilrettelegge så bra. Hvordan gikk du frem for å få det slik? Trodde jeg måtte sykemeldes for å kunne jobbe kortere dager [emoji849]
I samarbeid med jordmor og arbeidsgiver. Fylte ut tilretteleggingsskjema sammen med jordmor (ho ville eg skulle roe ned på jobb pga av vondt i bekken og mykje kynnere, med tanke på at eg hadde premature rier i første svangerskap), og so leverte eg det til arbeidsgiver og i lag med ho fant vi ut at eg skal prøve å jobbe korte dagar og sjå om det hjelper [emoji1]
 
50% sykmeldt pga bekkenløsning, skulle vel ha vært 100% sykmeldt, men legen er streng :p
Men heldigvis er ikke bekkenløsning farlig ;)
Har hatt en del kynnere og nedpress, hadde forkortet livmorhals sist svangerskap, men i følge sykehuset så er det ikke noe å tenke på fordi jeg fødte til termin sist :rolleyes: Så alle svangerskap er visst like sånn som de sier det ;)
 
50% sykmeldt pga bekkenløsning, skulle vel ha vært 100% sykmeldt, men legen er streng :p
Men heldigvis er ikke bekkenløsning farlig ;)
Har hatt en del kynnere og nedpress, hadde forkortet livmorhals sist svangerskap, men i følge sykehuset så er det ikke noe å tenke på fordi jeg fødte til termin sist :rolleyes: Så alle svangerskap er visst like sånn som de sier det ;)

Jeg hadde et voldsomt til nedpress for et par dager siden. Det var en dag jeg stresset mye på jobb, hadde en lang dag og bevegde meg litt for fort i forhold til bekkenløsningen. Vet du om nedpress kan være farlig så tidlig i svangerskapet? Uke 22? Er førstegangs, og vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til det når det kommer. Om det kan ha konsekvenser. Har skjedd kanskje 3-5 ganger, og det blir voldsomt om jeg går mye/stresser mye har jeg inntrykk av.
 
Jeg hadde et voldsomt til nedpress for et par dager siden. Det var en dag jeg stresset mye på jobb, hadde en lang dag og bevegde meg litt for fort i forhold til bekkenløsningen. Vet du om nedpress kan være farlig så tidlig i svangerskapet? Uke 22? Er førstegangs, og vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til det når det kommer. Om det kan ha konsekvenser. Har skjedd kanskje 3-5 ganger, og det blir voldsomt om jeg går mye/stresser mye har jeg inntrykk av.
De tok ikke meg inn for sjekk, men jeg hadde det sist svangerskap i uke 33, og fødte til termin, så da stresser de ikke med meg, selvom jordmor kunne ønske jeg fikk en sjekk ;) Jeg er veldig stressa men :rolleyes:
Men jeg hadde tatt kontakt med sykehuset etc bare for å høre, men blir det bedre når du slapper av? Fortell akkurat hvordan du har det :) tvi tvi
 
De tok ikke meg inn for sjekk, men jeg hadde det sist svangerskap i uke 33, og fødte til termin, så da stresser de ikke med meg, selvom jordmor kunne ønske jeg fikk en sjekk ;) Jeg er veldig stressa men :rolleyes:
Men jeg hadde tatt kontakt med sykehuset etc bare for å høre, men blir det bedre når du slapper av? Fortell akkurat hvordan du har det :) tvi tvi

Jeg hadde det stort sett hele dagen og kvelden, men fikk ikke stresset ned før jeg kom hjem kl.21. Det ble gradvis bedre frem til jeg la meg rundt midnatt. Og var borte når jeg våknet. Så ja, da ble det vel bedre når jeg roet ned. Jeg skal til jordmor neste uke, så kanskje det går bra for meg å vente med å ta det opp til da? Om det ikke kommer igjen før det. Dumt de ikke ville ta deg inn for å sjekke det, og når man får litt motstridende tegn fra jordmor og sykeuhus...

Men vet du om slik nedpress kan føre til prematur-fødsel? Eller om det er andre konsekvenser av det?
 
Jeg er endel dårlig om morgenen/formiddag fortsatt. Å jeg har et psykisk belastende svangerskap som tapper meg for energi. I tillegg begynner bekkenet å skrangle. Så jeg er 60% sykemeldt, og skal til legen på fredag. Jeg sliter med å gjennomføre de 40% på jobb, så får høre hva hun sier.
 
Jobber som sykepleier og er 50% sykemeldt. Jeg får tilrettelegging i form av "fagdager", oppdaterer informasjonsskriv, tar telefoner og har noen ganger de pasientene det er svært lite med.
 
Sykemeldt siden uke 7 pga ekstremt utmattet, lavt BT og ute av stand til å stå eller anstrenge meg i mer enn 5 minutter av gangen. Har heldigvis blitt bedre, men var så ille i en periode at jeg så vidt klarte doturen uten å kaste opp som resultat av BT-fall og utmattelse. Klarte heller ikke spise og drikke, så endte på sykehuset i noen dager. Nå er formen såder, men klarer å kontrollere det litt mer :)
 
50% sykmeldt pga bekkenløsning, skulle vel ha vært 100% sykmeldt, men legen er streng :p
Men heldigvis er ikke bekkenløsning farlig ;)
Har hatt en del kynnere og nedpress, hadde forkortet livmorhals sist svangerskap, men i følge sykehuset så er det ikke noe å tenke på fordi jeg fødte til termin sist :rolleyes: Så alle svangerskap er visst like sånn som de sier det ;)
Huff, ikke godt å gå med bekkenløsning da.. Hehe, ja de tror nok det da :sorry: jeg hadde et kjempe fint svangerskap med nr 1. Helt motsatt med nr 2
 
Back
Topp