Helseangst og snart prøvere

Bruker56ki

Betatt av forumet
Er det noen her som har hatt helseangst og gjennomført graviditet og fødsel? Jeg har helseangst og har hatt dette i 20 år, er nå kommet dit at jeg tror jeg ønsker meg barn - men helseangsten stoppet meg.
Noen med erfaringer? Føler meg alene i verden for tiden da jeg ikke kjenner/vet om noen som har slitt med dette.
 
Har dessverre ikke erfaring, men er det ikke noe sted du kan få hjelp til dette? Psykolog eller noe?
 
Har dessverre ikke erfaring, men er det ikke noe sted du kan få hjelp til dette? Psykolog eller noe?

Har fått tilbud om å komme til en jordmor som jobben innen psykologi, men ønsker gjerne å snakke med noen andre i samme situasjon eller noen som har vært i samme båt :)
 
Hei,

Jeg har litt erfaring å komme med, men send meg gjerne en pm hvis du vil prate litt:)
 
Jeg har helseangst og begynner også å bli klar for barn etterhvert. For min del vil jeg trenge tettere oppfølging av fastlege/jordmor under svangerskapet. Har heldigvis en veldig dyktig fastlege så føler meg godt i varetatt der.

Jeg har i tillegg ekstrem sykehusangst og takler ikke sprøyter, blod eller i det hele tatt å snakke om helserelaterte ting uten å bli dårlig. Er med andre ord meeeget spent på hvordan det skal gå med prøving og graviditet..

Mitt råd er å snakke med fastlegen din og se om du kan komme ofte til kontroller sånn at du føler deg trygg. Er du redd for selve fødselen og?
:):)
 
Hei!

Går du til behandling hos psykolog for angsten din?
Angst er som regel ganske "universell" selv om den manifesterer seg forskjellig og har forskjellige "triggere," så kognitiv atferdsterapi er veldig lurt å benytte seg av.
Et svangerskap og foreldrerollen fører med seg mange bekymringer, og er man alt utsatt for angst kan den fort vokse, så det er lurt å gjøre noe med dette så fort som mulig.

Håper du tar tak i dette og at du blir bedre! <3
 
Back
Topp