Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg trener styrke og litt kondis. Er litt overvektig fra før, så føler meg avhengig av å forsette med dette. Men jeg hadde kraftig bekkenløsning fra uke 11 forrige svangerskap, og vegrer meg nå i å ta for mye i.. spesielt bentrening. Noen som har noen tips?Fleire som har planar om å trena i svangerskapet?
Trenar CrossFit 4-5 ganger i veka og håper på å fortsette med det. Foreløpig er formen tipp topp og håper det fortsetter slik![]()
Jeg trener styrke og litt kondis. Er litt overvektig fra før, så føler meg avhengig av å forsette med dette. Men jeg hadde kraftig bekkenløsning fra uke 11 forrige svangerskap, og vegrer meg nå i å ta for mye i.. spesielt bentrening. Noen som har noen tips?
Ja, det tror jeg at jeg skal gjøreRåde blir jo å trene kjernemuskulaturen. Alle får bekkenløsning men ikkje alle får smerter. Trener du på treningssenter? Ville absolutt lagt litt penger i ein pt time, så får du eit program som passer akkurat deg.
Trener enda fotball 3 ganger i uken, og vanlig styrketrening 5-6 gangermå nok gi meg med fotballen etterhvert, men styrketreningen kommer jeg til å forsette med resten av svangerskapet
![]()
Titter innom fra februarJeg har selv 2 uker til termin og trener fortsatt ca. 5 ganger i uka. Jeg fikk bekkenløsning i uke 28 og ble sykmeldt fra jobben i barnehage, men jeg bestemte meg for å ikke bli liggende på sofaen av den grunn, og det er jeg så glad for i dag! Jeg trener spinning og styrketrening, og det går kjempefint selv med bekkenløsning. Bare sørg for å gjøre alle øvelsene med lik vekt på begge ben og synkron beinstilling. Dropp alle øvelser på ett ben og utfall og sånt. Øvelsene jeg gjør i en økt er: Knebøy, strak markløft, rygghev i sånn skrått apparat, nedtrekk, facepulls, skulderpress, roing, og innimellom brystpress, bicepscurl osv. Fokuserer masse på rygg som er det viktigste når man blir tung foran. Mageøvelsen jeg gjør er å stå på alle 4 på knærne og suge navlen og bekkenbunnen inn, holde i noen sekunder og slippe ut.
For min del har det vært fantastisk å trene gjennom hele svangerskapet, og jeg føler meg nesten sterkere nå enn før jeg ble gravid![]()
Jeg trente mye før forrige svangerskap (han er 1 år nå), men sluttet desverre i løpet av graviditeten fordi jeg mistet motivasjonen, og syntes det var litt skummelt mtp baby i magen.. Nå hadde jeg omsider kommet så vidt i gang med treningen igjen, men så er jeg jo endelig blitt gravid igjen også.. Jeg vet at man kan trene som "normalt", men når jeg begynte å trene igjen for typ 2 uker siden, kan jeg fortsette med det nå da, eller bør jeg ikke "pushe" meg for mye?![]()
Er formen deres bra så dere får trent som vanlig eller?
Jeg har fått til to økter pilates denne uka, men kjenner jeg må ta litt annerledes behov - faktisk. Det strekker litt mer i lysken, så enkelte øvelser må ejg modifisere. Samt at jeg er jo kvalm, så det er kjempedelikat trening hvor jeg gulper og står i gjennom økta (sorry for den infoen) xD
Ellers går det jo helt fint da, det er ikke mye jeg merker til det nå, 4+2 på vei![]()
En time med pt for tilrettelegging til svangerskap trening er ikke dumt!Ja, trener 3 ganger i uka og det har jeg planer om å fortsette med. Men har pleid å trene styrke, men tenker å gå over til kondisjon i allefall en dag i uka.
Men kanskje lurt å invistere i en pt-time for å få tilrettelagt opplegg?
Takk for tipsEn time med pt for tilrettelegging til svangerskap trening er ikke dumt!fokusere på kondisjon og kjernemuskulatur som rygg og bekken er til å anbefale
mulig du slipper unna tidlig bekkenløsning da og holder ut lenger i svangerskapet før du blir sliten og lei kanskje. Dette er noe jeg har lyst til, men har rett og slett ikke tid [emoji14] sier at en 15 mnd gammel liten turbo er trening i seg selv hihi