Signere papirer

Hva bør jeg pakke med meg til sykehus inleggelsen?
Uff, kjære deg [emoji173]
Ta med deg klær som er behagelige, og er det klær du ikke vil skal forbindes med det du skal gjennom så velg heller noe annet. Ta gjerne med et stearinlys. Vi kjøpte et kubbelys som vi tente da vi hadde vake over henne dagen etter. Ta med fotoapparat om dere vil ta bilder med annet enn mobilkamera. Ta med "lykkeamuletter" - ting dere vil at den lille skal få med seg. Gjerne et eget lite skjerf eller teppe som barnet kan svøpes i. Jeg klipte et skjerf i to, så hun fikk halve og jeg har de andre delen. Det er fint å tenke på at vi har en del hver. Jeg kjøpte også et smykke til henne, og et smykke til meg. Da fødselen var over og vi hadde en engledatter tok jeg på meg smykket.
Trenger du noe å lese i for å tenke på noe annet mens du venter på at tablettene skal virke så kan du ta med noen blader.
God god klem til deg, jeg tenker på dere! [emoji173][emoji173][emoji173]
 
Må ta mifepristone tablett I morgen. Bør jeg være forberedt på noen virkninger frem til torsdag? [emoji21]
 
Må ta mifepristone tablett I morgen. Bør jeg være forberedt på noen virkninger frem til torsdag? [emoji21]

Jeg merket ingen virkning av den, men på sykehuset sa de at noen kan få litt smerter av den fordi kroppen begynner å forberede seg til det som skal skje. Du får helt sikkert mer informasjon når du får tabletten. Håper prosessen går lettest mulig for deg.
 
Jeg merket ingen virkning av den, men på sykehuset sa de at noen kan få litt smerter av den fordi kroppen begynner å forberede seg til det som skal skje. Du får helt sikkert mer informasjon når du får tabletten. Håper prosessen går lettest mulig for deg.
Jeg fikk bare med meg tabletten hjem uten info. Lest på nettet evt bivirkninger selv. Jormor ville egentlig jeg bare skulle spise tabletten og legge inn neste dag. Jeg ble helt satt ut på hvor fort det gikk unna. Jeg måtte bremse og booke uken etter. Fordi vi flytter! Kan ikke risikere det blir tull med utflytting og overtakelse....
 
Jeg fikk bare med meg tabletten hjem uten info. Lest på nettet evt bivirkninger selv. Jormor ville egentlig jeg bare skulle spise tabletten og legge inn neste dag. Jeg ble helt satt ut på hvor fort det gikk unna. Jeg måtte bremse og booke uken etter. Fordi vi flytter! Kan ikke risikere det blir tull med utflytting og overtakelse....

Vi fikk også sinnsykt lite informasjon hos legen da jeg fikk den første tabletten. Helt ærlig satt vi begge igjen med en følelse av at vi var på verkstedet med bilen, så lite involvert var legen..
Jeg ble kjempestresset av det og ringte føden dagen etter, der fikk jeg snakke med en herlig og empatisk jordmor. Det hjalp masse ❤
I etterkant fikk jeg beskjed om å ringe uansett hva jeg måtte lure på. Så ring ditt om du er usikker på noe eller gruer deg
 
Vi fikk også sinnsykt lite informasjon hos legen da jeg fikk den første tabletten. Helt ærlig satt vi begge igjen med en følelse av at vi var på verkstedet med bilen, så lite involvert var legen..
Jeg ble kjempestresset av det og ringte føden dagen etter, der fikk jeg snakke med en herlig og empatisk jordmor. Det hjalp masse [emoji173]
I etterkant fikk jeg beskjed om å ringe uansett hva jeg måtte lure på. Så ring ditt om du er usikker på noe eller gruer deg
Gruer meg gjør jeg uansett. Må spørre ang parkering osv, ikke fått noe info. Huff blir godt når alt er overstått og jeg kan hvile... sliten...
 
Gruer meg gjør jeg uansett. Må spørre ang parkering osv, ikke fått noe info. Huff blir godt når alt er overstått og jeg kan hvile... sliten...

Absoluttt Babydrøm, grue deg kommer du til å gjøre uansett, men jeg var ihvertfall sånn at jo mer informasjon jeg fikk, jo lettere ble det..
På fødestuen stilte vi masse spørsmål og det hjalp ihvertfall meg å få svar på ting jeg lurte på.
Vi fikk sånn "for deg som er gravid" brosjyre da vi var på OUL, ble overrasket over at noe av informasjonen der faktisk var nyttig for oss også..
Men ja, jeg skulle helst ønske de sendte med oss en hel bok hjem om hvilke følelser vi risikerer å få, hvordan vi kan takle dem, enkle ting som hvor lenge man må være på sykehuset før man kan dra hjem, hvordan det er med parkering..
 
Jeg var litt lenger, uke 24, men veldig opptatt av at jeg ikke sku ha smerter.. fikk jo rier men da fikk jeg raskt lystgass og epidural og morfin.. si ifra så får du godt med smertestillende! Er smertefullt nok fra før!! Sender deg mange tanker! <3
 
Jeg fikk bare med meg tabletten hjem uten info. Lest på nettet evt bivirkninger selv. Jormor ville egentlig jeg bare skulle spise tabletten og legge inn neste dag. Jeg ble helt satt ut på hvor fort det gikk unna. Jeg måtte bremse og booke uken etter. Fordi vi flytter! Kan ikke risikere det blir tull med utflytting og overtakelse....

Så synd at de ikke var flinkere å informere. Jeg var veldig fornøyd med jordmødrene dere jeg var, men det varierer jo fra sted til sted og jordmor til jordmor. De er nok vant til at de fleste vil ha det overstått så fort som mulig. Nå er det snart over for deg også, ihvertfall den fysiske delen.
 
Hvordan går det med deg, Babydrøm? [emoji173]
Takk det går greit. Inleggelse på riksen I morgen. Gruer meg men blir godt å "bli ferdig".. Gruer meg mest til fysisk smerte. Allerede vondt I kroppen og hodet etter endt flytting I går. Kan jeg snart "slappe av"..
 
Takk det går greit. Inleggelse på riksen I morgen. Gruer meg men blir godt å "bli ferdig".. Gruer meg mest til fysisk smerte. Allerede vondt I kroppen og hodet etter endt flytting I går. Kan jeg snart "slappe av"..
Jeg tenker på deg [emoji173] Husk at vi er her etterpå også for deg!
 
Takk det går greit. Inleggelse på riksen I morgen. Gruer meg men blir godt å "bli ferdig".. Gruer meg mest til fysisk smerte. Allerede vondt I kroppen og hodet etter endt flytting I går. Kan jeg snart "slappe av"..
Er det ordnet klart med sykemelding for deg og mannen? Jeg fikk automatisk 6 uker. Tenkte at det kom jeg nok ikke til å trenge, men der tok jeg feil! Veldig godt at det bare ble ordnet på sykehuset. Mannen min fikk også automatisk to eller tre. Mener det ble tre. Ta i mot om de sier noe om det! [emoji173]
 
Klarer ikke gjennomføre dette her... må vente... klarer ikke [emoji24]
Joda kjære deg... du kommer gjennom det... og hvem veit kanskje det går bedre en frykta.
Du har kanskje ingen ønsket og hyggelig opplevelse foran deg... men like vel er det fødselen til deres barn.
Jeg vet ikke hva som gjør lilles situasjon uforenelig med liv... men et barn halveis i svangerskapet er et ferdig lite menneske... med masser av små vakre detaljer å granske... små fingre [emoji173] en nesetipp [emoji173] øyelokk [emoji173] ørets fine krummelurer [emoji173] små tær....
Uansett 100% perfekt eller ei... man kan alltid finne små detaljer å forelske seg i.
La dere få lov til å føle ALT, ikke bare sorg... men også kjærlighet og stolthet.
Det er deres barn... Bruk tida dere får sammen godt.
Ja, det vil føles Uoverkommelig... hjerteskjærende... men tida stopper ikke selv om en skulle ønske... Den tvingr en med på en reise, både på godt og vondt... venn og fiende på samme tid!
Du klarer det... Du vil overleve selv om du kanskje vil tvile på det selv...
Og etterhvert vil børen lette litt... ikke bli borte... men lette og tillate seg å føle på gode følelser også igjen!

SACRED
by Stephanie Paige Cole

Your life began and

ended within my womb I

am a sacred space

because of you

Så tenk kjære Babydrøm... UANSETT hvor mislykket? sint? trist? nedfor? ubrukelig? eller hva anna DU føler deg; UANSETT hvor lite retferdig og hvor knusende hjerteskjærende, feil og uendelig vondt dette er...
Så er DU en hellig plass... på grunn av DETTE barnet er du en hellig plass!!!
H*n ble til pga dere og du har gitt h*n liv og trygghet inne i deg under dine hjerteslag... Selv om h*n er for god for denne verden utenfor!!!!
H*n vil alltid være deres barn, førstefødte ? (Vet ikke om dere har fler) men på grunn av dette lille livet er du en hellig plass [emoji173][emoji173][emoji173][emoji173][emoji173]

Ønsker deg all min styrke, varme og lykke til med dagen imorra, ta godt vare på hverandre, respekter hverandres sorg og at dere kanskje? Vil sørge i "utakt"

9420c207a002fb1953118e446ad4e061.jpg
 
Last edited:
Tenker på deg [emoji173]
 
Back
Topp