Ynskjer du smertelindring under fødselen?

Badekar hvis mulig, ellers ingen planer men åpent sinn :) Dere som nevner lystgass, hvor føder dere? Trodde de fleste sykehusene hadde kuttet ut dette nå? :)
 
Badekar hvis mulig, ellers ingen planer men åpent sinn :) Dere som nevner lystgass, hvor føder dere? Trodde de fleste sykehusene hadde kuttet ut dette nå? :)

Jeg skal føde på Stavanger universitetssykehus. De tilbyr blant annet lystgass, badekar, massasje og akupunktur som smertelindring :)
 
Jeg skal føde på Stavanger universitetssykehus. De tilbyr blant annet lystgass, badekar, massasje og akupunktur som smertelindring :)

Så greitt å høre litt om SUS! Har de dette både på fødeloftet og fødeavd?
 
Jeg får klare meg uten lystgass i Ålesund, ellers er jo de andre tilbudene mye av det samme :)
 
Så greitt å høre litt om SUS! Har de dette både på fødeloftet og fødeavd?

Jeg vet at badekar, akupunktur og massasje kun tilbys på fødeloftet 7H på SUS, epidural gis ikke på fødeloftet, det må fås på fødeavd. I 1. etasje. Lystgass har de på fødeloftet, men vet ikke om de har det på fødeavdelingen i 1. Etg. Så håper jeg er "frisk nok" før fødsel til å føde på fødeloftet :) Har ikke født der før, kun vært hos jordmor på sus. Ellers står det mye nyttig informasjon på nettsidene deres :-D
 
Jeg vet at badekar, akupunktur og massasje kun tilbys på fødeloftet 7H på SUS, epidural gis ikke på fødeloftet, det må fås på fødeavd. I 1. etasje. Lystgass har de på fødeloftet, men vet ikke om de har det på fødeavdelingen i 1. Etg. Så håper jeg er "frisk nok" før fødsel til å føde på fødeloftet :) Har ikke født der før, kun vært hos jordmor på sus. Ellers står det mye nyttig informasjon på nettsidene deres :-D

Ja, håper også jeg er frisk nok til fødeloftet! :) tipper både badekar, massasje og akunpunktur kan være godt!

Så spennende, jeg bor i andre enden av landet nå. Men skal på oul på sus fredag så jeg kommer i systemet deres!
Spørs om jeg må ha meg en tur på hjemmesia da! Når har du termin?
 
Jeg vil få satt inn epidural med en gang jeg kommer på kk og de tenker fødsel er i gang, pga høy bmi, Men går det fort så er det jo ikke sikkert de rekker slå den på.

De to forrige fødslene har tatt mange timer, så da fikk jeg epidural pga det.

Har to venninner som begge skulle føde "ekte" uten smertelindring, men da de begge hadde mange fødsler, så ble det epidural gitt ;)

Man får vondt uansett om man får noe smertelindring, og jeg har ikke noe stort behov for å slite meg ut når jeg kan få det litt roligere for en kort periode :p
 
Rakk ikke epidural sist gang, jm ønsket å vente av en eller annen grunn, og plutselig var det for sent :lurking:
 
Ja, håper også jeg er frisk nok til fødeloftet! :) tipper både badekar, massasje og akunpunktur kan være godt!

Så spennende, jeg bor i andre enden av landet nå. Men skal på oul på sus fredag så jeg kommer i systemet deres!
Spørs om jeg må ha meg en tur på hjemmesia da! Når har du termin?

Høres ihvertfall deilig ut med badekar og massasje! Akupunktur er jeg nå litt mer skeptisk til, hehe. x) Så gøy! Du må glede deg til OUL. Jordmora jeg hadde var veldig flink, og hun forklarte alt hun så på skjermen :) Jeg var på OUL fredag i sist uke. Jeg har termin 1. Juli. Du da? :)
 
Har fått fødeplass på ABC på Ullevål, så da blir det badekar og evnt. akupunktur :)
 
Høres ihvertfall deilig ut med badekar og massasje! Akupunktur er jeg nå litt mer skeptisk til, hehe. x) Så gøy! Du må glede deg til OUL. Jordmora jeg hadde var veldig flink, og hun forklarte alt hun så på skjermen :) Jeg var på OUL fredag i sist uke. Jeg har termin 1. Juli. Du da? :)

Så bra :) foreløpig 2.juli! :) grugleder meg veldig! Var pp ul i uke 13+1, men kjenner nervene har begynt å komme veldig!
Godt å høre at jordmoren var flink - kryssee fingrene for at min er det også! Kanskje vi plutselig sees på sykehuset til sommeren da :) bor du i Stavanger?
 
Så bra :) foreløpig 2.juli! :) grugleder meg veldig! Var pp ul i uke 13+1, men kjenner nervene har begynt å komme veldig!
Godt å høre at jordmoren var flink - kryssee fingrene for at min er det også! Kanskje vi plutselig sees på sykehuset til sommeren da :) bor du i Stavanger?

Så morro, det var en veldig nærme termindato også! Plutselig sees vi på SUS :) Jeg var også kjempe nervøs før UL, men skuldrene senket seg veldig med en gang jeg lå på u.s. Benken og jeg kunne se babyen på skjermen. Ja, jeg bor i Stavanger. Bor nær sykehuset. Jeg er tilflytter sørfra og har bodd i Stavanger i 4 år nå :p
 
Jeg har hatt en fødsel med fullt opp av epidural og lystgass, epiduralen virket kun på en side og lystgassen kastet jeg opp av :(
Og den andre fødselen gikk så fort at jeg ikke rakk noen ting :p Håper at det går like raskt og greit denne gangen og at jeg slipper å bruke epidural.

Men som flere før meg har sagt, dette er vanskelig å planlegge, så jeg tar det som det kommer :)
 
Om jeg må settes igang denne gangen også så vil jeg nok ha epidural først [emoji23]

Haha!! :hilarious::hilarious: Men sånn helt seriøst, igangsetting er noe helt annet! Ble satt i gang første gang og det følte som om jeg aldri fikk pause, hadde ikke klart meg uten epiduralen!! Med nr. 2 startet det av seg selv og det var noe heeeelt annet og klarte meg fint uten.
Er villig til å gå ganske mange dager på overtid for å slippe igangsetting!!
 
Så morro, det var en veldig nærme termindato også! Plutselig sees vi på SUS :) Jeg var også kjempe nervøs før UL, men skuldrene senket seg veldig med en gang jeg lå på u.s. Benken og jeg kunne se babyen på skjermen. Ja, jeg bor i Stavanger. Bor nær sykehuset. Jeg er tilflytter sørfra og har bodd i Stavanger i 4 år nå :p

Så godt å høre ! :) gleder meg til å få unnagjort fredagen nå!
Så greitt. Jeg flytter til Sandnes-området når permisjonen begynner, er tilflytter fra nordvestlandet, samboer er tilflytter sørfra :)
 
Haha!! :hilarious::hilarious: Men sånn helt seriøst, igangsetting er noe helt annet! Ble satt i gang første gang og det følte som om jeg aldri fikk pause, hadde ikke klart meg uten epiduralen!! Med nr. 2 startet det av seg selv og det var noe heeeelt annet og klarte meg fint uten.
Er villig til å gå ganske mange dager på overtid for å slippe igangsetting!!
Ja, har hørt det i ettertid. Det var helt jævlig. Hadde ikke noe pauser fra de riene. Håper det skjer av seg selv denne gangen :) Haha ja samme her, går heller to uker over enn å settes i gang!
 
Om det skal bli smertelindring så har jeg i utgangpunktet kun lyst på lystgass. Men er førstegangs så jeg må bare gå inn med åpent sinn og være åpen for det jordmor foreslår:)
 
Back
Topp