Ynskjer du smertelindring under fødselen?

M

Moderator Linda

Guest
Har du tenkt så langt enno, om kva slags smertelindring du evt ynskjer? :)
 
Tenker som de to forrige at en får se hvordan det går. Men så langt har det gått fint uten. Men hvem vet hvordan tredje mann blir. Hvis det ikke er komplikasjoner så blir det nok uten. Men skulle noe skje, må jeg nesten ta det der og da
 
Jeg kan godt prøve akupunktur igjen, men ellers forholder jeg meg til et varmt badekar :)
 
Vil gjerne prøve badekar om jeg får muligheten, men ellers så er det ingen ønsker om smertestillende:)
Får se hvordan jeg takler smerten når det står på, har jo aldri født før så sier ikke nei eller ja til noe før jeg kjenner på behovet:happy:
Min mor vil gjerne at jeg skal føde uten epidural pga den lille sjangsen for lammelse å det har nok skremt meg bittelitt, men ikke skremt meg ifra tanken helt.
 
Om det er en ting jeg lærte fra sist fødsel er at det er viktig og ha et åpent sinn.
Hos meg ville de sette epidural pgablodtrykket, jeg nektet fram til 12.timen med rier som ble tettere, vondere og lengre.

Og jeg angret ikke et sekund.

Så jeg tenker ha et åpent sinn og se ann fødselssituasjoen :)
 
Jeg ønsker badekar og evt. å prøve lystgass mot slutten av fødselen når riene blir kraftigere og tette. Jeg ønsker ikke epidural pga. tanken på at noen skal stikke meg i ryggmargen og risikoen det medfører. Men hvis jeg blir anbefalt epidural pga langtrukken fødsel og at jeg blir svært sliten er jeg åpen for å vurdere det :) Jeg er førstegangsfødende så aner ikke hva jeg går til ;-)
 
Jeg tenker badekar her og! Men må nesten bare ta det som det kommer. Etter hva jeg har hørt om fødsler, tror jeg at jeg kommer til å be om hva som helst når det står på som verst:wideyed:
 
Sier ikke nei til badekar om jeg får muligheten til det igjen. Men det er ikke alle fødestuene som har det og om sommeren er det som regel mange fødende så det er ikke sikkert at jeg får rom med badekar. Så jeg gjør som med førstemann og tar ting som det kommer :)
 
Tenker som de to forrige at en får se hvordan det går. Men så langt har det gått fint uten. Men hvem vet hvordan tredje mann blir. Hvis det ikke er komplikasjoner så blir det nok uten. Men skulle noe skje, må jeg nesten ta det der og da
Signerer denne
 
Har ikke prøvd noen form for smertelindring i de andre 3 fødslene , og vill tro jeg ikke får tid til det denne gang heller. Men det høres veldig godt ut å ligge i badekar. Får ikke lov å føde i badekar her.
 
Oh yes!! Epidural var helt nydelig sist, og jeg skal ha det igjen! Håper bare de setter den litt før denne gangen.
 
Jeg må ha nok epidural for å få lov til å presse, men håper de setter den litt før full åpning denne gangen :p
 
Sier som de fleste at jeg tar det litt som det kommer. Håper jeg ikke vil føle behov for mer enn lystgass, da :)
 
Om jeg må settes igang denne gangen også så vil jeg nok ha epidural først [emoji23]
 
Prøver uten noe først, klarer jeg det ikke uten så blir det nok en form for smertestillende :) vanskelig å "avtale" slik tror jeg
 
Tenker jeg tar det som det kommer her og, har jo ingen aning hva jeg går til :D
 
JA, hvis jeg får så rask åpning med så sinnsyke rier som sist, uten pause, så håper jeg at jeg rekker epidural. Lystgassen hadde null effekt i min situasjon.
 
Back
Topp