UltralydBildene av våre søte små<3

Hva er forskjellen på utvendig og innvendig resultat? Hvorfor bruker noen den ene mens noen bruker den andre? Er det noe en kan velge/ønske selv?
Kommer vel mest Ann på hvor bra utstyr en har, ikke alle har godt nok utstyr til utvendig når man er før uke 12. Det jeg fikk beskjed om
 
Hva er forskjellen på utvendig og innvendig resultat? Hvorfor bruker noen den ene mens noen bruker den andre? Er det noe en kan velge/ønske selv?
Er enklere å se når man tar innvendig, da kommer man nærmere [emoji6]
Så tidlig i svangerskapet ligger livmoren godt nede i bekkenet og er derfor vanskeligere å bruke utvendig ul [emoji4] Var ihvertfall det jeg fikk beskjed om når jeg var inne, da var jeg 6+4 [emoji4]
 
Tirsdag 31/1, 9+1
e97e6047d576b7127a504fd4257c98f7.jpg
 
Jeg klarte falle på isen i dag tidlig ,og jeg skvatt så sykt mye! Hjertet mitt gikk ut av kroppen. Var alt for trøtt til å skjønne hva som skjedde. Jeg HATER å falle -gravid eller ikke... Du vet den følelsen når man blir helt varm innvendig og får gåsehud inn til benet etter fallet?... Blæh. Så jeg fikk en følelse av at NÅÅ fikk jeg så mye dårlige hormoner ut i kroppen, at nå har det sikkert skjedd noe med lille.. Så jeg bestilte UL på dagen -og fikk time *takkoglov*:Heartred Og alt var HELDIGVIS helt fint:smiley-angelic001!
Aner ikke om sånn stress-følelse man får når man skvetter / blir redd er skadelig for fosteret jeg. Noen som vet? Jeg hater å skvette, blir helt dårlig..

Men her i i hvert fall bildene fra dagen UL. Lille er nå 3 cm! (30.7 mm) :D Vokst mye på 1 uke! Han sa at ut i fra målingene var jeg 10 uker, men jeg vet jo at jeg er 9+4/9+5 pga eggløsning, men tar det som et veldig godt tegn at utviklingen er noen dager frem (og sist var jeg én dag tilbake). Fikk film også av h*n, bevegde seg mye på ryggen og plutselig snudde h*n seg mot oss /la seg på siden :D

Så søt, ikke sant;) :D



4-11-jpeg.218708


4-1-jpg.218709



4-8-jpeg.218712
 
Jeg klarte falle på isen i dag tidlig ,og jeg skvatt så sykt mye! Hjertet mitt gikk ut av kroppen. Var alt for trøtt til å skjønne hva som skjedde. Jeg HATER å falle -gravid eller ikke... Du vet den følelsen når man blir helt varm innvendig og får gåsehud inn til benet etter fallet?... Blæh. Så jeg fikk en følelse av at NÅÅ fikk jeg så mye dårlige hormoner ut i kroppen, at nå har det sikkert skjedd noe med lille.. Så jeg bestilte UL på dagen -og fikk time *takkoglov*:Heartred Og alt var HELDIGVIS helt fint:smiley-angelic001!
Aner ikke om sånn stress-følelse man får når man skvetter / blir redd er skadelig for fosteret jeg. Noen som vet? Jeg hater å skvette, blir helt dårlig..

Men her i i hvert fall bildene fra dagen UL. Lille er nå 3 cm! (30.7 mm) :D Vokst mye på 1 uke! Han sa at ut i fra målingene var jeg 10 uker, men jeg vet jo at jeg er 9+4/9+5 pga eggløsning, men tar det som et veldig godt tegn at utviklingen er noen dager frem (og sist var jeg én dag tilbake). Fikk film også av h*n, bevegde seg mye på ryggen og plutselig snudde h*n seg mot oss /la seg på siden :D

Så søt, ikke sant;) :D



4-11-jpeg.218708


4-1-jpg.218709



4-8-jpeg.218712

Åh, så godt alt var bra. Den babyen ligger så godt polstret i magen din<3 Det hadde vel vært verre med en stoor mage kanskje. Litt adrenalin utgjør kanskje en litt mer sprellende baby<3
 
Jeg klarte falle på isen i dag tidlig ,og jeg skvatt så sykt mye! Hjertet mitt gikk ut av kroppen. Var alt for trøtt til å skjønne hva som skjedde. Jeg HATER å falle -gravid eller ikke... Du vet den følelsen når man blir helt varm innvendig og får gåsehud inn til benet etter fallet?... Blæh. Så jeg fikk en følelse av at NÅÅ fikk jeg så mye dårlige hormoner ut i kroppen, at nå har det sikkert skjedd noe med lille.. Så jeg bestilte UL på dagen -og fikk time *takkoglov*:Heartred Og alt var HELDIGVIS helt fint:smiley-angelic001!
Aner ikke om sånn stress-følelse man får når man skvetter / blir redd er skadelig for fosteret jeg. Noen som vet? Jeg hater å skvette, blir helt dårlig..

Men her i i hvert fall bildene fra dagen UL. Lille er nå 3 cm! (30.7 mm) :D Vokst mye på 1 uke! Han sa at ut i fra målingene var jeg 10 uker, men jeg vet jo at jeg er 9+4/9+5 pga eggløsning, men tar det som et veldig godt tegn at utviklingen er noen dager frem (og sist var jeg én dag tilbake). Fikk film også av h*n, bevegde seg mye på ryggen og plutselig snudde h*n seg mot oss /la seg på siden :D

Så søt, ikke sant;) :D
Så fine bilder :Heartred

Leste om hvordan mors stress påvirka foster her om dagen faktisk, og både brå stress og langvarig stress var uproblematisk i utgangspunktet. Det eneste som virket som om det kunne være skadelig var store mengder negativt stress og håpløshet.
Men forskerne hadde målt blodgjennomstrømming til foster og slikt fra mor, og den ble forbedret av stress.
Og kontinuerlig stress (jobbsøkestress feks) tolker kroppen til å være tilsvarende "mulig hungersnødstress", og gjør at babyen vokser og modner fortere, så mor og barn ikke skal være i den sårbare svangerskapssituasjonen lengre enn nødvendig. Kult, huh :)
Men om du får masse adrenalin i kroppen din, får babyen det i sin også, så om du hadde kjent sparkinga hadde du kjent hvor mye aktivitet det ble av det.
 
Back
Topp