Vogn :)

Jeg heller mot bugaboo bufallo. Vi må ha en som fungerer på forskjellig terreng og er stabil nok til å gå med hund som plutselig kan finne på å trekke. Må også ikke ta for mye plass i bilen ved siden av hundeburet. Bugaboo bufallo er den som så langt ser ut å oppfylle kravene, men må snakke med de i butikken også. Er det noen som har noe negativt å si om vognen (utenom stiv pris)? :)
 
I dag har vi vært og sett på vogn...hadde egentlig bestemt meg for Emmaljunga nxt90f, men testet også Stokke trailz som jeg likte veldig godt...så kan se ut som det blir Stokke i stede :) Ikke lett dette med vogn asså!
 
Jeg heller mot bugaboo bufallo. Vi må ha en som fungerer på forskjellig terreng og er stabil nok til å gå med hund som plutselig kan finne på å trekke. Må også ikke ta for mye plass i bilen ved siden av hundeburet. Bugaboo bufallo er den som så langt ser ut å oppfylle kravene, men må snakke med de i butikken også. Er det noen som har noe negativt å si om vognen (utenom stiv pris)? :)

Jeg vurderer også denne og også Britax Go Big. Det eneste jeg syntes var litt negativt når jeg så på den i butikken var at sportsdelen ikke kan legges helt flat (selv om du legger den vertikalt er setet fortsatt formet som et sete og ikke flatt), og at bagdelen kanskje sitter litt lavt.

Synes ikke Britax Go Big er like fin, men den har en del fordeler. Den kan legges helt flatt i sportsdelen, og når man benytter sportsdelen kan man legge vogna sammen uten å ta av sportsdelen. I tillegg kan man velge om den skal stå på hjulene når man legger den sammen (sånn at den ikke blir skitten i kontakt med bakken) eller ta av hjulene hvis man har lite plass i bagasjerommet. I tillegg har den hakket bedre demping enn bugaboo og svinger lettere :) Men den er også litt tyngre en bugaboo, så har ikke helt fått bestemt med enda...
 
Jeg vurderer også denne og også Britax Go Big. Det eneste jeg syntes var litt negativt når jeg så på den i butikken var at sportsdelen ikke kan legges helt flat (selv om du legger den vertikalt er setet fortsatt formet som et sete og ikke flatt), og at bagdelen kanskje sitter litt lavt.

Synes ikke Britax Go Big er like fin, men den har en del fordeler. Den kan legges helt flatt i sportsdelen, og når man benytter sportsdelen kan man legge vogna sammen uten å ta av sportsdelen. I tillegg kan man velge om den skal stå på hjulene når man legger den sammen (sånn at den ikke blir skitten i kontakt med bakken) eller ta av hjulene hvis man har lite plass i bagasjerommet. I tillegg har den hakket bedre demping enn bugaboo og svinger lettere :) Men den er også litt tyngre en bugaboo, så har ikke helt fått bestemt med enda...
Takk for dine tanker :). Tror jeg må gå i butikken og prøve.
 
Har så dårlig råd nå, så det spørs om det blir vogn til babyen. :p
 
Jeg vurderer komboen vogn og bæresele hvis jeg må ut på tur med begge [emoji4]
 
image.jpeg
Vi bestilte vogn tidligere i uken, Emmaljunga Edge Duo i Lounge Grey :)
 
Kan du ikke bare bruke vognen til førstemann?
Vi kommer til å kjøpe inn minimalt med nytt til denne babyen ;)
Skulle gjort det, men han bruker den som sovevogn i barnehagen. [emoji13]
 
Skulle gjort det, men han bruker den som sovevogn i barnehagen. [emoji13]

Samme her, men vi tenker å få ham til å sove på madrass i bhg fra sommeren (hvis vi får det til). Har dere mulighet til det?
 
Er det noen som har testet både Bugaboo Camelion og Buffalo?

Jeg klarer ikke bestemme meg.

Jeg har en Brio Smile (heter Britax nå) fra 2015, så da er jeg usikker på om jeg trenger en buffalo.



Jeg heller mot bugaboo bufallo. Vi må ha en som fungerer på forskjellig terreng og er stabil nok til å gå med hund som plutselig kan finne på å trekke. Må også ikke ta for mye plass i bilen ved siden av hundeburet. Bugaboo bufallo er den som så langt ser ut å oppfylle kravene, men må snakke med de i butikken også. Er det noen som har noe negativt å si om vognen (utenom stiv pris)? :)


vi har en Buffalo.. veldig fornøyd! god både på terreng og i by, i tilegg til at den tar liten plass! syns også den ergonomiske utformingen på sportsdelen er super, og knerten har trivdes supert i den vogna! kommer høyt og har god utsikt.. kjekt for en nysgjerrigper [emoji23] gleder meg til å ta den i bruk med nestemann [emoji7]
 
Har utrolig lyst på en lys blå ny emmajunga vogn som er helt nydelig :eek:, men samboer vil ikke at vi bruker så mye penger på en vogn ettersom vi har arvet en av broren hans, så det blir vel den :rolleyes::p
 
Mannen er så fan av babyjogger fordi den blir så liten i vår lille bil. Ser den har blitt best i test flere ganger. Jeg synes heller ikke den er noe særlig pen å se på og var ikke så veeeldig god å trille.. Jeg ønsker meg veldig en vogn som som kan snu setet på + 4 hjul. Har sett meg ut Stokke trailz! Noen synspunkter?

Det stod mellom Stokke Trailz og babyjogger city elite når vi valgte vogn til førstemann. Vi prøvetrillet begge og testet begge i bagasjen. Synes ikke det var noe forskjell på trilleegenskapene på de, men det er vel smak og behag. Vi valgte babyjogger (synes det var litt tungt der og da fordi Stokke med bagdel er mye mer elegant), men etter å ha brukt babyjogger er jeg nå helfrelst! Sportsdelen til babyjogger er helt fantastisk! Ikke mye synspunkter på hva du bør velge. Bare husk at bagdelen varer ca 6 mnd, og sportsdelen bruker man i flere år. Ser at babyjogger har en premier vogn som man kan snu setet på, med 4 hjul. Kan være et kompromiss? Men vet ikke om den er like super som elite. Vi er ihvertfall babyjoggerfrelste og skal ha babyjogger søskenvogn [emoji173]
 
Samme her, men vi tenker å få ham til å sove på madrass i bhg fra sommeren (hvis vi får det til). Har dere mulighet til det?
Det vet jeg ikke, men jeg antar at det ikke er en mulighet, for avdelingen hans er ganske liten... Håper dere har hell med dere på madrassen. :)
 
Det stod mellom Stokke Trailz og babyjogger city elite når vi valgte vogn til førstemann. Vi prøvetrillet begge og testet begge i bagasjen. Synes ikke det var noe forskjell på trilleegenskapene på de, men det er vel smak og behag. Vi valgte babyjogger (synes det var litt tungt der og da fordi Stokke med bagdel er mye mer elegant), men etter å ha brukt babyjogger er jeg nå helfrelst! Sportsdelen til babyjogger er helt fantastisk! Ikke mye synspunkter på hva du bør velge. Bare husk at bagdelen varer ca 6 mnd, og sportsdelen bruker man i flere år. Ser at babyjogger har en premier vogn som man kan snu setet på, med 4 hjul. Kan være et kompromiss? Men vet ikke om den er like super som elite. Vi er ihvertfall babyjoggerfrelste og skal ha babyjogger søskenvogn [emoji173]

Hva heter søskenvognen til babyjogger? Kan man ha en med bag og en sportsdel?
 
Hva heter søskenvognen til babyjogger? Kan man ha en med bag og en sportsdel?

Vi har lyst på Babyjogger City Select Lux (ny 2017, men city select finnes allerede i dag). Man kan kombinere bag og sportsdel på tre ulike måter der (men blir nok litt trangt med deluxe bag, må kanskje ha en mindre en). Synes ikke den er helt optimal med kombinasjonen bag& sportsdel, men tror det fungerer helt fint for vårt behov. Viktig for meg at den også kan brukes som enkeltvogn. Forelsket meg i Lux utgaven.
 
Back
Topp