Celleprøver

Gynekologen var grusom. Frekk, nedlatende, spydig og brøyt meg ned psykisk.. Sa at det var min egen feil at jeg ikke hadde blitt gravid enda fordi jeg var så feit. Og ja, hun sa feit og ikke overvektig.. Jeg vet at jeg ikke er der jeg bør være vektmessig, og det tåler jeg.. Men hun kom med fornærmelser fra første minutt og frem til jeg gikk ut derifra. Hun klarte ikke å berolige meg, men gjorde meg mer utilpass, så nå har jeg skiklelig vondt..

Men ellers så har jeg hverken pco eller pcos. Ikke tette eggledere, fine eggposer og eggstokker, fin livmor osv osv.. Jeg er bare for feit for å klare å bli gravid.
Men i alle dager...!?!?! Det der er jo direkte uprofesjonelt! Hun burde jo ikke jobbe med mennesker som er i en sårbar situasjon.. Nei.. Ikke med mennesker i det hele tatt! :mad: Kjenner jeg blir skikkelig sinna! Synes du burde klage på hvordan hun behandlet deg.

men så bra at hun ikke påvise noe galt med kroppen :)

Gynekologen var grusom. Frekk, nedlatende, spydig og brøyt meg ned psykisk.. Sa at det var min egen feil at jeg ikke hadde blitt gravid enda fordi jeg var så feit. Og ja, hun sa feit og ikke overvektig.. Jeg vet at jeg ikke er der jeg bør være vektmessig, og det tåler jeg.. Men hun kom med fornærmelser fra første minutt og frem til jeg gikk ut derifra. Hun klarte ikke å berolige meg, men gjorde meg mer utilpass, så nå har jeg skiklelig vondt..

Men ellers så har jeg hverken pco eller pcos. Ikke tette eggledere, fine eggposer og eggstokker, fin livmor osv osv.. Jeg er bare for feit for å klare å bli gravid.

Nei ka i helvette! Fy faan for ei kjerring! Jeg ville meldt det inn og sendt et sabla krast brev til plassen der hun jobber. Ikke ok i det hele tatt å bli behandlet slik!

Håper alt går greit med deg. Sender en stoor klem!

Å, jeg blir så trist på dine vegne... :/ Det der er akkurat det jeg frykter, og grunnen til at jeg har drøyd så lenge med å få hjelp. Har fått henvisning nå, håper virkelig jeg slipper samme opplevelse som deg. Hvor i landet holder du til?

Er det mulig??????
Åh, nå ble jeg skikkelig sint på dine vegne. Hun skulle jo ikke htt lov til å treffe mennesker i jobben sin. Er det mulig å være så frekk og nedlatende. Og i en sånn situasjon, da man i tillegg er ekstremt sårbar.
Dette synes jeg du skal skal klage på, og for all del bruk et annet kontor neste gang. Syns det er trist at ditt første møte med gynekolog skulle bli slik! [emoji54] Jeg har aldri vært borti lignende, heller motsatt følsomme mennesker som skjønner at man kan føle seg utilpass og som prøver å gjøre en så komfortabel som mulig.

Men - der som ER bra er at du ikke har noe feil med kroppen som hun kunne påvise! Dumme dama. Klem til deg!

Takk alle sammen! Skulle egentlig ha svart dere alle og enhver, men orker ikke akkurat nå...Jeg har gått rundt i hele dag og følt totalt avsky mot meg selv og henne. Satt på et toalett og gråt i 1,5time etter timen var over. Kjenner tårene sprenger på enda, men har ei venninne som heiv seg på bussen med ungen på 4mnd for å muntre meg opp. Maktet ikke dra hjem.. Akkurat kommet inn døra her nå, og vil aller helst bare legge meg til å sove:/

Har lagt igjen en "anmeldelse" på henne på legelisten.no hvor jeg har skrevet om min opplevelse.. Har enorme smerter etter innvendig ul, hvor det føltes ut som om hun misbrukte meg rett og slett. Når jeg ytret ubehag så fikk jeg svar; "du har da hatt sex før, har du ikke? Dette er ikke så annerledes fra det"... Jo, sex er godt, det var ikke den undersøkelsen hun ga meg..

Hun kom med masse slengbemerkninger, og ba meg om å slutt å spise, bevege meg masse og å komme tilbake om et år.. Sunt..:/

Å, jeg blir så trist på dine vegne... :/ Det der er akkurat det jeg frykter, og grunnen til at jeg har drøyd så lenge med å få hjelp. Har fått henvisning nå, håper virkelig jeg slipper samme opplevelse som deg. Hvor i landet holder du til?

Var frykten min også, og derfor jeg kvidde meg slik.. Håper virkelig du slipper å oppleve det samme som meg, jeg også. For jeg har det virkelig ikke noe godt akkurat nå.. Jeg kan rett og slett ikke beskrive smertene jeg har, for det finnes ikke et kraftig nok ord for de:( Bor i Trondheim

Så trist at du hadde en så lei opplevelse! Ved en annen anledning finner du en annen gynekolog. Hvis du bor i Oslo-området kan jeg gi deg er navn på en god gynekolog, send meg en pm ved behov!

Hvordan sjekker du for tette eggledere? Jeg var i kontakt med en gynekolog som sa at jeg må gjennom kikhullsoperasjon for å finne ut om egglederne mine er tette. Hvis det finnes en mindre risikabel undersøkelse, vil jeg sjekke ut det!

Takk alle sammen! Skulle egentlig ha svart dere alle og enhver, men orker ikke akkurat nå...Jeg har gått rundt i hele dag og følt totalt avsky mot meg selv og henne. Satt på et toalett og gråt i 1,5time etter timen var over. Kjenner tårene sprenger på enda, men har ei venninne som heiv seg på bussen med ungen på 4mnd for å muntre meg opp. Maktet ikke dra hjem.. Akkurat kommet inn døra her nå, og vil aller helst bare legge meg til å sove:/

Har lagt igjen en "anmeldelse" på henne på legelisten.no hvor jeg har skrevet om min opplevelse.. Har enorme smerter etter innvendig ul, hvor det føltes ut som om hun misbrukte meg rett og slett. Når jeg ytret ubehag så fikk jeg svar; "du har da hatt sex før, har du ikke? Dette er ikke så annerledes fra det"... Jo, sex er godt, det var ikke den undersøkelsen hun ga meg..

Hun kom med masse slengbemerkninger, og ba meg om å slutt å spise, bevege meg masse og å komme tilbake om et år.. Sunt..:/

Huff, dette er grusomt å høre om! Sånn skal man ikke ha det i det heletatt!! :nailbiting:
Om du virkelig føler at hun har missbrukt deg, så ville jeg vurdert å anmelde dette. Det er ikke riktig at du skal måtte oppleve noe slik, og ikke de neste kundene som kommer heller.

Kan anbefale Lillestrøm gynekologene. Jeg har vært hos to forskjellige. Ene var man.
Begge var meget profesjonelle, hyggelige og betryggende. Gjorde en kjip opplevelse ganske så ok egentlig.
Absolutt eneste stedet jeg anbefale uten forbehold!

Ikke gi opp. Finne noen andre som faktisk bryr seg. Du fortjener så mye bedre en dette!
Sender en stor klem

Dette sender du inn en klage på, helt klart! Uakseptabelt, det er en viktig del av en leges jobb å berolige pasienten og få dem til å føle deg komfortabel, da er det jo også mer sannsynlig at de vil høre på råd. Kalle folk feit, nei vettu hva. Det er slett ikke sikkert at hun har rett heller. Men om hun har det, er det IKkE slik man tar det opp!

Så trist at du hadde en så lei opplevelse! Ved en annen anledning finner du en annen gynekolog. Hvis du bor i Oslo-området kan jeg gi deg er navn på en god gynekolog, send meg en pm ved behov!

Hvordan sjekker du for tette eggledere? Jeg var i kontakt med en gynekolog som sa at jeg må gjennom kikhullsoperasjon for å finne ut om egglederne mine er tette. Hvis det finnes en mindre risikabel undersøkelse, vil jeg sjekke ut det!

Takk.. Det var virkelig grusomt, og jeg sliter enda. Både psykisk og fysisk. Vondt innvendig både her og der.. Så føler meg virkelig mørbanket. Bor i Trondheim, så Oslo blir nok litt for langt å reise for å dra til gynekolog.

Gynekologen brukte innvendig ultralyd på meg. Hva hun faktisk så og ikke så vet jeg ikke (så bare ut som støy på skjermen for meg). Og jeg spurte henne ang tette eggledere og da sa hun at alt så bra ut innvendig.

Huff, dette er grusomt å høre om! Sånn skal man ikke ha det i det heletatt!! :nailbiting:
Om du virkelig føler at hun har missbrukt deg, så ville jeg vurdert å anmelde dette. Det er ikke riktig at du skal måtte oppleve noe slik, og ikke de neste kundene som kommer heller.

Kan anbefale Lillestrøm gynekologene. Jeg har vært hos to forskjellige. Ene var man.
Begge var meget profesjonelle, hyggelige og betryggende. Gjorde en kjip opplevelse ganske så ok egentlig.

Ikke gi opp. Finne noen andre som faktisk bryr seg. Du fortjener så mye bedre en dette!
Sender en stor klem

Jeg har det absolutt oppe til vurdering, for jeg sliter enda selv om det er to dager siden. Har hatt mareritt og kaldsvettet etter opplevelsen. Min mann sa han var både glad og lei seg for at han var utenbys, for hvis han hadde vært der og hørt henne så hadde det nok tørnet for ham. Jeg tåler mye altså, men den dama tok kaka for min del, og jeg har ikke følt meg så utilstrekkelig og fæl på 16 år når jeg ble mobbet av medelever daglig:/

Bor i Trondheim, så Lillestrøm blir nok for langt unna:/

Tusen takk, jeg skal iallefall aldri tilbake til den dama der. Er mye jeg heller hadde gjort før den tid..

Dette sender du inn en klage på, helt klart! Uakseptabelt, det er en viktig del av en leges jobb å berolige pasienten og få dem til å føle deg komfortabel, da er det jo også mer sannsynlig at de vil høre på råd. Kalle folk feit, nei vettu hva. Det er slett ikke sikkert at hun har rett heller. Men om hun har det, er det IKkE slik man tar det opp!

Altså, om hun har rett i at jeg er for stor til å bli gravid så kunne hun sagt det på en bedre måte. Jeg turte såvidt å spise mat etter timen, og er fremdeles skeptisk til mat. Har spist tre måltid siden legetimen. Et måltid på torsdag, to igår.. ingen idag.. Hun sa jo at det ikke gjorde noe om jeg ikke spiste, men beveget meg masse, for jeg har jo nok å ta av.. Nei, jeg sliter skikkelig etter denne opplevelsen, og skulle aller helst flyttet inn under dyna i noen uker...

Altså, om hun har rett i at jeg er for stor til å bli gravid så kunne hun sagt det på en bedre måte. Jeg turte såvidt å spise mat etter timen, og er fremdeles skeptisk til mat. Har spist tre måltid siden legetimen. Et måltid på torsdag, to igår.. ingen idag.. Hun sa jo at det ikke gjorde noe om jeg ikke spiste, men beveget meg masse, for jeg har jo nok å ta av.. Nei, jeg sliter skikkelig etter denne opplevelsen, og skulle aller helst flyttet inn under dyna i noen uker...

Skjønner at det var en utrolig ekkel opplevelse :( Men du er nødt til å spise kjære deg! Det er viktig at kroppen får i seg nok næring uavhengig av hvordan vekten din er! Jeg er helt enig med alle de andre, du er nødt til å sende inn en klage!

Sender en stor klem

Vil du fortelle hvem? Har vurdert å gå dit :)

Så forferdelig og trist å høre :( Slik skal det ikke være, du er nødt til å klage på henne! Og du er nødt til å spise, altså. Håper det går bedre med deg etter hvert når du får det litt på avstand. Sender en stor og god klem! ❤

Alle vet jo at det ikke er slik man går ned i vekt, så det må du bare avfeie. Hun har ikke vett på hvordan man snakker til folk, tydelig at verken psyke eller slanking er hennes felt heller.

Vil du fortelle hvem? Har vurdert å gå dit :)

Jeg ser på legesidene at alle fire som er der er anbefalt.
Har vært hos Halvor Bakke Melbye og Hilde Sundhagen.
Kan være langt ventetid, så det er nok beste å få henvisning fra lege.
og ikke gi opp om damen i resepsjonen er negativ. Hun kan være vanskelig, men timen er verdt å vente på om man må det.
Det er god grunn til at ventetiden er lang. De har kanskje for godt rykte.. :)

Alle vet jo at det ikke er slik man går ned i vekt, så det må du bare avfeie. Hun har ikke vett på hvordan man snakker til folk, tydelig at verken psyke eller slanking er hennes felt heller.

Tror nok det er lettere sagt enn gjort når hun gjennom hele timen brøyt meg ned. Enda jeg vet jo at det ikke er slik man går ned i vekt på en sunn og ordentlig måte. Det bare gjør så vondt å bli snakket slik til, så da tar man nok fort ting litt for kjapt til seg :(

Jeg har iallefall startet med å kutte ut brød, pasta, potet og ris, drikker kun vann og saft og ikke godis. Etterhvert vil jeg nok unne meg søtsaker på lørdager, men idag har jeg rett og slett ikke lyst på noe:)

Så forferdelig og trist å høre :( Slik skal det ikke være, du er nødt til å klage på henne! Og du er nødt til å spise, altså. Håper det går bedre med deg etter hvert når du får det litt på avstand. Sender en stor og god klem! [emoji173]

Tusen takk <3 jeg har klart å spise litt, men har ikke matlyst eller noe så idag lager jeg meg en salat, så får mannen lage seg thai kylling suppe.. Skal sende inn klage, bare vet ikke hvordan jeg skal gå frem og hvor den skal rettes. Kjenner jeg får helt angst av tanken på å sende klage til henne. :(

Back
Topp