Hvilken vogn har du eller ønsker å kjøpe?

Har kjøpt en bugaboo donkey brukt av en venninne, så da får storesøster også sitte på hvis hun vil. Men vi har ikke plass til å oppbevare to vogner, så da må trailzen selges. Skikkelig trist i grunn, for jeg elsker den vogna!
 
Har kjøpt en bugaboo donkey brukt av en venninne, så da får storesøster også sitte på hvis hun vil. Men vi har ikke plass til å oppbevare to vogner, så da må trailzen selges. Skikkelig trist i grunn, for jeg elsker den vogna!

Sniker fra juli.. har du brukt sportsdelen? Hvordan likte du den i så fall? :)
 
Vi har kjøpt Thule urban glide, uten å hverken ha prøvd eller sett den annet enn på nett. Var veldig skeptisk til om bagen var liten, noe min helsesøstermor er veldig opptatt av. Men den var slett ikke av de minste. 80cm lang.

Veldig fornøyd med ei vogn som kan legges godt sammen. Til og med bagen kan gjøres helt flat. Så vi slipper å kjøpe nye biler. I tillegg er den godt egnet en aktiv hverdag, med store hjul og demping. Gleder meg til turer i ulent terreng og joggeturer.

Tror jeg kjøper en brukt Emmaljunga for å få en større bag til vinteren, primært for soving. Og så kan sportsdelen brukes som barnehagevogn når den tid kommer
 

Vedlegg

  • ImageUploadedByBV Forum1484677991.272594.jpg
    ImageUploadedByBV Forum1484677991.272594.jpg
    125,7 KB · Visninger: 55
Sniker fra juli.. har du brukt sportsdelen? Hvordan likte du den i så fall? :)
Sportsdelen på donkey eller trailz? Donkeyen har vi ikke tatt i bruk ennå, men trailzen er vi veldig godt fornøyd med. Ungen kommer høyt opp, og for meg hadde det ikke vært et alternativ med en sportsdel som ikke kunne snus begge veier. Den er selvsagt åpnere enn de tradisjonelle emmaljunga-vognene feks, men det har aldri vært et problem. Har en god og varm vognpose oppi :)
 
Sportsdelen på donkey eller trailz? Donkeyen har vi ikke tatt i bruk ennå, men trailzen er vi veldig godt fornøyd med. Ungen kommer høyt opp, og for meg hadde det ikke vært et alternativ med en sportsdel som ikke kunne snus begge veier. Den er selvsagt åpnere enn de tradisjonelle emmaljunga-vognene feks, men det har aldri vært et problem. Har en god og varm vognpose oppi :)

Ja, var trailzen jeg tenkte på :) bra å høre! Hvor lenge tror du at du kan komme til å bruke den?
 
Nå har jeg satt babybagen på Babyjogger City Elite 2016 som jeg kjøpte til storebror i vår i fjor. Den ble veldig kjekk med bag på.
Så vi har derfor begynt å ta i bruk Bugaboo Donkey som jeg kjøpte ny i desember (har den fremdeles bare med en sportdel på), til storebror. Og vi er kjempe fornøyd! Helt topp både på tur og på kjøpesenter. Men jeg må innrømme at jeg syns Babyjogger city elite er enda bedre på tur faktisk, for de som kun trenger plass til en.
 
Ja, var trailzen jeg tenkte på :) bra å høre! Hvor lenge tror du at du kan komme til å bruke den?
Nei, nå må vi jo selge den, så jeg vet ikke :) Men så lenge hun trenger å bruke vogn kunne vi nok brukt den. Hun blir to år i april. Ser donkeyen er ganske mye smalere, så hun kommer nok eventuelt til å vokse fortere ut av den.
 
Jeg har kjøpt emmaljunga nxt90F i dag :D Kjøpte bagen i hvitt skinn og sportsdelen i grå. Er litt leveringstid på den, får den i slutten av mars :D
 
Uff, vi har vinglet masse mellom ulike vogner. Har siklet mest på Bugaboo Buffalo, men er ikke helt komfortabel med sittedelen. Tenk om hun ikke liker seg i den ergonomiske sittedelen? Kjedelig å selge vogna etter 6 mnd.
Så vi tittet på Baby jogger city elite, men den synes jeg var så vinglete/skranglete. Et annet minus var ikke vendbar sittedel.
Så tittet vi på Britax smile 2. Den har jo egentlig veldig mye av det samme som Buffalo. Bare ikke like "kult" design. Men kalesjen på bagen var veldig praktisk, den kan utvides, og det er myggnetting i bakkant. Kjekt om sommeren. Den blir relativt liten sammenlagt. Svingbare forhjul. Lett tilgjengelig handlekurv. På sittedelen kan beina justeres slik at det går an å ligge flatt, samtidig som beina kan være nedover. OG det finnes bilstoladapter til Maxi cosi. Samt at prisen er mye hyggeligere enn Buffalo. 6700 kr for full pakke. Det er ikke så ille. Så da ble det en Britax smile 2. Gleder meg til å få den! :)
 
Vi har kjøpt (eller fått da) Bugaboo Buffalo svart understell med grå kalesj og grått trekk over bagen :)
Hvorfor?
Primærgrunnen er vel at mine foreldre insisterte på å kjøpe den til oss. De skulle kjøpe vogn, og min kusine har visstnok denne. Da hun demonstrerte hvor brukervennlig den var, var de solgt. Så da spurte de rett ut om ikke vi ville ha en sånn, og jeg bare... "er dere klar over prisen på den vogna?" De har visstnok spart opp endel penger til vogn, da de har ventet fem år på å bli besteforeldre :p Så da takket vi pent ja til det! Det var jo førstevalget vårt, men hadde aldri tatt oss råd til den selv. Den er ekstremt brukervennlig og passer vårt bruk veldig godt:) Dessuten får den plass i den lille Ford focusen vår :hilarious:
 
"Prøvekjørte" en baby jogger city elite i dag og er helt solgt. Alt var så enkelt. Låse forhjuletil "vips". Klikke løs hard bag "vips". Slå sammen vogna, var enklere en vips. Eneste var at jeg syntes den var litt høyt opp fra bakken. Noen som har mer erfaring?
 
Ble en stokke trailz på oss. Var så heldige å svoppe innom babyshop samme dag som de ville ha ut utstillingsmodellen! Den virker god og enkel å kjøre og solid. Liker ogaå at bebis kommer litt opp i høyden og at man kan ha apirtsdelen begge veier. Har ikke kjøpt bag-delen enda, og usikker på om vi skal kjøpe helårs vognpose eller en vårpose og en vinterpise..og ikke minst..hvor i alle dager vi skal oppbevare alt..
 
Siklet lenge på classic versjonen av bugaboo buffalo, men samtidig var jeg ikke heelt sikker på at det var riktig vogn for oss. Så jeg spurte etter råd på ei barnevogngruppe på facebook, og kom frem til britax go next. Den var i tillegg på tilbud, så fikk den for under 8000kr, det føltes litt godt, siden jeg hadde beregnet å bruke 12500kr på buffalo...
Er i alle fall veldig fornøyd, og gleder meg til å prøve den! :D
vogn.jpg
 
Hurra!!! Endelig er det min tur :joyful: på vei for å hente vogn nå. Baby jogger city elite. Brukt i 4 mnd bare. Uten hardbag da, men det skal vi klare å finne. Spent, og gleder meg til å trille den hjem etterpå :happy: da mangler kunnskap seng og hardbag :hilarious:
 
Vogna var helt strøken! Kan ikke se at den har vært brukt, men det har denoe jo nesten ikke blitt heller. Fikk med både garantier og kvitteringer! Stolt og fornøyd triller jeg nå hjem :happy:
 
Back
Topp