Hvilken vogn har du eller ønsker å kjøpe?

Jeg likte i utgangspunktet Emmaljunga Edge Duo, men vi har nå vært så heldige at vi får arve en ganske ny og velholdt Urban Jungle :D Og etter å ha lest mer om den og sett etter den blant alle barnevognene i gatene i Oslo (haha), så er jeg egentlig veldig fornøyd med at det ble den! Den virker kjempegod! Og mye mer praktisk enn Emmaljungaen :) Vi henter den etter at vi har flyttet inn i ny leilighet 1.februar - gleder meg til å se den ordentlig! :D
 
Sliter veldig med å velge vogn jeg også, og valget står nå mellom Emmaljunga NXT90F og Babyjogger City Elite. For- og ulemper med begge to, men alt i alt gode vogner tror jeg. Litt av en jungel denne utstyrsverdenen er. Bli litt småsvett jeg. :p
 
Jeg blir litt småsvett av alt vi trenger/ikke trenger i denne jungelen..

Men jeg skal ut og kjøpe vogn i helga!! Og kanskje litt annet dill.. kommer ann på om mannen synes vi har råd denne mnd.
 
Jeg blir litt småsvett av alt vi trenger/ikke trenger i denne jungelen..

Men jeg skal ut og kjøpe vogn i helga!! Og kanskje litt annet dill.. kommer ann på om mannen synes vi har råd denne mnd.

Bestemt deg for vogn du, Irith? :)

Selv om jungelen er stor og vanskelig å orientere seg i, må jeg innrømme at det er veldig morsomt å surre rundt her og oppdage masse spennende også da :)
 
Bestemt deg for vogn du, Irith? :)

Selv om jungelen er stor og vanskelig å orientere seg i, må jeg innrømme at det er veldig morsomt å surre rundt her og oppdage masse spennende også da :)

Jepp!!
Her blir det bugaboo buffalo!

Den blir liten når jeg slår den sammen, veier ikke alt for mye og er super å trille! Pluss at både bagdelen og sportsvogndelen er vendt mot meg. Jeg gleder meg til å bestille den!!
 
Eg handla no på salget.
Stod i utgangspunktet mellom Stokke trailz, boogabo buffalo og ei emmaljunga vogn. Men eg har hund så det er derfor viktig for meg at den tar liten plass sammenslått. Stokke trailz var altfor høg til meg som er liten. Det blei heilt merkeleg då eg prøvde den i butikken.
Boogabo buffalo syns eg har for liten bag og var klønete å slå saman.
Emmaljunga sine er for store. Dei hadde ein trehjuling sportsvogn som kunne vore OK, men for å slå den saman når ein hadde sportsvogndelen på så måtte denne av først og så fleire operasjonar før den var slått saman.

Eg endte opp med baby jogger city elite. God str på bag og superenkel å slå saman. Berre å dra i ein stropp og sportsvogndelen treng ikkje tas av for å slå den saman. Berre ein sikring å løsne og så var den oppslått. Ho i butikken, på barnas hus, hadde den sjølv og og var veldig fornøyd. Tok og veldig liten plass når sammenslått og det er heilt genialt for meg.
Babybanden hadde den til 2500,-kr billigare og sidan barnas hus har prismatch så fekk eg den for same prisen ☺️
 
Jeg er så glad! Vi har tidligere fått vite at den buffaloen vi ville ha (en sånn 2016-modell som er helgrå og er finere innvendig) har vært utsolgt og ikke vært til å få tak i..

Men så var vi innom og skulle bestille vogn i går da, og tror dere ikke butikken hadde EN igjen?? På lageret! :happy093
Så da ble det den! Fikk med stelleveske også.

Også kjøpte vi bilsete med base, noen ekstrating til vogna (blant annet sånne fester til bilstolen), sammenleggbart badekar, vippestol med leke, babygym og litt småting.. og kom ut av det hele 16.000 kroner fattigere.. eller.. 11.000, siden vi hadde gavekort på 5000... :smiley-bounce015

Så nå er gangen full av babyting, og det ble med ett litt mer virkelig...
 
Hvordan likte du den? Har sett litt på den vi også, men er redd den blir for stor. :)

Vi elsket den begge to! Stor bag, stabil og god å trille. Litt tung, men det er sikkert en vanesak, jeg har jo ikke vært borti noen andre vogner heller så har ingenting å sammenligne med :) Den ble iallefall med oss hjem.
 
Nå har vi endelig tittet på vogn og står mellom Emmaljunga nxt90 og Stokke trailz. Jeg heller mot Stokke, pga at babyen kommer høyt opp, mannen heller mot Emmaljunga pga at den produseres i Skandinavia (vi er begge opptatt av arbeideres rettigheter, men han er tydeligvis mer opptatt av det enn meg :p). Han sier at jeg bare kan bestemme, men nå er jeg litt usikker. To kjempeflotte vogner og det er litt sånn hipp som happ egentlig. Har noen noen innspill?
 
Nå har vi endelig tittet på vogn og står mellom Emmaljunga nxt90 og Stokke trailz. Jeg heller mot Stokke, pga at babyen kommer høyt opp, mannen heller mot Emmaljunga pga at den produseres i Skandinavia (vi er begge opptatt av arbeideres rettigheter, men han er tydeligvis mer opptatt av det enn meg :p). Han sier at jeg bare kan bestemme, men nå er jeg litt usikker. To kjempeflotte vogner og det er litt sånn hipp som happ egentlig. Har noen noen innspill?

Jeg var helt sikker på jeg skulle ha Stokke før jeg fant Cybex Priam og leste meg opp på funksjonene på den. Med denne vognen kan du legge bagen helt sammen når den ikke brukes lenger. Det kan du ikke med Stokke. Det er bøyle til å bære, ikke små-stropper. Kalesjen kan utvides et ekstra hakk for bedre vind, vær og solskjerming. Vi ble tipset om at det er lurt å velge vogn ut fra sportsdelen og ikke bagdelen som mange gjør. Dette pga av sportsdelen blir brukt mye lengre enn bagdelen. Velger du Lux sportsdel kan barnet legges helt flatt, den føles lun og god, samt understellet kan legges sammen med sportsdel på. Adapter for bilsete følger med. Bare et lite tips i vognjungelen. :)
 
  • Liker
Reactions: CSS
Så lenge vi får plass i bilen ved siden av hundeburet blir det en emmaljunga Edge duo i outdoor navy.
 
Back
Topp