Finne roen

BilFrue

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Sensommerskattene 2023
Hvordan finner deres små roen til å sovne på dagtid?

Koseklut, eller noe annet å begrave nesen i, gjør som regel susen her også. Noen ganger må vi ha hudkontakt med henne, som stryke henne over pannen eller la henne holde i en finger. Hvis ingenting annet fungerer legger jeg henne i vognen.

Gulpeduken og smokk, da sovner hun i vognen av seg selv eller ett fåtall av ganger i armkroken. Når jeg legger henne i vognen må jeg ta vekk det som henger på vognen hvis ikke begynner hun bare å leke istedetfor å sovne☺️

Her er det kun vogn og smokk som gjelder på dagen:) Sovner av seg selv. Om kvelden i senga si liker han noen begrave nesa i samme smokken:P

Triller litt på vogna ute på verandaen, da sovner han etter 2-10 min. Har gjort det siden han var rundt 3 mnd, da fikk han ikke roen til å sovne inne i kurven lenger. Synes det er veldig greit med dagsoving i vogn, er det han skal videre i barnehagen også - godt med alt som er kjent rutine:)

Ut i vogn og skubbe litt rundt. Er også bare i vogna hun kan sove lenge på dagtid, inne våkner hun etter 20 minutter.

Takk for alle tilbakemeldinger damer!

Ser vi gjør mye av det samme. :-)

Her funker smokk, og koseklut. Noen ganger må jeg trille litt også.. i vognen på dagen altså!

Får til de lengste duppene ute, og inne er det ca 30 min!

Hun klarer sjeldent å sovne selv, blir byssing/synging. Men sovner lett når vi kjører bil eller triller vogna.

Ut i vognen. Plugg i smokken. Thats it. Før måtte vi gå tur og bysse. Men så lærte vi lillegutt å sovne på egenhånd kun ved hjelp av smokken. Men det avhenger av at han ikke blir overtrøtt eller legges for tidlig. Vi må på en måte stå klar på perrongen når søvntoget ruller inn (helsesøsters kommentar) :)

Ut i vognen. Plugg i smokken. Thats it. Før måtte vi gå tur og bysse. Men så lærte vi lillegutt å sovne på egenhånd kun ved hjelp av smokken. Men det avhenger av at han ikke blir overtrøtt eller legges for tidlig. Vi må på en måte stå klar på perrongen når søvntoget ruller inn (helsesøsters kommentar) :)

Artige kommentarer på disse helsesøstrene☺️

Sovner fortsatt når han ammes[emoji5]
Trenger ikke lille og rapes etter mat? Her blir det gulpefest hvis han ikke raper. Så de få gangene han sovner til mat våkner han igjen når jeg løfter han opp på skuldra. Så misunnelig ;)

Trenger ikke lille og rapes etter mat? Her blir det gulpefest hvis han ikke raper. Så de få gangene han sovner til mat våkner han igjen når jeg løfter han opp på skuldra. Så misunnelig ;)

Sovner ikke så tungt at han ikke får rape. Jeg prøver og ligge han våken så han er ikke vandt til det hver kveld. Raper mindre nå som han er større. Er ikke alltid han raper med en gang. Den kan komme halv time etterpå. Så...;);)

Gulpefest her også☺️ Her må vi vente på rapen uansett hvor lang tid det tar, hvis ikke må både baby og seng vaskes og byttes på.

Back
Topp