Skvirevippens første ❤

Har lagt veldig merke til i det siste at jeg sliter litt med tenninga i sengen, eller kroppen sliter, hodet vil :p Og jeg har forsåvidt lite-til-ingenting el-slim. Så tenkte nå å prøve consive plus som et lite hjelpemiddel for å få kroppen med på det jeg vil :)
Og kan det hende at siden jeg ikke får så mye el-slim at miljøet der nede er litt fiendtlig for sædcellene, og da skader det ikke at glidemiddelet er designet for å ta vare på og hjelpe cellene frem :)
Siden det var 30% bestilte jeg også en pk make sure g.tester, 1 2pk cb+ og en cb digital med ukeindikator :)

Ny motivasjon :D

Jeg hadde litt EL-slim før men det har vært lite de siste syklusene så vi prøver også Conceive plus nå :)
 
Jeg hadde litt EL-slim før men det har vært lite de siste syklusene så vi prøver også Conceive plus nå :)
Grapefruktjuice funka så bra først. Men når jeg tenker etter fuka det bra når jeg var syk, så brukte også hostesaft.. kan det være at det er så tyktflytende at det ikke kommer ut tror du? For aller første el så hadde jeg masse, men var nesten bare en eneste stor geléklump..

Kanskje jeg skal prøve litt hostesaft i tillegg?
 
Grapefruktjuice funka så bra først. Men når jeg tenker etter fuka det bra når jeg var syk, så brukte også hostesaft.. kan det være at det er så tyktflytende at det ikke kommer ut tror du? For aller første el så hadde jeg masse, men var nesten bare en eneste stor geléklump..

Kanskje jeg skal prøve litt hostesaft i tillegg?

Solvipect funka veldig bra for meg ihvertfall. Har ikke tidligere pleid å ha så mye el slim, men fikk masse av solvipect OG ble gravid :) så er jo mulig det var til hjelp og skal derfor drikke det denne pp og :)
 
Håper forresten at du blir møtt med forståelse hos legen! Lykke til , skal følge dagboken din og heie på deg:)
 
Grapefruktjuice funka så bra først. Men når jeg tenker etter fuka det bra når jeg var syk, så brukte også hostesaft.. kan det være at det er så tyktflytende at det ikke kommer ut tror du? For aller første el så hadde jeg masse, men var nesten bare en eneste stor geléklump..

Kanskje jeg skal prøve litt hostesaft i tillegg?

Ja, det kan jo være. Solvipect skal jo gjøre det mer tyntflytende så det er ikke sikkert det er så dumt :)

Jeg merket ingen forskjell med grapefruktjuice :/ Ingen EL-slim, ingen positive tester og hele syklusen var bare rar. Det kan ha vært tilfeldig så klart men det frister ikke akkurat til gjentagelse. Derfor prøver vi Conceive plus denne gangen :)
 
Ja, det kan jo være. Solvipect skal jo gjøre det mer tyntflytende så det er ikke sikkert det er så dumt :)

Jeg merket ingen forskjell med grapefruktjuice :/ Ingen EL-slim, ingen positive tester og hele syklusen var bare rar. Det kan ha vært tilfeldig så klart men det frister ikke akkurat til gjentagelse. Derfor prøver vi Conceive plus denne gangen :)
Høres ut som en bra plan :)
 
Håper forresten at du blir møtt med forståelse hos legen! Lykke til , skal følge dagboken din og heie på deg:)
Takk :D
Jeg var litt redd for å få kritikk da jeg skreiv om detta. 1 fordi jeg ikke har prøvd lenge og at det kanskje hørtes ut som jeg synes synd på meg selv og 2 fordi 10 dager er helt på grensa og fortsatt ansett som en normal lf.

Jeg får kjøpe ei flaske hostesaft, enda ikke drukket det akkurat rundt el så får prøve det, om ikke anna blir jeg nok bare henvist til gyn eller må ta en blodprøve i lf så får sette alle kluter til denne pp, så kanskje vi slipper alt stresset med medisiner osv :)
 
Jeg har vært utrolig dårlig til å drikke vann i det siste, og det er jo ganske essensielt for at kroppen skal fungere optimalt. Og ekstremt viktig for elslimet selvsagt. Så nå har jeg et mål om å ikke drikke noe anna enn vann bortsett fra grapefruktjuice til kvelds :)

Ellers har nok en person i min omgangskrets fortalt hun er gravid og "gikk på første forsøk".. missforstå meg rett, jeg unner ingen mer å bli gravid enn henne, det som er vondt er at hun er den tredje personen som sier de klarte det på første forsøk på 2 mnd... hvorfor er ikke jeg så heldig?
Men for all del, det kan jo gå nå også :)

Jeg brukte ff sin data analyzing tool, og det er god statestikk for pp 4, mer enn jeg hadde trodd. Sett for meg at går det ikke innen pp3 så blir man holdenes på en stund.
En person på min alder i samme pp:
68657cc3c2d64b3714ca389b743ed948.jpg

En person med en lutealfase på 10 dager og under:
21c66bd7946bf5a6d8e21d865f739a06.jpg


(Kun basert på ffs galleri da) :)
 
Last edited:
Jeg har vært utrolig dårlig til å drikke vann i det siste, og det er jo ganske essensielt for at kroppen skal fungere optimalt. Og ekstremt viktig for elslimet selvsagt. Så nå har jeg et mål om å ikke drikke noe anna enn vann bortsett fra grapefruktjuice til kvelds :)

Ellers har nok en person i min omgangskrets fortalt hun er gravid og "gikk på første forsøk".. missforstå meg rett, jeg unner ingen mer å bli gravid enn henne, det som er vondt er at hun er den tredje personen som sier de klarte det på første forsøk på 2 mnd... hvorfor er ikke jeg så heldig?
Men for all del, det kan jo gå nå også :)

Jeg brukte ff sin data analyzing tool, og det er god statestikk for pp 4, mer enn jeg hadde trodd. Sett for meg at går det ikke innen pp3 så blir man holdenes på en stund.
En person på min alder i samme pp:
68657cc3c2d64b3714ca389b743ed948.jpg

En person med en lutealfase på 10 dager og under:
21c66bd7946bf5a6d8e21d865f739a06.jpg


(Kun basert på ffs galleri da) :)

Jeg kjenner følelsen. Jeg synes alle blir gravide om dagen og må liksom presisere at det gikk på første forsøk. Jeg unner de selvfølgelig barn, men det er sårt :/
 
Jeg kjenner følelsen. Jeg synes alle blir gravide om dagen og må liksom presisere at det gikk på første forsøk. Jeg unner de selvfølgelig barn, men det er sårt :/
Er så vondt å ikke kunne fortelle folk at vi også prøver, ikke at jeg vil det, vil ha det for meg selv, men hadde vært litt mer forståelig hvorfor jeg ikke hopper i taket av glede.
Jeg er så redd for at det ikke skal være "stort" når jeg forteller jeg er gravid.

Men det skal sies at jeg lærer så mye av dette her, om meg selv og om kroppen. Og jeg merker jo at gleden over positiv test vil bare bli større og større jo lenger tid det tar :p
 
Er så vondt å ikke kunne fortelle folk at vi også prøver, ikke at jeg vil det, vil ha det for meg selv, men hadde vært litt mer forståelig hvorfor jeg ikke hopper i taket av glede.
Jeg er så redd for at det ikke skal være "stort" når jeg forteller jeg er gravid.

Men det skal sies at jeg lærer så mye av dette her, om meg selv og om kroppen. Og jeg merker jo at gleden over positiv test vil bare bli større og større jo lenger tid det tar :p

Ja, nettopp. Det er en vanskelig hemmelighet når det ikke klaffer, synes jeg.

Man lærer veldig mye og når testen endelig (forhåpentligvis) er positiv så kommer det til å settes mye mer pris på enn det hadde gjort om det hedde klaffet fort ❤
 
Ja, nettopp. Det er en vanskelig hemmelighet når det ikke klaffer, synes jeg.

Man lærer veldig mye og når testen endelig (forhåpentligvis) er positiv så kommer det til å settes mye mer pris på enn det hadde gjort om det hedde klaffet fort [emoji173]
Pratet med et par som følte seg litt tatt på senga og trodde det ikke kom til å klaffe på første. De var lykkelige altså, bare overraska:p

Sitter å regner av og til på "om jeg blir gravid denne pp, når er ol? Når er 12 uker? Når er 24 ukern? Kan jeg bruke noen ferieuker før permisjon? Når blir det?":p
 
I et par dager, siden jeg sluttet å blø så har jeg kjent en slags stikking/trykking i eggstokkområdet men mer midt på.. akkurat samme følelse som jeg har rundt el. Det er nesten så jeg føler jeg må begynne eltestingen nå. Men er jo bare cd6 og har hatt el på cd 16, og to ganger på cd 18.. der kan jo ikke være el som begynner allerede nå? Ellers har jeg drukket salviete hver dag i en uke, kan være den jeg reagerer på? Erfaring?
 
Nå har jeg fått pakka fra komplettapotek, og bestilte også den gravidboka fra bv. Merker allerede at den kommer til å bli flittig brukt :D selv samboern bladde ivrig igjennom ^^,
 
Legen henviste til gyn, og lovte det ikke var så lang ventetid :)
Helt greit å ta en pp til nå også heller evt ha mer info å stille med til gyn. om det ikke skulle klaffe nå da :D Når det kommer til selve legen virka hu bare sur og trakk ikke på smilebåndet en eneste gang bortsett fra når jeg skulle gå. Virka oppgitt og frustrert for hver sak jeg fortalte om. Heldigvis var hun kun vikar og hun jeg skal ha som fastlege er tilbake om en mnd tid :)
Ellers har jeg bestemt at på lørdag er dagen jeg begynner testingen mot el ^^,


Jeg spurte legen i etterkant om en test av progesteronnivået mitt, fikk da til svar at det var mange hormontester som hørte sammen, derfor er det hensiktsmessig at gyn er den som henviser til disse.... noe jeg synes er litt rart... det skader jo ingen å bare sjekke :s
Men, jeg får heller kontakte gynekolog da jeg får time, og høre om det er noen prøver jeg kan ta i forkant.

Kjenner at detta her... det kan bli en prosess. Derfor er det så fint å kunne skrive ting her, bare for å lufte litt :)

Nei, satser på full klaff denne pp, og da jeg får time som gyn så kan jeg bruke den på å bekrefte at det har klaffa :D
 
Last edited:
Hittil ligger jeg ganske dead on med syklusen fra oktober på tempen som var på 27 dager og el på cd16. Det gir meg litt håp denne pp :p
155d70922253e0278df325492b911273.jpg


Ellers kjenner jeg meg relativt rolig ift prøving nå som jeg veit den fertile perioden er rett rundt hjørnet og jeg klarer liksom å tenke at nå er sjansen her :) vanskelig å tenke slik da man er utålmodig tydeligvis :p
 
Cd12
Har fått den velkjente trykkende/strekkende ekle følelsen jeg gjør hver cd12. Det tror jeg er startskuddet for den fertile perioden så da sprettes solvipeckten og ber opp gubben til babydans etter jobb :p
 
Cd13
Nye tester som gjør det, eller kommer faktisk el tidligre denne pp? Var noen som sa at ved sein el så får man sjeldent positive tester og dette er så sterke som mine har pleid å bli dagen før el.
d3d180f14482308020d2e44f4fccbc5f.jpg

Blir spennende å se på tester og tempen fremover :D
 
Back
Topp