Nesting..

Keila

Flørter med forumet
Februarhjertene2017
Hvor langt har dere kommet med nestingen? Er babyklærne vasket og klar? Vognen klargjort? Fødebagen pakket og klar? Eller er det noen som er fult opptatt med å dra frem alle skuffer og skap for å sortere og tørke støv?:laughing002

Jeg har begynt med storopprydding i garderobegangen vår, har klødd i fingrene lenge. I tillegg må vi rydde og sette i stand gjesterommet igjen etter oppussingen av vaskerommet i høst. Gjør det heldigvis sammen med mannen, for jeg har ikke så mye energi om dagene at det gjør noe.

I dag har jeg gått gjennom klærne og sortert de etter størrelser. Klærne i str 50 og 56 er i maskina til vask nå. Str 62 er det ikke noe stress med å få vasket akkurat nå, men er sortert og står klar til vask. I tillegg har jeg så smått begynt og pakket fødebagen. Men jeg trenger klærne selv ei stund, så får ikke pakket den klar og ferdig nå. Jeg er hvertfall i gang, og det er så godt!

smiley-chores003:smiley-chores011:smiley-chores004

I dag har jeg vasket klær og skal straks i gang med å montere sprinkelseng :-) Går hjemme 100% sykemeldt med heftige kynnere, så det går ikke så raskt i svingene...

Eg har blitt ferdig med fødebag og har begynnt å vaske vogna :)

Har fått vasket alt av sengetøy, håndkle, kluter og gulpekluter :) Holder på med å vaske klea i str 50, 56 og 62 :) Kommoden kom på plass i helga, så da fekk vi plassert mykje :)

For tur står det å vaske krybba :)

Jeg har alt i en stor haug, stappet i boden!! Der står alt jeg har arvet og kjøpt. Men skal få besøk av en baby om to helger, så tenker å få klart bilstol, seng, stellematte, stol og litt sånne ting til da. Får kjørt en prøverunde på besøksbabyen;)

Her har vi lagt sengeklær på senga, så koselig å se på den :-)
Vasket alt av klær i str 56, ser det er mange som har klær i str 50, det har ikke vi, kanskje vi burde kjøpe det ja![emoji85] ;o)

Ellers så har vi montert stellebord, storebror har satt sammen tripptrappstolen til lillesøster, det var veldig stas!! :)

Har ikke vasket klærne i str 62 og oppover enda.
Begynte sånn smått å legge frem hva som skal i fødebagen idag, da det er 40 dager til termin og jeg er høygravid idag :-) Spent!! Skriver lister for alt, hva som er igjen av kjøp, hva som skal i bagen og hva vi må gjøre! ;-) Er et listemenneske [emoji12]

Her har vi lagt sengeklær på senga, så koselig å se på den :-)
Vasket alt av klær i str 56, ser det er mange som har klær i str 50, det har ikke vi, kanskje vi burde kjøpe det ja![emoji85] ;o)

Ellers så har vi montert stellebord, storebror har satt sammen tripptrappstolen til lillesøster, det var veldig stas!! :)

Begynte sånn smått å legge frem hva som skal i fødebagen idag, da det er 40 dager til termin og jeg er høygravid idag :-) Spent!! Skriver lister for alt, hva som er igjen av kjøp, hva som skal i bagen og hva vi må gjøre! ;-) Er et listemenneske [emoji12]

Haha! Eg og har 3 lister som eg styre med :p Ei liste som ligger i fødebagen der eg har satt ei stjerne med det som er i bagen. Då veit samboer kva som ikkje er oppi viss han må pakke siste rest når vi skal dra :p

Nesten alt på plass! Fødebagen er under arbeid, rommet og klærne er vasket og klart. Mangler små innkjøp, men har ikke termin før 27 februar så jeg føler at vi ligger foran skjema :p Tenker at jeg må spare litt til permisjonsstart!

I dag har jeg vasket klær og skal straks i gang med å montere sprinkelseng :) Går hjemme 100% sykemeldt med heftige kynnere, så det går ikke så raskt i svingene...

Oj, det er viktig å ta hensyn til kroppen nå ja. Hvile når man kan og kjenner man trenger det. Spesielt når kynnerne melder seg :)

Eg har blitt ferdig med fødebag og har begynnt å vaske vogna :)

Har fått vasket alt av sengetøy, håndkle, kluter og gulpekluter :) Holder på med å vaske klea i str 50, 56 og 62 :) Kommoden kom på plass i helga, så da fekk vi plassert mykje :)

For tur står det å vaske krybba :)

Oj, der sa du det. Håndklær, gulpekluter, sengeklær og alt sånn 60 graders vask må jeg også få ordnet :)

Du har jo kommet godt i gang ser jeg, flinkis! Vasker du trekket til vogna i maskin, eller går du over med klut? Tror jeg nøyer meg med det siste..

Jeg har alt i en stor haug, stappet i boden!! Der står alt jeg har arvet og kjøpt. Men skal få besøk av en baby om to helger, så tenker å få klart bilstol, seng, stellematte, stol og litt sånne ting til da. Får kjørt en prøverunde på besøksbabyen;)

Åh, at du ikke klør i fingra etter å starte? Jeg har trippet siden tidlig i desember, ville bare få ut jula og starte på det nye året først. Det Hjelper på med motivasjonsbesøk da :)

Vi fikk ei lita niese i høst, så her står vugga, babygymmen, tripp trapp stolen med new born setet og babygymmen klart. Eneste møblene som ikke er skrudd opp er bedside criben. Sprinkelsenga etter storesøster står på gjesterommet :)

Her har vi lagt sengeklær på senga, så koselig å se på den :)

Begynte sånn smått å legge frem hva som skal i fødebagen idag, da det er 40 dager til termin og jeg er høygravid idag :) Spent!! Skriver lister for alt, hva som er igjen av kjøp, hva som skal i bagen og hva vi må gjøre! ;-) Er et listemenneske [emoji12]

Så spennende! Det kan kanskje være lurt å ha et par sett i str 50 også :happy:

Nesten alt på plass! Fødebagen er under arbeid, rommet og klærne er vasket og klart. Mangler små innkjøp, men har ikke termin før 27 februar så jeg føler at vi ligger foran skjema :p Tenker at jeg må spare litt til permisjonsstart!

Så deilig å ha det meste klart da. Så kan du bruke resten av tida på å lade opp :)

Oj, der sa du det. Håndklær, gulpekluter, sengeklær og alt sånn 60 graders vask må jeg også få ordnet :)

Du har jo kommet godt i gang ser jeg, flinkis! Vasker du trekket til vogna i maskin, eller går du over med klut? Tror jeg nøyer meg med det siste..

Muligheten for for tidleg fødsel er her.. så eg tenkte det var greit å få det meste gjort :) Det er 1 trekk eg har tatt av som kunne vaskast i maskin på 40 grader. Ett trekk kjem eg til å vaske for hånd ellers kjem eg til å gå over resten av vogna med klut :) Kjøpt brukt vogn så tenkte det er greit å vaske det som kan vaskast i maskin...

Har ikkr vasket alle de nye klærne men har vasket 50/56. vuggen mangler i stuen. Ellers er alt klart.

Nesten alt på plass! Fødebagen er under arbeid, rommet og klærne er vasket og klart. Mangler små innkjøp, men har ikke termin før 27 februar så jeg føler at vi ligger foran skjema [emoji14] Tenker at jeg må spare litt til permisjonsstart!
Da er du godt i rute ja :) Har termin 2 dager før deg og har ikke begynt å gjøre klart noen verdens ting. Synes jobb og toåring tar all tid og krefter. Når kvelden kommer er det ikke så mye futt igjen. Må vel begynne så smått, men satser på at det meste blir gjort etter jeg er gått ut i permisjon :)

Ja, men tenker at de 3 ukene kan gå veeldig seint uten å ha noe å tusle med :p

Min erfaring er at de tre siste ukene går treigt uansett. Husker at de to siste ukene før fødselen med storesøstera, føltes en dag som en hel uke i seg selv :laughing002

Jeg tør ikke tenke på hvor rar jeg hadde blitt om jeg hadde gått over termin. Fødselen startet fem dager før, og hun var ute to dager før termin. 40+1 :)

Back
Topp