Spå fødselen

Zephyra

Forumet er livet
VIP
Sommerfuglene 2017
Januarlykke 2020
Vi har en morsom tråd inne på juni som jeg tenkte vi kunne ta her også, blir gøy å se etterhvert hvor rett eller feil man kan ta :)

Da skriver dere inn dette og fyller ut med det dere tror, så kan vi redigere inn svaret etter fødselen :p

Termin:
Tipper født: Dato og ev når
Kjønn: Kan godt skrive det du får vite på UL.
Forløp:
Annet:
 
Termin: 30. juni
Tipper født: På formiddagen 23. juni
Kjønn: gutt
Forløp: Begynner med rier, blir vannfødsel etter 7-8 timer :)
Annet: Får nok en liten rift denne gangen også. Men ellers frisk og fin til å dra hjem rett etter fødselen :p Sykt melkespreng i silikonpuppene da! :eek::p
 
Last edited:
Termin: vet ikke enda
Tipper født : blir nok i 05 tiden en torsdags morgen slik som de 2 andre :p
Kjønn : gutt
Annet: tror fødselen kommer til å vare 25-26 timer fra første ri. Kommer nok til å ha feber og litt høyt blodtrykk slik at jeg må ha epidural og intravenøs.

Har hatt to veldig like fødsler før:p
 
Termin (på appen): 02 eller 03.7.17
Tipper født: 4juli formiddagen
Kjønn: guttebass
Forløp: ser for meg vannavgang, misfarget fostervann, drypp, 4cm i 10t og så fra 4cm-gutten ute på 2t eller mindre :p evt hastesnitt da det var alt for nærme med storesøsteren.
 
Termin: 31. Juli/4. August.
Tipper født: 15. Juli
Kjønn: Hm. Har ingen feeling enda.. men.. Jente..?
Forløp: Rier, de må sikkert ta vannet denne gang også. Varer nok i 8 timer.
Annet: ...
 
Termin: 25.juli foreløpig
Tipper født: 1. eller 8.august, rundt kl 5 eller 17.
Kjønn: føler det er ei jente, spent på om det endrer seg (vil ikke vite på UL)
Forløp: Rier, vannet må tas, fødselen varer i 8-9 timer
Annet: -
 
Termin: 02.07.17
Tipper født: ettermiddag eller natt. 26.06.17
Kjønn: tipper gutt
Forløp: 12 t fra første rie til ferdig. vannavgang på sykehuset. lett fødsel med noen rifter...
 
Termin: 22.07.17
Tipper født: ettermiddagen etter termin.
Kjønn: foreløbig feeling er gutt.
Forløp: hodepinen og mas riene starter sikker på morgen/formiddag ... tar seg raskt opp,så er en frisk å rask gutt kommet til verden i raserfart uten problemer :)
 
Termin: 17.7
Tipper født: natt til 16.7
Kjønn: Tipper jente, veldig lik graviditet som forrige gang
Forløp: RASKT ;)
Annet:
 
Termin: 31.Juli
Tipper født: 27.Juli, 05:00-ish
Kjønn: Jente (skal ikke vite, men tror jente) ;)
Forløp: smårier i et døgn før det tar seg opp. Fra og med da 10t før bebis er ute.
 
Termin: 7. juli (Menstermin)

Kjønn: Jente? Svangerskapet er helt annerledes enn de to foregående.

Tipper født: Om det blir vaginal fødsel kommer babyen om morgenen tirsdagen etter ul-termin) - som sine storebrødre:) Er en risiko for planlagt snitt, da blir det rundt ul-termin.

Forløp: Våkner midt på natta av rier, vannet blir tatt i 6-tiden, baby rundt 7 :p
 
Termin; 31 juli

Tipper født; 5 august

Kjønn; Har en magefølelse på gutt

Forløp; ingen aning. Er vår første, så ingen erfaring:) håper på en lik fødsel som min mor, der gikk det radig unna ;-)
 
Termin: 18 juli
Tipper født: 28.juli kl 23.40
Kjønn: tipper gutt- finner ut det ved fødsel (skal presse godt for å få vite det fort :) )
Forløp:
Kommer til å bli satt i gang- og kommer til å bruke mellom 12-18 timer. Tipper på en helt normal fødsel! Er innstilt på alt av smertestillende- men har lett for å ombestemme meg :) kommer til å kjefte på alt og alle underveis- og gråte og si unnskyld etterpå ;-)
 
Termin: 31.Juli
Tipper født: 27.Juli, 05:00-ish
Kjønn: Jente (skal ikke vite, men tror jente) ;)
Forløp: smårier i et døgn før det tar seg opp. Fra og med da 10t før bebis er ute.
Så gøy at dere også ikke skal vite kjønn. Føler ikke det er så mange av oss [emoji6]
Termin 27. juli her [emoji5]
 
Så kul tråd :)

Termin: 3.juli
Tipper født: 1.juli om morgenen
Kjønn: gutt
Forløp: vannavgang hjemme, deretter går det superkjapt fra riene starter og til gutten er ute! Men drømmen er å få føde i vann denne ganga. Det har de ikke hatt mulighet til i kristiansand før men siden sist jeg fødte (2010) har de fått den muligheten. Krysser fingrene!
 
Termin: 11/12 juli
Tipper født: 17 juli rundt kl 13.00
Kjønn: Tipper Jente
Forløp: Merker ikke noe særlig i starten, men så kommer kraftige rier, drar til sykehuset og 3 timer senere er babyen ute
Anne: ville føde i badekar, men på grunn av mange fødende, må jeg føde hengende over gåstolen/senga
 
Termin: 23. eller 17. Juli
Tipper født: 10. Juli (samboer sin 30-årsdag)
Tipper kjønn: gutt
Forløp: har ikke peiling, men håper det går fort.
 
Nå er det ikke lenge igjen til vi begynner med ultralyd, spent på hvor mange av de som vil vite kjønnet som har tippet rett her :p Husk vi kan fylle inn kjønn med engang etter ul, så kan vi rette opp resten etter fødselen.

Håper flere slenger seg på spå-tråden, det blir gøy! :D
 
Termin: 31. Juli/4. August.
Tipper født: 15. Juli
Kjønn: Hm. Har ingen feeling enda.. men.. Jente..?
Forløp: Rier, de må sikkert ta vannet denne gang også. Varer nok i 8 timer.
Annet: ...
Kjønnsfeelingen er klar på gutt, forresten. Det har den vært i flere uker [emoji14]
Resten av det, er jeg enda enig på [emoji14]
 
Back
Topp