Snart mamma for første gang

åååh.. Sånne små blinkende prikker altså :Heartred Herlig!
 
Dårlig med oppdateringer her visst[emoji85] Har vært veldig kvalm de siste ukene, men de 3-4 siste dagene har det så å si slippet helt taket! Deilig :)

Dessverre ble jeg smittet av vannkopper for en stund siden, og ble liggende i jula med dette. Vannkopper er jo ikke noe man ønsker når man er gravid, da det KAN skade fosteret. Er vel en 1-3 % sjangs for fosterskade, så neste uke skal jeg på sykehuset å sjekke meg.. Gruer meg enormt, men må jo bare krysse fingrene og håpe på det beste.
 
Dårlig med oppdateringer her visst[emoji85] Har vært veldig kvalm de siste ukene, men de 3-4 siste dagene har det så å si slippet helt taket! Deilig :)

Dessverre ble jeg smittet av vannkopper for en stund siden, og ble liggende i jula med dette. Vannkopper er jo ikke noe man ønsker når man er gravid, da det KAN skade fosteret. Er vel en 1-3 % sjangs for fosterskade, så neste uke skal jeg på sykehuset å sjekke meg.. Gruer meg enormt, men må jo bare krysse fingrene og håpe på det beste.
Nei å nei, så uflaks :eek: Får håpe det går fint! Hvilke skader kan det gi, noe som kan ses på UL?
 
Var på sjekk på sykehuset 13.01 hvor de kikket på fosteret med ultralydapparat. I følge dem ser alt bra ut, men så er det jo ikke alt som kan sees med ultralyd. Men jeg har egentlig helt roen og tror det har gått bra :)

Om vi ønsker kan vi bli henvist til Bergen for fosterdiagnostikk, men jeg tror egentlig at vi dropper dette da sjangsane for skade er så uendelig små + at en slik fosterdiagnostikk også innebærer en risiko.
 
Svangerskapskontroll hos fastlegen igår (16+2). Alt var fint, og fikk høre hjertelyden for første gang <3 140 slag i minuttet <3
 
Back
Topp