Sørlandet sykehus, Kristiansand*

Det er vel to rom som i teorien kan brukes som firesengsrom, men det skal være smekkfullt hvis man legger mer enn to inn der. Pasienthotellet har dessverre ikke senger til barselkvinner lenger :/
 
Ååå :) jaja, den som venter får se skjønner jeg! Hehe :) tusen takk for svar! Ikke at det gjør noe, mannen min syntes det virket hyggelig å dele rom han o_O men kommer nok til å notere på fødebrevet at vi ønsker alenerom, dersom mulig. Men antar de fleste, iallfall førstegangs, ønsker det :p Hehe!
 
Alle får enerom så langt det er mulig. Hvis det er for fullt får de med størst behov (sykdommer som gjør at mannen må være der, tidligere psykiske traumer osv). Så skriv gjerne at du ønsker det, og dersom det er en spesiell grunn skriv gjerne det og, så er sjansen større for å bli prioritert ;)
 
Jeg fødte nå i november og var ganske fult da! Flere som delte rom og måtte ut av fødestua før baby var målt og fikk tatt en dusj [emoji23]
 
Åå, hva skjedde? [emoji30]
Kort fortalt:
De satte meg i gang pga stort barn. Gikk med vonde maserier i 2 døgn før de endelig ville ta vannet. Kaos på slutten da det viste seg at lille satt bom fast, de måtte ta ul midt i trykketida for å se hvordan han lå, vakuum hvor koppen glapp så han fikk rift i hodet og måtte ta ul og røntgen av skallen for å utelukke brudd og indre blødninger. Han måtte gjenopplives etter fødsel, og enda påstår de at jeg ikke trenger ks denne gangen hvor barnet er estimert større...
 
Kort fortalt:
De satte meg i gang pga stort barn. Gikk med vonde maserier i 2 døgn før de endelig ville ta vannet. Kaos på slutten da det viste seg at lille satt bom fast, de måtte ta ul midt i trykketida for å se hvordan han lå, vakuum hvor koppen glapp så han fikk rift i hodet og måtte ta ul og røntgen av skallen for å utelukke brudd og indre blødninger. Han måtte gjenopplives etter fødsel, og enda påstår de at jeg ikke trenger ks denne gangen hvor barnet er estimert større...
Oida :/ når var dette? [emoji33]
 
Jeg fødte nå i november og var ganske fult da! Flere som delte rom og måtte ut av fødestua før baby var målt og fikk tatt en dusj [emoji23]
Pasienthotellet er nedlagt for barselpasienter...
MÅ man være på barselavdelingen dersom man blir satt til å dele rom, eller kan man bare reise hjem?
Jeg får ikke sove med andre rundt meg - så det å dele rom i en slik situasjon høres ut som mitt livs mareritt etter en fødsel. Våkner bare mannen snur seg i sengen, eller lister seg ut for å gå på do - IDET han setter bena i gulvet. Da må det være mye bedre og bare komme seg hjem :eek:
 
MÅ man være på barselavdelingen dersom man blir satt til å dele rom, eller kan man bare reise hjem?
Jeg får ikke sove med andre rundt meg - så det å dele rom i en slik situasjon høres ut som mitt livs mareritt etter en fødsel. Våkner bare mannen snur seg i sengen, eller lister seg ut for å gå på do - IDET han setter bena i gulvet. Da må det være mye bedre og bare komme seg hjem :eek:
Du kan jo reise hjem [emoji4] men de gjør alt de kan for å gi enkeltrom :)
 
MÅ man være på barselavdelingen dersom man blir satt til å dele rom, eller kan man bare reise hjem?
Jeg får ikke sove med andre rundt meg - så det å dele rom i en slik situasjon høres ut som mitt livs mareritt etter en fødsel. Våkner bare mannen snur seg i sengen, eller lister seg ut for å gå på do - IDET han setter bena i gulvet. Da må det være mye bedre og bare komme seg hjem :eek:
Du kan reiser hjem om alt er som det skal [emoji4] Men de gjør jo alt de kan for at man skal få enkelt rom!
 
Hadde en fantastisk opplevelse her! Gode og trygge jordmødre som var utrolig støttende og greie hele veien. Fikk ligge lenge på fødestua med både mann og barn etter fødselen for å hente oss inn. Rolig stemning på barselavd, mannen fikk egen seng og vi fikk nyte tiden som nybakte foreldre til det fulle. Jordmoren som var tilstede under fødselen kom for å hilse på dagen etter fødsel og vi fikk bekreftet nok en gang hvor herlig hun var. Gleder meg til å føde her igjen.
 
Generelt sett veldig fornøyd, hvertfall med de ansatte og all veiledning vi fikk når vi trengte det, på tross av at det var veldig travelt og fullt på barsel:) Det at det var fullt gjorde også at jeg ikke fikk ligge på rom med pappaen. Og som førstegangsfødende er det ikke så veldig kult å ligge på rom med ei man hadde null kjemi med i tillegg. Når sønnen min først sovnet om natta for en liten stund begynte babyen i nabosenga å skrike, eller så var det ansatte som kom inn. Dette gjorde at jeg gikk rundt som en zombie hele oppholdet pga. minimalt med søvn. Ble veldig intenst så jeg gledet meg bare til å komme hjem til rolige omgivelser. De ansatte ga også ulik veiledning, så man visste ikke alltid hva man skulle høre på heller. Man kunne bli instruert om en ting også kom en annen etterpå og sa man måtte gjøre det på en annen måte. På tross av alt dette syns jeg at vi ble godt ivaretatt både under fødsel og etterpå. Hyggelige og flinke ansatte! Så jeg kan gjerne føde der igjen :) Men kommer til å kjempe for familierom. Ikke så hyggelig å ligge første natta aleine som usikker førstegangsmamma på rom med ei man så vidt pratet med (klein stemning).
 
Hadde en kjempe fin fødsel her i februar. Jeg hadde gruet meg veldig men fikk verdens snilleste jordmor og det gikk så fint! Lå på tomannsrom alene første natten. Samboer fikk ikke være der fordi det skulle komme ei inn tidlig på morgenen. Var litt skummelt som førstegangs alene med baby men det gikk fint det og :) Jeg var der i fem dager så møtte en del ansatte på barsel og alle var hyggelige! Gleder meg til neste gang :D Partner og søsken får være der når som helst på dagen utenom mellom 14 og 16.
 
Back
Topp