Overraskelsen

Sist kom spyinga uke 6+1.
Usikker på når kvalmen kom.. vet ikke om jeg bekymrer meg mest for at den kommer eller ikke kommer..
 
Det stikker og strekker en del de siste dagene. Trøttheten er overveldende på ettermiddagen, og kvalmen tror jeg kommer snikende nå. Tar gjerne litt morgenkvalme, så lenge det ikke blir spying døgnet rundt som med minste.
 
En del brekninger i mårrest. Det svir og kramper i magesekken, og jeg er vanvittig trøtt. Håper på litt ekstra energi i morgen :)
 
Kan se lenge etter den ekstra energien... utmattelsen og kvalmen er lammende. Tør ikke annet enn å satse på at det må bli bedre rundt uke 12, selv om det tok vesentlig lenger tid sist.
 
Kan se lenge etter den ekstra energien... utmattelsen og kvalmen er lammende. Tør ikke annet enn å satse på at det må bli bedre rundt uke 12, selv om det tok vesentlig lenger tid sist.

Håper du føler deg bedre snart:) hvor langt er du på vei?
 
Uff, så utrolig kjipt å være i dårlig form :( Håper det roer seg når du passerer 12 uker! [emoji173] Hvor lenge varte det sist?
 
Uff, så utrolig kjipt å være i dårlig form :( Håper det roer seg når du passerer 12 uker! [emoji173] Hvor lenge varte det sist?
Med nr 2 tror jeg det varte til ca 16 uker, og da ble kvalmen avløst av bekkenløsning :p Må være lov å være litt heldigere denne gangen :D
 
Med nr 2 tror jeg det varte til ca 16 uker, og da ble kvalmen avløst av bekkenløsning [emoji14] Må være lov å være litt heldigere denne gangen :D
Æsj, ja, krysser fingrene for det altså [emoji32]
 
7+4 i dag. Kvalmen er ikke så ille hvis jeg spiser minst annenhver time. Og spiser så fort jeg har stått opp.

Fant hjertelyden med AngelSound både i går (7+3) og i dag. Helt magisk, og fryktelig uvirkelig. Var innstilt på at jeg aldri skulle høre den lille lyden igjen <3
 
Ååå, magisk!!! Og så så tidlig [emoji173] Godt å høre at du klarer å holde kvalmen noenlunde i sjakk også.
 
Bønna har det fint, fikk vi se på TUL. Det er verre med mor.. kvalmen er så lammende, og det er tungt å bare ligge på sofan uten noen kontakt med omverdenen. I dag kom de depressive følelsene og tårene, over å være så udugelig samboer og mor, og vi har bare akkurat begynt på denne reisen..
 
Ånei, så utrolig kjipt å lese at du er i så dårlig form :( :( Pass på deg selv så du ikke blir altfor dehydrert da [emoji173] Krysser alt jeg har for at du slipper unna om fire ukers tid - maks! Veldig godt å høre at alt var bra på UL da [emoji173]
 
Får i meg litt mat, det er verre med drikke. Da kommer gjerne alt opp igjen. Lei av å være så tørst...

Formen er ikke så veldig bra, men hjertet til lille banker fortsatt. Og det er jeg veldig glad og takknemlig for.

Kjenner antydning til bekkenløsning foran når jeg løfter det ene benet. Er det virkelig mulig i uke 10! :p
 
Da går vi inn i uke 12. 11+0 i dag. Skal bli godt å komme forbi denne uka! Lille hjerte slår fortsatt, med rundt 170 bpm. La alt være bra <3
 
Vi nærmer oss 12-ukers grensa veldig nå! Skal bli godt å få det overstått. Snakket med legen selv ang. kvalmen og hun sa det er verst nå siden hcgen er på topp, og så dabber det forhåpentligvis av mellom uke 12-14.

Et tips jeg synes hjalp mot kvalme var å kutte opp fersk ingefær og ha oppi ei flaske med vann. Tok oppi et par båter lime også for å at det ikke kun skulle smake ingefær. La den gjerne stå over natta i kjøleskapet. Synes vannet smaker godt i seg selv, så drikker mye mer enn vanlig, og ingefæren har en dempende effekt på kvalmen. :)
 
Vi nærmer oss 12-ukers grensa veldig nå! Skal bli godt å få det overstått. Snakket med legen selv ang. kvalmen og hun sa det er verst nå siden hcgen er på topp, og så dabber det forhåpentligvis av mellom uke 12-14.

Et tips jeg synes hjalp mot kvalme var å kutte opp fersk ingefær og ha oppi ei flaske med vann. Tok oppi et par båter lime også for å at det ikke kun skulle smake ingefær. La den gjerne stå over natta i kjøleskapet. Synes vannet smaker godt i seg selv, så drikker mye mer enn vanlig, og ingefæren har en dempende effekt på kvalmen. :)
Ja det skal bli godt å komme forbi den verste kvalme- og risikotida :)

Skal prøve tipset ditt med ingefær, husker at det ikke funket sist - men ingen svangerskap er like ;)
 
EndeLIG forbi 12 uker, hjelpes det føles bra! Lille hadde det fint på TUL, og jeg ber om at kvalmen skal slippe og energien komme tilbake asap :)

Det føles litt mer virkelig nå som den mest kritiske fasen er over, men ingen lurer meg med fine statistikker og fornuftige ord - jeg kommer til å være engstelig uansett :p

Dagen startet med hodet i doskåla, men det kan da bare bli bedre nå.. eller?
 
Last edited:
Back
Topp