Uklare nyheter på TUL i dag

Nilelin83

Flørter med forumet
Jeg er etter mine beregninger 10+2 i dag... jordmoren fant lite, hun så morkake plommesekk og hun så noe hun trodde kunne være foster med pulsering, men hun var veldig usikker... hun lurte på om jeg kunne være kortere på vei en jeg tror, men det tror jeg nesten er umulig, siden jeg tok eggløsningstester og vi hadde ikke sex etter jeg fikk positiv test... og jeg fikk positiv g-test 9 dager etter eggløsningstesten var positiv.... hun henviste meg til innvendig ul på sykehuset i morgen... noen som har opplevd noe lignende? Jeg er så redd nå, tenker det verste :(
 
Jeg er etter mine beregninger 10+2 i dag... jordmoren fant lite, hun så morkake plommesekk og hun så noe hun trodde kunne være foster med pulsering, men hun var veldig usikker... hun lurte på om jeg kunne være kortere på vei en jeg tror, men det tror jeg nesten er umulig, siden jeg tok eggløsningstester og vi hadde ikke sex etter jeg fikk positiv test... og jeg fikk positiv g-test 9 dager etter eggløsningstesten var positiv.... hun henviste meg til innvendig ul på sykehuset i morgen... noen som har opplevd noe lignende? Jeg er så redd nå, tenker det verste :(

Tok hun utvendig eller innvendig ul?
 
Gynekologen min anbefalte av denne grunn innvendig UL for å ikke blibunødih bekymret :) slapp av og tenk positivt :)
 

Da er det ganske vanlig at dem ikke ser noe så tidlig. På meg ser du kun livmoren og fostervann utenifra, men innvendig kan du se hele fosteret. Det var også tilfellet med mitt første svangerskap. Da var jeg i uke 13. Satser på det er likt for deg ;)
De fleste tar kun innvendig UL så tidlig.
 
Men kunne hun ikke ta innvendig? For noen går ikke å se alt utvendig kanskje dette var tilfelle hos deg. Slapp av dette skal nok gå bra :)
 
Det er vel veldig varierende hva man ser/ikke ser på utvendig ultralyd såpass tidlig. For min del så kunne vi se et tydelig foster og hjertebank. Så det kan jo hende at du er kortere på vei enn du har regnet :) Jeg og tok eggløsningstester, men ble likevel satt tilbake under ultralyd :)
 
Takk for svar, de hadde ikke utstyr til innvendig der jeg var... hååååper at de finner babyen på sykehuset i morgen og at alt er fint... blir ikke lett å sove i natt...
 
Masse lykke til å morgen! Jeg har hørt at egg kan gå i dvale, og at en dermed er kortere på vei enn en tror, men er veldig usikker på hva det innebærer. Ellers så slenger jeg meg på de over og sier at det kan være vanskelig å se noe utvendig så tidlig :)
 
Jeg tok også utvendig tul, men flaksent nok fant hun hjertelyd ganske klart, men jeg fikk samme beskjed som deg at jeg kanskje ikke var så langt på vei som jeg kanskje trodde. Nå har du peil på når du hadde eggløsning, mens jeg bare vet sånn cirka - det var en faktor hun nevnte, en annen er at det er ulik lengde på tiden det tar fra egget er befruktet til egget fester seg. Men så har jeg lest om andre som har fått samme beskjed, og ved neste tul viser det seg at de var like langt som de i utgangspunktet trodde, så hvem vet. Masse lykke til i dag!
 
Det var ikke noe liv.... fikk med meg piller hjem som skal sette det i gang... forferdelig beskjed å få nå rett før jul :(
 
Back
Topp