Min første graviditet :)

Ja stor stas ♡ Vi har det bare godt, håper det holder seg slik :) .. og at tiden frem til mars flyr litt raskere :p Hvordan går det med deg? :D
Enda raskere enn den allerede gjør? ;) Synes den løper av gårde om dagen jeg! Bare søndager og fredager her omtrent :p
Går greit her vet du. I gang med stimulering og har nytt uttak om en ukes tid tror jeg. Så er en ny spennende periode foran meg nå! :)
 
Enda raskere enn den allerede gjør? ;) Synes den løper av gårde om dagen jeg! Bare søndager og fredager her omtrent :p
Går greit her vet du. I gang med stimulering og har nytt uttak om en ukes tid tror jeg. Så er en ny spennende periode foran meg nå! :)
Blir spennende for deg fremover, krysser fingrene for at det går din vei nå ♡ Lykke til :)
 
22+2 :Heartred

Igårkveld (22+1) kunne jeg se sparkene fra utsiden! Var alene hjemme, og lå på rygg på sofaen. Lillegutt var veldig aktiv, og kunne se at magen bulte litt + disset på høyre siden av navlen <3 Akkurat der jeg kjente han fra innsiden også :) Så det var veldig spesielt - og jeg gleder meg til å kunne se det enda tydeligere når magen og lillegutt blir større :) Har jo god polstring på magen, så han skal no bli sterk tilslutt :hilarious:
 
23+0 ♡

Igår ble det et spontant vognkjøp! :D
Svart Emmaljunga Edge Duo, jubileumsvogn "Happy Sheep" ❤ Valgte classic crome understell, istedet for City black. :)

Snapchat-6443729515779031255.jpg
Snapchat-3265137978339798636.jpg
Snapchat-2047521167366160765.jpg
Snapchat-5876718096455053746.jpg

Den var såå søt inni ❤
 
23+5.

Jordmortime idag! Alt av mål og prøver ser normal ut. Symfyse mål ble målt til 23cm (turnuslegen målte 25..). 23 cm var innafor til å være 23+3 (vi teller tydeligvis ulikt). Hun kommenterte heller ikke vekta mi - men jeg uttrykte selv at jeg var litt nervøs for kosholdet. Hun sa bare at jeg måtte holde blodsukkeret stabilt - for å redusere søtsuget. Fra nå av skal jeg kjenne liv hver dag (noe jeg har gjort i mange uker allerede), og fikk beskjed om å ringe dersom jeg ikke kjente liv til tross for forsøk på å vekke fosteret.
Neste jordmortime er 9.desember <3
 
24+1 <3

Endelig nådd enda en milepæl! Håper lillegutt blir i magen i en god stund til :)

Det er akkurat 3 måneder igjen til siste jobbdag før permisjon! :D 15.februar starter jeg <3
 
25+1.

Jeg er litt redd for vektøkningen min. Gikk på vekta nå på morgenen, og jeg har gått opp 2 kilo på 10 dager! Og forrige gang jeg gikk på vekten, så hadde den også gått opp mye på kort tid. Jeg har 15 uker igjen - hvordan skal dette gå?? Tror jeg må endre kostholdet mitt og aktiviteten om dagene... hjelp... alt legges på hoftene, dobbelhaka og andre steder man ikke vil ha ekstra vekt! :nailbiting:
 
26+1 ♡ 100 dager igjen!
1480249370850.jpg
 
27+5 <3

Igår var det nøyaktig 3 mnd igjen til termin. Var å hentet ut gratis babybox på apoteket :D

Idag har jeg vært på kontroll hos jordmor :) Urinprøven var fin, ingen proteiner eller sukker i den. Hjertelyden var fin (154 pr/min), og han lå tydeligvis i seteleie under kontrollen. Jordmor bemerket at det var mye aktivitet fra han, og gode spark :D Jeg synes selv at han ligger ganske høyt oppe, noe jordmor er enig i. Symfyse-fundus målet var 26 cm - og krysset havnet da akkurat på streken! :) Så alt er normalt - selvom det føles at han ligger litt høyt :) Det ble tatt blodprøve idag - jordmor gir vel beskjed dersom blodprosenten er utenfor normalverdiene.

Fikk bekreftelse på graviditeten - så nå kan jeg starte på papirmølla som skal inn til nav :p
 
Så fin mage du har fått frøken :D

Hvordan går det ellers? :)
Takk :D Det som ikke vises er jo de ekstra kiloene på hofta :p

Ellers går det greit :) Kjenner der blir tyngre å tyngre å jobbe 100%, og husarbeidet hjemme begynner å tære på bekkenet. Sover dårlig for tiden. Men føler ikke at jeg skal klage likevel :)

Hvordan går det med deg?
 
Takk :D Det som ikke vises er jo de ekstra kiloene på hofta :p

Ellers går det greit :) Kjenner der blir tyngre å tyngre å jobbe 100%, og husarbeidet hjemme begynner å tære på bekkenet. Sover dårlig for tiden. Men føler ikke at jeg skal klage likevel :)

Hvordan går det med deg?

Ikke rart du blir sliten om du jobber fullt fortsatt :) Du får lytte til kroppen og ta ting litt med ro etterhvert

Her går det greit :) Kontroll imorgen igjen for å se etter follikler (hatt 2 kontroller uten vekst nå), så får vi se hva som skjer videre ;)
 
Ikke rart du blir sliten om du jobber fullt fortsatt :) Du får lytte til kroppen og ta ting litt med ro etterhvert

Her går det greit :) Kontroll imorgen igjen for å se etter follikler (hatt 2 kontroller uten vekst nå), så får vi se hva som skjer videre ;)
Åhh lykke til imorgen! Krysser fingrene for deg :)
 
3D bilder av søteste lillegutt 28+3. Er 28+5 idag :)

Snapchat-7369236716749365048.jpg
Snapchat-1204963203702489866.jpg
Snapchat-6873597879365677408.jpg
Snapchat-2010219498395374124.jpg

Han ble estimert til å være ca 1070gr for 2 dager siden - og estimert til å være ca 3070gr ved fødsel. Helt greit for min del! :D

Var så gøy å se! :Heartred På bildene har han en nese verken jeg eller barnefar kjenner igjen, og på noen av bildene (ikke disse som jeg la ut) så ser det ut som en monsternese :hilarious: Men tror nok at han har verdens søteste nese når han blir født :Heartblue Og det er fortsatt en gutt, vi fikk bildebevis :cool:
 
Last edited:
33+0 ♡
1484503282841.jpg
Ikke verdens største gravidmage, men vekta fordele seg godt på hoftan, ryggen og låran i tillegg :p

Har ikke vært så flink å oppdatere i det siste. Jeg har fra 2.januar jobbet 60% pga halebenet/bekkenet. Har ny legetime imorgen, får se om prosenten endrer seg. Merker i allefall at det blir vondere og vondere å ha en sitte-jobb..

Når jeg var 32+2 så var jeg på kontroll på sykehuset pga jeg har en svak bekkenbunn. Fikk ul for å ta mål av lillegutt. Han ligger rett under gjennomsnittet, og ble estimert til ca 1,8 kilo da :) Han ligger med hodet ned :) Etter samtale med legen så ble det vurdert at bekkenbunnen tåler en vanlig fødsel - og evt normal overtid. Så da får vi bare vente å se når han kommer :)

Merker det blir tyngre og tyngre nå, selvom han enda ligger ganske høyt oppe. Får av og til stikninger i underlivet, regner med det er fordi han graver seg nedover - og styrer med armene.

Nå begynner ting å komme i hus, blant annet bilstol :) Har bestilt kommode fra ikea til å ha som stellebord, den kommer i slutten av januar. Har også bestilt madrass derfra :) Nå skal jeg knø meg til å få bestilt et babynest - må bare bestemme meg for hvor jeg skal bestille fra - og hvordan det skal se ut :)
 
Back
Topp