Slippe nyheten på julaften?

siljemor2017

Andre møte med forumet
Lurte på å fortelle den store nyheten til de nærmeste på julaften (10+1). Noen som har noen ideer til hvordan.? Tenkte litt på til og fra lapper med "til mormor fra... " og "til onkel" osv. Noen andre tips?
 
Vi tenker og fortelle det til min far og hans samboer på julaften. Da vi skal være hos dem i år og det kan bli vanskelig og bortforklare hvorfor man ikke drikker vin/øl til maten for min del.

Til min far har jeg bestilt en kopp + en nøkkelknipe der det står " Only the best dads get promoted to granpa" . Til stemor har jeg kjøpt en liten pysjmas der jeg skal legge ved et ul bilde. Lillejulaften er jeg 12uker.
 
Vi tenkte også å fortelle det på julaften eller i forbindelse med juleferie (kan bli vanskelig å bortforklare gløgg/rødvin osv lillejulaften på hytta), men vet ikke helt hvordan enda :) Følger tråden!
 
Sånn skal vi fortelle det på julaften pakket inn som gaver
 

Vedlegg

  • 1481088234858.jpg
    1481088234858.jpg
    37,7 KB · Visninger: 122
  • 1481088248450.jpg
    1481088248450.jpg
    35,4 KB · Visninger: 121
Blir spennande å høyre om alle reaksjonane etter julaften <3
 
Vi forteller også på julaften. Det blir for mye styr å skulle bortforklare når svigers står klar med et glass vin når vi kommer.
Har kjøpt en body til han lille tassen vi har hvor det står "jeg skal bli storebror". Lurer på om de ser det med en gang :happy:
Mine foreldre sier jeg det til tidligere på dagen om vi får tid, ellers får de bilde av storebror med samme body :happy:
 
Jeg har vurdert det, men tipper vi venter til nyttårsaften, når jeg er over 12 uker :)
 
Er 12 uker på lille julaften :) Foreldrene mine vet, men svigers får vite det på julaften :) Svigermor er ivrig på strikkingen til de små i familien, så vi vurderte å pakke inn oppskrift på hentesett eller babyteppe med en liten lapp oppi eller noe :)
 
Skal på tul 21 des. så om alt er bra da har jeg veldig lyst til å dele det på julaften... men vi er bare 25 stk som skal feire sammen, og litt usikker på om små og store skal vite det... men vet at de små kommer til å få det med seg om jeg velger å dele det, så får tenke litt på det, også se om vi forteller det på en morsom måte, eller lager hviskeleken kanskje[emoji39]
 
Skal gi dem en pakke på morgenen med UL bilde i. Om jeg får tatt TUL da.
 
Vi skal på TUL rett før jul- og tenkte å gi konvolutter til min familie hvor bildet er klistret inni. Teksten blir sånn ca "dere har alltid ønsket dere snille barn til jul... men hva med... " og så må de snu side- og tolke bildet selv
Til svigers blir d å kjøpe kaffekopper med farmor/farfar-titler på med TUL bilde oppi [emoji5]️
 
Jeg er 10+ 3 på julaften, så hvis alt er bra på tidlig ultralyd skal vi overraske foreldrene mine med å gi kopper pakket inn, der det står Bestemor og Bestefar. :)
 
Foreldre generasjonen vet det, men ikke kommende onkler og tanter [emoji5]️ De er unge så er litt usikker på kopper og ul-bilder. Føler det er mer stas til besteforeldre, eller?
 
Åhh jeg gleder meg så til å se ansiktene deres :) spesielt siden jeg skulle ha hatt nå i januar samtidig med svigerinna mi. (MA i juli) Nå er det bare å krysse fingrene på TUL neste torsdag :)
 
Skal på julemiddag til pappa i helgen. Har veldig lyst til å ta meg av kaffeserveringen og servere ham i et krus som det står Morfar på :) rekker ikke bestille på nett, noen som har tips til hvor jeg kan kjøpe slikt krus?
 
Back
Topp