Satt frem/tilbake på TUL?

Føler meg plutselig veldig alene om å tenke at TUL ikke er nødvendig.... hva er motivasjonen for å ha både en og to runder med ul før den ordinære som helsenorge byr på?
Tenker det samme som deg, men kan også være det at jeg misunnelig som ikke har muligheten å dra på TUL [emoji14] Men blir litt overrasket over hvor mange som faktisk får TUL, ja.
 
Tenker det samme som deg, men kan også være det at jeg misunnelig som ikke har muligheten å dra på TUL [emoji14] Men blir litt overrasket over hvor mange som faktisk får TUL, ja.
Er det så mange som får det altså? Har inntrykk av at de fleste betaler selv?
 
Jeg har hatt to tul. En rundt uke 6/7 og en uke 12/13. Første gang ble mini målt til samme termindag som jeg trodde selv. Neste gang ble jeg satt to dager frem. Og greit nok det, men det er umulig at jeg kan ha blitt gravid da ;-) Men men. Får se på oul. Gjør ikke meg noe å få tidligere termin enn forventet. #overtidsangst
 
Jeg har hatt to stk tul fordi; den første var for å bekrefte graviditeten. Jeg klarte ikke tro på det selv da første var en etterlengtet baby vha ivf. Denne siste er hjemmelaget, rett etter et mislykket fryseforsøk. Neste tul var pga at jeg følte at noe var galt. Ingen symptomer på noen ting. Og trodde kanskje fremdeles ikke helt på at jeg var gravid. Jeg tror på det nå da, og har begynt å kjenne bevegelse og få mage. :)
Itillegg har jeg kanskje litt MA-skrekk, pga flere nære venninner som har gått gjennom det.
 
Jeg beholdt mens termin. Målte fosteret til å være 6,3 cm og var da 12+4. Vi tok tidlig ul for å forsikre oss at det var liv, da jeg var bekymret. Nå føles det litt mer trygt å kunne si det på jobb ol.
 
Back
Topp