Mens vi venter ...

ImageUploadedByBV Forum1479255241.297551.jpg
 
Chartene mine i FF og Ovia sålangt.. Når vi nå er inne i pp14, så overlater vi ingenting til tilfeldighetene.. Det tempes og testes etter EL med CB fertilitetsmonitor.. CB gir meg fortsatt bare "høy" som resultat og vi venter i spenning på å få høyeste score.. var nervøs for resultatet idag/igår (tross alt langt over midnatt når jeg skriver dette..så siden det nå er torsdag så mener jeg onsdag) siden mannen måtte på reisejobb i ett døgn.. men takk og lov så sier monitoren fortsatt høy, og da håper vi EL kommer enten idag (torsdag) eller imorgen (fredag)... Nå må vel gullegget gi frukter får vi håpe?!<3ImageUploadedByBV Forum1479347096.759089.jpgImageUploadedByBV Forum1479347105.561981.jpg
 
Heia gullegget!
 
ImageUploadedByBV Forum1479456761.109395.jpg
Omsider fikk jeg nytt resultat på monitoren når jeg testa(y) Mannen kom hjem igår kveld, men da var jeg for trøtt og sliten til å orke å gjøre noe annet enn å dusje.. sov jo ikke i det hele tatt natt til igår, men da sov jeg desto ennda bedre inatt:)
 
Bedre sent enn aldri.. aksjene er iallefall lagt inn!:) Mannen begynte å snorke to min etter vi var ferdige og jeg ligger å fantaserer og tenker noen tanker før jeg skal sove også:)
 
Pp14-cd20-2dpo

Nå er det bare å smøre seg med tålmodighet og vente på å få teste md g-tester:)ImageUploadedByBV Forum1479733275.022448.jpg
 
Hva betyr det røde krysset som kommer opp i charten min i FF?
Jeg temper og tester med CB Advanced fertilitetsmonitor, så den sier jo når jeg har el osv, derfor har jeg holdt meg unna billigstrimler nå denne syklusen ettersom jeg har monitoren.. Reagerte på at det plutselig står 3dpo i FF, når jeg ifølge monitorens beregninger er 7dpo..
 
ImageUploadedByBV Forum1480152270.161826.jpgImageUploadedByBV Forum1480152284.426080.jpg

Bildene hører til posten ovenfor:)
 
Pp14 - cd30 - 12dpo

Var nettopp på do, og der var det brunaktig blod som møtte meg når jeg tørket meg.. Så da kommer vel den store, stygge tanta på besøk på ordentlig iløpet av et par timer:( PP15 neste da:(
 
Noen timer etter forrige innlegg var tanta et faktum og pp15 er dermed igang. Cd3 nå etter midnatt.. Nye testpinner til monitoren ble bestilt idag.
 
Mannen er på julebord, hunden lengter etter dagens siste luftetur og katten hviler i fanget. Jeg gråter. Er så forbanna, trist, lei, sint, skuffa, opprørt og oppgitt. Hvorfor tar det så lang tid for oss, og så kort tid for andre rundt oss? Hvorfor hjelper ikke vikarlegen meg å komme videre i prosessen når vi har holdt på så lenge? Når skal det bli vår tur??
Jeg har el og mensen.. Regelmessig hver mnd med unntak av en syklus som var 10dager for lang i sommer. Men etter den syklusen har alt vært som normalt. Denne prosessen gir meg hjertesmerte og en tung sten over skuldrene.. Fyyy, så motløs man kan bli:'(
 
Mannen er på julebord, hunden lengter etter dagens siste luftetur og katten hviler i fanget. Jeg gråter. Er så forbanna, trist, lei, sint, skuffa, opprørt og oppgitt. Hvorfor tar det så lang tid for oss, og så kort tid for andre rundt oss? Hvorfor hjelper ikke vikarlegen meg å komme videre i prosessen når vi har holdt på så lenge? Når skal det bli vår tur??
Jeg har el og mensen.. Regelmessig hver mnd med unntak av en syklus som var 10dager for lang i sommer. Men etter den syklusen har alt vært som normalt. Denne prosessen gir meg hjertesmerte og en tung sten over skuldrene.. Fyyy, så motløs man kan bli:'(

Huff, jeg føler med deg!
Det er så utrolig tungt, og man føler seg så håpløs. :(

Ekstra trist å høre at du ikke får den hjelpen du ønsker av legen. Kan du gå til en annen lege der?
Eller bytte? Det er lett å gjøre på nett.

Vi har nettopp startet med å ta en utekveld når TR har kommet.
En bedre middag ute med et vennerpar og så drinker ute.
Har hjulpe meg de siste måneden. Det er noe å glede seg til i sorgen..
 
Huff, jeg føler med deg!
Det er så utrolig tungt, og man føler seg så håpløs. :(

Ekstra trist å høre at du ikke får den hjelpen du ønsker av legen. Kan du gå til en annen lege der?
Eller bytte? Det er lett å gjøre på nett.

Vi har nettopp startet med å ta en utekveld når TR har kommet.
En bedre middag ute med et vennerpar og så drinker ute.
Har hjulpe meg de siste måneden. Det er noe å glede seg til i sorgen..

Ja, det er mange tunge dager for tiden, og jeg kjenner jeg gruer meg veldig til jul, og familietid med alle spørsmål som måtte komme..

Legen jeg egentlig har er suveren, men han har siden mars vært utplassert på st.olav for å spesialisere seg innen hudsykdommer. Men han kommer tilbake rundt mars neste år.. Da håper jeg på forbedring!:) Er kun vikaren som gir meg mark fordi han ikke gjør jobben sin. Å bytte fastlege pga vikaren er nok ikke aktuelt, da pasientlistene til legen min har vært fulle de siste 3årene, og jeg våger ikke risikere å ikke få komme tilbake til ham. Men kan absolutt sjekke opp muligheten for å få komme til en annen lege på senteret istedenfor vikaren. Kanskje det kan hjelpe..

Takk for tips, denne måneden har jeg prøvd å aktivisere meg etter tr kom. Så nå er kjøkkenet iferd med å få flere kjøkkenskap og nytt malingsstrøk. Rundt EL pusset vi opp vaskerommet.. Her skal verdien av leiligheten økes til den dagen jeg får overtalt mannen til å innse at en 3roms på 70kvm i blokk er alt for lite til to voksne, en tenåring, to husdyr og etterhvert en baby;)
 
Ja, det er mange tunge dager for tiden, og jeg kjenner jeg gruer meg veldig til jul, og familietid med alle spørsmål som måtte komme..

Legen jeg egentlig har er suveren, men han har siden mars vært utplassert på st.olav for å spesialisere seg innen hudsykdommer. Men han kommer tilbake rundt mars neste år.. Da håper jeg på forbedring!:) Er kun vikaren som gir meg mark fordi han ikke gjør jobben sin. Å bytte fastlege pga vikaren er nok ikke aktuelt, da pasientlistene til legen min har vært fulle de siste 3årene, og jeg våger ikke risikere å ikke få komme tilbake til ham. Men kan absolutt sjekke opp muligheten for å få komme til en annen lege på senteret istedenfor vikaren. Kanskje det kan hjelpe..

Takk for tips, denne måneden har jeg prøvd å aktivisere meg etter tr kom. Så nå er kjøkkenet iferd med å få flere kjøkkenskap og nytt malingsstrøk. Rundt EL pusset vi opp vaskerommet.. Her skal verdien av leiligheten økes til den dagen jeg får overtalt mannen til å innse at en 3roms på 70kvm i blokk er alt for lite til to voksne, en tenåring, to husdyr og etterhvert en baby;)


Ahh. Jeg skønner det. Når man først har en lege man er fornøyd med, så er det best å ikke bytte ja.
Jeg har i allefall tidligere fått tilbud, ved to forskjellige legesentre om å se en annen lege der om min ikke har hatt ledig tid og jeg følte at det hastet med time.

Det var smart aktivisering da :) Kjekt å få opp verdien så mye som mulig før salg.
Også så mange på bare 70kvm! Vi er bare to 65kvm og jeg synes vi har liten plass allerede. hehe
 
Ahh. Jeg skønner det. Når man først har en lege man er fornøyd med, så er det best å ikke bytte ja.
Jeg har i allefall tidligere fått tilbud, ved to forskjellige legesentre om å se en annen lege der om min ikke har hatt ledig tid og jeg følte at det hastet med time.

Det var smart aktivisering da :) Kjekt å få opp verdien så mye som mulig før salg.
Også så mange på bare 70kvm! Vi er bare to 65kvm og jeg synes vi har liten plass allerede. hehe

Ja, jeg er veldig fornøyd med han, og kunne ikke drømt om en bedre lege til å ivareta meg som pasient.. Derfor ble det en stor sorg for meg når jeg fikk høre at han skulle være borte i et helt år. Heldigvis begynner det å nærme seg at han kommer tilbake, men det kjennes likevel ut som en evighet ettersom vi allerede har prøvd så lenge på å bli gravide, og jeg ikke føler vikaren ivaretar mine behov eller ønsker. Han er grei på alle andre tematikker jeg kommer med, bare ikke graviditet og det å gå gjennom hele denne prøveprosessen.

Skal prøve å be om å få komme til noen som har mer peiling på temaet neste gang jeg skal til legen.. Kanskje det hjelper:)

Ja, det blir trangt her til tider kan man si. Stesønnen er hos moren annenhver uke, så det hjelper jo på de ukene.. Men greit å ha god plass hele tiden også;) Spesielt med en husky på 40kg;)
 
Pp15 - Cd15 her nå. Kjente akkurat tykt el-slim. Fertilitetsmonitoren viste høy idag tidlig. Har vært halvsløv med temping denne pp'en, og har glemt å tempe et par ganger. Kommet på det etter jeg har stått opp osv:p Men noen som kan forklare meg hvordan jeg skal tolke charten her? FF gir meg grønt lys iallefall.. Så ble babydance igår, og mest sannsynlig også ikveld:p

ImageUploadedByBV Forum1481832013.140152.jpgSkal gå å svi av en el-test etter jeg har sett ferdig de siste minuttene på en film:p
 
Dagens temperesultat: Vis vedlegget 211858


Dagens strimmeltest: (hakket sterkere enn den jeg tok igår kveld når jeg hadde el-slim)
Vis vedlegget 211859

CB Advanced fertilitetsmonitor sa idag høy som resultat.
 
Først og fremst; Godt nyttår, damer!:) Håper alle hadde en fin jul-og nyttårsfeiring:) Her hadde vi iallefall det! Min mann og meg inviterte pappa og damen til å feire julaften med oss, 1.juledag var vi først hos dem på frokost, før vi deretter dro til min bestemor/farmor på den tradisjonelle 1.juledagsmiddagen sammen med søskenbarn, onkel, tanter og forloveden til ene tanten min! 2. Juledag var det samme opplegg hos bestefar/farfar med slekten på den siden, før vi dro til svigerforeldrene mine 3.-4.juledag.. Nyttårsaften hadde vi stesønnen mim hos oss, og hadde i tillegg invitert hans mor, stefar og lillesøster på 1,6 år:) Kost oss masse, vært syk og prøvd å slappe av mellom slagene;)

Sånn ellers så kom tr tilbake denne måneden også, så nå er vi inne i pp16! Jeg er lammet av skuffelse, sinne, oppgitthet og ambivalens. Har vært sløv med testing både med monitor og temping halve forrige syklus, og kjenner at denne syklusen orker jeg ikke teste/tempe i det hele tatt! Skal prøve å ringe legekontoret iløpet av uken for å forsikre meg om at fastlegen min returnerer i mars etter et år med videreutdanning. Usikker på om jeg gjør noe stor innsats ang henvisning videre før han er tilbake, ettersom vikaren hans rett og slett er en stor dott som jeg overhodet ikke har sansen for, kjemi med, tillit til eller positive ting å si om. Er flere i min familie som har samme fastlege og da også samme vikar som meg, og de er heller ikke fornøyde med vikaren som er satt inn.. sier vel kanskje litt! Må nesten se an hva jeg gjør videre.. har heller ikke fått innkalling til time for å få tatt celleprøver og etc, og det skulle jeg vel egentlig begynt å fått ..

Sint og bitter frue som ligger her og ikke får sove.. og det hjelper vel heller ikke at jeg iløpet av den siste uken har fått vite om to nye uplanlagte, uønskede graviditeter blandt noen i min omgangskrets..! Argh! Off, unnskyld meg, men må bare lufte ut litt en eller annen plass kjenner jeg:/
 
Back
Topp