Babyens navn

jenteee93

Blir kjent med forumet
Selv om det fremdeles er lenge til Juli er det så gøy og se på forskjellige navn. Har dere noen fine jente/guttenavn og dele? Vi vil helst ikke ha for "moderne", men heller ikke for "gamle". Vi har allerede en knapp på navnene William, Kristian og Julie.
Har dere noen flotte navn i tankene? :)
 
Får vi en sønn så blir det Håkon Kristian :) Kristian er kun for å gi videre da de har hatt det i mange generasjoner, så blir kun på papiret.

Blir det jente så syns sambo at Victoria er veldig pent, så vi diskuterer om vi skal ha noe foran. Jeg har mange favoritter som passer :)
 
Lilli, Nora eller Pernille.

Ganske så sikker på det blir en jente :p
 
Vi har bestemt oss for Frøya på jente, på gutt er vi ikke kommer like langt:p
Jeg vil gjerne bruke min fars navn som er Georg men får ikke lov av barnefaren:wacky:
 
Ellinor eller Solveig dersom det er en jente. Gutt er det litt verre med, men vi hadde Olav og Sverre med på forrige runde, så de er vel med som kandidater i denne runden også. [emoji4]
 
Her er det foreløpig bare Ulrik som vi har som kandidat, så vi får satse på at det blir en gutt :D
 
Jeg vil ha Oliver om det blir gutt, men samboeren liker det ikke :p Blir det jente er jeg litt usikker.
 
Jentenavn er vi usikre på.. Om det blir gutt skal han hete Olai :) det var mellomnavnet til min bestefar som døde for noen år tilbake.
 
Vess d blir jente så tenker æ på Amanda eller Alexandra, og vess det er gutt så tenker æ Alexander[emoji13] barnefaren e for øyeblikk ikke involvert så han har ingen ting å si :p
 
Jeg har trua på en Alma :)
Eller Emmie :)

Blir det gutt er alle navn brukt opp.. :p
 
Vil vente til vi vet kjønn. Sist hadde vi lister hele veien men ble motsatt kjønn av det vi trodde og hadde mest navneforslag til :p Nå orker jeg ikke å gruble på begge kjønn. Men har vel noen i bakhodet fra sist.
 
Jeg elsker navn og hadde liste klart lenge før vi bestemte oss får at tiden var inne for nr tre (har vist at vi skulle prøve på et tidspunkt da). Listen er dynamisk, så noen går inn og noen ut. Jentenavnene for øyeblikket er: Ingeborg, Eva, Åsa, Åse, Edel, Astrid, Ingvild, Ylva, Inga og Marit
Guttenavnene er: Ola, Olav, Olai, Even, Henrik, Artur og Alfred
 
Jeg og samboer blir aaaaldri enige. Må vel hete "gutt/jente juli" eller noe.. :p
 
Vi sliter også litt. Samboeren har fallt for Frøya eller Hauk, men jeg er ikke helt overbevist. Jeg liker best Luna, Lerke og Mynte til jente. I tilfelle gutt er Hauk et alternativ, men liker også Falk, Varg og Loke. Varg er helt utelukket for sambo :( Noen med tips i samme stil?
 
Vi har snakket om Jonathan, Miriam og Johanne. Sistnevnte er oppkalling etter mannens mormor :) men fortsatt lenge til juli..
 
Huff... ja det er ikke bare bare det med navn :) men jentenavn er nok i boks, blir oppkalling trur jeg, må bare smake litt mere på det, Monica etter min mormor. Er jo ikke sikkert det passer om det kommer ei lita jente, men det får vi se i juli;)
Guttenavn er vel det vanskeligste, mannen har veldig lyst til å oppkalle etter sin farfar, men jeg synes ikke det navnet er noe fint... men må nok kjenne litt godt etter kanskje, han ønsker Ola, men vi har også snakka om Arthur, det synes begge er Ok :p
 
Huff... ja det er ikke bare bare det med navn :) men jentenavn er nok i boks, blir oppkalling trur jeg, må bare smake litt mere på det, Monica etter min mormor. Er jo ikke sikkert det passer om det kommer ei lita jente, men det får vi se i juli;)
Guttenavn er vel det vanskeligste, mannen har veldig lyst til å oppkalle etter sin farfar, men jeg synes ikke det navnet er noe fint... men må nok kjenne litt godt etter kanskje, han ønsker Ola, men vi har også snakka om Arthur, det synes begge er Ok :p
Ola er jo så fint:) Hos oss er det omvendt, mannen som er litt usikker, mens jeg elsker det. Artur er forresten også på vår liste, fint det også
 
Back
Topp