Satt frem/tilbake på TUL?

Stemte helt i forhold til min EL termin :)
 
Ble satt tilbake en uke på tul uke 7, men ble satt fram igjen på tul uke 12 .. han sa at så tidlig før uke 12 så var det typ bare 1 millimeter som utgjorde flere dager forskjell. Så etter 12 uker er det sikrere :)
Samme sa fastlegen min etter vi hadde vært på privat TUL så han ba meg følge mens termin frem til OUL evt en annen UL som ikke var så tidlig
 
Var der 9+2, hun sa jeg var ca 9 uker, men som hun sa at det er vanskelig å måle nøyaktig. Så blir spennende å se på OUL 30 desember :)
 
Ble satt tilbake i dag på tul. Trodde jeg var 10+0 men ble satt til 9+5, ikke store forskjellen da akkurat :)
 
Ble satt fram 2 dager, men det blir jo til slutt ordinær ultralyd man forholder seg til uansett.
 
Var på tul i dag og beholdt termin min i juni.
Så da er jeg 10+2 i dag :)
 
Ble satt fram én heel dag på tul. Er 10+5 i dag. :) Så da stemte det ganske bra med menstermin
 
Jeg var på ul igjen i dag og ble satt fram til 13+0, trodde jeg var ca i uke 12 :) Fått termindato og alt nå, og sett at babyen utvikler seg som den skal, fikk litt roen etterpå da :)
 
Føler meg plutselig veldig alene om å tenke at TUL ikke er nødvendig.... hva er motivasjonen for å ha både en og to runder med ul før den ordinære som helsenorge byr på?
 
Føler meg plutselig veldig alene om å tenke at TUL ikke er nødvendig.... hva er motivasjonen for å ha både en og to runder med ul før den ordinære som helsenorge byr på?

Jeg hadde så mye smerter at jeg ville vite at alt var bra. Ellers hadde jeg nok klart meg uten.
 
Føler meg plutselig veldig alene om å tenke at TUL ikke er nødvendig.... hva er motivasjonen for å ha både en og to runder med ul før den ordinære som helsenorge byr på?
Vi hadde en TUL i uke 7, dette fordi det var et IVF forsøk og det er rutine å bekrefte graviditet ved bankende hjerte, og at embryoet har festet seg i livmoren og ikke utenfor.

Ellers har vi hatt en organrettet TUL da jeg var nesten 12 uker. Vi har investert så mye i oss selv emosjonelt på denne reisen som har tatt oss 6 år å bli gravide, så for oss var det veldig godt å se at alt var i orden, i tillegg en hyggelig sjans for oss til å se det lille mirakelet vårt.

Jeg har nok vært enda litt ekstrem og bestilt min andre private TUL som er når jeg er nesten 14 uker, dette er dels fordi vi ikke har fortalt dette til familien hans, vi skal i et stort juleselskap to dager etterpå, og har tenkt å dele nyheten da. Siden jeg ser så mange som mister her inne, som har sett et bankende hjerte og et levende foster, men allikevel mister, synes jeg det er greit å være helt hundre prosent at alt er ok når vi forteller det. I tillegg har vi et stort håp om å få vite kjønn også.
 
Føler meg plutselig veldig alene om å tenke at TUL ikke er nødvendig.... hva er motivasjonen for å ha både en og to runder med ul før den ordinære som helsenorge byr på?
Tul og flere UL senere og er litt obligatorisk år man har diabetes.. :p
Men hvis jeg ikke hadde det ville jeg nok hatt en likevel i rundt uke 10 bare for å se at alt var fint før vi fortalte til søsken feks. :)
 
Føler meg plutselig veldig alene om å tenke at TUL ikke er nødvendig.... hva er motivasjonen for å ha både en og to runder med ul før den ordinære som helsenorge byr på?

For min del var det for å lette en del av bekymringene som har surret i hodet helt siden positiv test. Og når symptomene går litt opp og ned så har jeg innimellom lurt på om jeg faktisk er gravid :) Fikk bekreftet at alt så fint ut foreløpig med et bankende hjerte på tul!
 
Føler meg plutselig veldig alene om å tenke at TUL ikke er nødvendig.... hva er motivasjonen for å ha både en og to runder med ul før den ordinære som helsenorge byr på?
Fordi jeg har mistet før. Og så ville jeg vite om eventuelle avvik på fosteret på et tidligere stadie.
 
Jeg har vært flere ganger selv pga tidligere abort og exu. Jeg tenker at folk har sine grunner, man tar ikke ul bare for morro skyld. Men at noen velger vekk tul er også helt greit, folk er forskjellige ;)
 
Føler meg plutselig veldig alene om å tenke at TUL ikke er nødvendig.... hva er motivasjonen for å ha både en og to runder med ul før den ordinære som helsenorge byr på?
For min del bød helsenorge på denne også. Var en del av duotesten som tilbys pga alder. Etter 5 år med prøving turde jeg ikke glede meg før jeg så at alt stod bra til med den lille så ville uansett tatt en i uke 12.
 
Føler meg plutselig veldig alene om å tenke at TUL ikke er nødvendig.... hva er motivasjonen for å ha både en og to runder med ul før den ordinære som helsenorge byr på?

For å sjekke at det er friskt, at ikke det er noe gærent! At det faktisk er noe der
 
Back
Topp