Julegodt til jul :)

Frkn

Forelsket i forumet
Skal ha jul hjemme for første gang i år siden bebisen kommer hvert øyeblikk (Termin 7nde desember) I den forbindelse holder jeg nå på å planlegge litt. Hele familien tar med seg mat og drikke, og mener jeg ikke bør stresse med noenting som helst, men for å være ærlig, så kjeder jeg meg litt nå i permisjonen og har lyst å finnepåno sprell.

Tenkte jeg skulle bake julebrød og sara bernhard konfekt. Disse egner seg godt til frysing.

Noen flere forslag til hva jeg kan lage nå på forhånd, som jeg kan ha utover hele desember? Enten det oppholdes fryst eller som tørrvare? :)

Hvite kakemenn, holder lenge bare tørree, men kan også fryses :) elsker dem! det meste av jule"kjeks" og småkaker holder jo leenge da :)

Hjemmelagde brente mandler er kjempe godt og egentlig lett å lage :)

Er det mandler i karamell? :)

Normalt ikke, men man kan sikkert ha det. Lurer på om hun kanskje skulle hatt et tegn i mellom der, som karamell og brente mandler? Eller karamelliserte, brente mandler? :p

Normalt ikke, men man kan sikkert ha det. Lurer på om hun kanskje skulle hatt et tegn i mellom der, som karamell og brente mandler? Eller karamelliserte, brente mandler? :p
Drøyt mye som er sykt godt altså! Jeg er imponert over at jeg ikke veier 400 kg :p

Ja, selv om det nesten føles slik ut nå... :P må bite meg i tungen for å prøve å holde meg til utskeiing i helgene. Vanskelig når man føler man bare "MÅ" ha ting! Kjenner jeg begynner å gi blaffen i alt når desember kommer.... Den måneden er ganske magisk! VM i kos!

Ja, selv om det nesten føles slik ut nå... :P må bite meg i tungen for å prøve å holde meg til utskeiing i helgene. Vanskelig når man føler man bare "MÅ" ha ting! Kjenner jeg begynner å gi blaffen i alt når desember kommer.... Den måneden er ganske magisk! VM i kos!

Skal liksom prøve ikke å legge på meg 28 kg dette svangerskapet også, så skal prøve å ha litt "revv i seilan", som de sier her :D

Pepperkaker, fyrtekake, Berlins krans, kromkaker, siruppsnipper, karamell,

Smultringer! Det er kjempe godt og kan fryses :) kransekakestenger, sjakkrutet. Masse godt man kan lage :)

Er ikke så julete, men jeg anbefaler å lage Cookies med macademianøtter og hvit sjokolade. Utrolig godt! :D

Back
Topp