Sex etter fødsel.

SMD

Gift med forumet
Himmelbarn
Desemberlykke2017
Hvor mange uker/dager etter fødselen hadde dere sex? (For de som har født vaginalt)
Var det eventuelt det fysiske eller det psykiske som gjorde at dere ventet så lenge som dere gjorde?
 
5 uker. Ventet ikke lenge nok, gav etter for presset til bf. Var ubehagelig med sex i ca 2 år etter fødsel. Usikker på om det var fysisk også, men lå nok mye psykisk.
 
  • Liker
Reactions: SMD
Husker ikke eksakt. Men husker det ikke gikk så lang tid. Mener på det verste fra renselsen var overstått, men så var alt som normalt igjen
 
  • Liker
Reactions: SMD
Det er vel anbefalt å iallfall å vente i 6 uker, eller til renselsen er ferdig (kan vare i 8 uker)

Det blir litt som å være "jomfru" igjen, at man burde begynne forsiktig, og ikke bare "peise" på første gang ;)

Man kan begynne før, men pga infeksjonsfare, er det da veldig viktig å bruke kondom.. Har jeg fått beskjed om i alle fall.
 
5 uker. Ventet ikke lenge nok, gav etter for presset til bf. Var ubehagelig med sex i ca 2 år etter fødsel. Usikker på om det var fysisk også, men lå nok mye psykisk.

Så forferdelig at kjæresten din presset deg! Det er faktisk voldtekt. :(
Man kan utvikle kroniske smertetilstander i underlivet av det, så det er ikke bare psykisk. :/

Håper det er bedre med deg nå, og at du ikke er sammen med ham lenger. <3
 
Så forferdelig at kjæresten din presset deg! Det er faktisk voldtekt. :(
Man kan utvikle kroniske smertetilstander i underlivet av det, så det er ikke bare psykisk. :/

Håper det er bedre med deg nå, og at du ikke er sammen med ham lenger. <3

Ikke sett ham på 5 år (dattera er 7 år), og håper jeg aldri ser ham igjen :)
Er virkelig ikke noe fin fyr, og han verken ønsker eller får lov til å ha noe kontakt med barnet sitt.. Så, er vel litt i det. Det er flere hendelser med ham jeg ville klassifisert som voldtekt i senere tid, men som jeg tenkte var normalt på den tid. :/
 
Ikke sett ham på 5 år (dattera er 7 år), og håper jeg aldri ser ham igjen :)
Er virkelig ikke noe fin fyr, og han verken ønsker eller får lov til å ha noe kontakt med barnet sitt.. Så, er vel litt i det. Det er flere hendelser med ham jeg ville klassifisert som voldtekt i senere tid, men som jeg tenkte var normalt på den tid. :/

Huff, så leit å høre. :/ Godt dere slipper å ha mer med ham å gjøre!
Håper du har det bedre nå! <3
 
Ventet mer enn 6 uker, begynte forsiktig etter å ha vært på sjekk hos gynekologen som ga klarsignal :)
 
  • Liker
Reactions: SMD
Vi hadde sex etter 3uker (23dager). Blødde ikke lengre, og null ubehag etter fødsel. Dermed ble det naturlig for oss å gjøre det så kort tid etter. Gjorde det i dusjen, og merket ingen endring fra før fødsel :)
 
  • Liker
Reactions: SMD
4 uker. Alt var som vanlig og gubben kjente ingen forskjell :) renselsen var ferdig etter 3 uker. Hadde kun to overfladiske pyntesting.
 
  • Liker
Reactions: SMD
Hadde sex dag 15 :) fikk bare par pynte sting, ingen rifter eller revning!
Var veldig klar, brukte godt tid, tok det sakte og hadde kondom. Verker jeg eller mannen merket endring. Er nå 5 uker etter fødsel og har sex som normalt ;)
 
  • Liker
Reactions: SMD
For meg tok det type 7-9 mnd før det såvidt gikk. Jeg kom i overgangsalderen ved å amme + gå på p-piller, dårlig kombo for meg :p Så sluttet på pillen og ble mye bedre! Men tok sin stund før jeg fikk ordentlig lyst og ikke bare for å glede kjæresten. ;)
 
Jeg skjønner ikke at alle har sex så tidlig. Babyen vår er over 3 mnd, og jeg er virkelig ikke klar psykisk. Jeg har bare helt sperre mot alt slikt. Kroppen min tilhører babyen nå!! Fysisk er nok alt normalt (tror jeg).

Er det bare meg som er sånn, eller er det bare at ingen sier det?
 
Back
Topp