Bekymringer

Jeg har tørket friskt blod igjen i dag, som jeg gjorde forleden dag også. Greier selvfølgelig ikke å la være å tenke på det.

Det trenger ikke være noen ting. Slimhinnene er skjøre når man er gravid , og man vil blø lett..
Men forstår godt bekymringen. Satser på at det ikke er noe ♡
 
Jeg er livredd for spontanabort.. Har ikke noe veldig god grunn til det da.. Leste en artikkel i stad ang risiko, og det hjalp veldig.
 
Det trenger ikke være noen ting. Slimhinnene er skjøre når man er gravid , og man vil blø lett..
Men forstår godt bekymringen. Satser på at det ikke er noe ♡
Takk :) jeg prøver å ikke tenke på det. Satser på at alt går fint, for det gjør det jo som oftest :)
 
Skal på tul på torsdag å er litt bekymret for en ma.
Har gravid symptomene på plass å ingen blødning så ingen grunn til bekymring, men etter en sa så blir man vel litt ekstra bekymret til tider:p
 
Skal på tul på torsdag å er litt bekymret for en ma.
Har gravid symptomene på plass å ingen blødning så ingen grunn til bekymring, men etter en sa så blir man vel litt ekstra bekymret til tider:p
Har det akkurat som deg! Var på tul 6+6, alt så fint ut. Skal på tul igjen 21 des, livredd for ma :(
 
Har det akkurat som deg! Var på tul 6+6, alt så fint ut. Skal på tul igjen 21 des, livredd for ma :(
Får man en sa så er jo tegnene der ihvertfall, en ma må føles helt grusomt.
Velger også å dra på tul den 19 des, da er jeg 11uker bare for å slippe å måtte gå så lenge å være redd for noe om det skulle være noe.
 
Får man en sa så er jo tegnene der ihvertfall, en ma må føles helt grusomt.
Velger også å dra på tul den 19 des, da er jeg 11uker bare for å slippe å måtte gå så lenge å være redd for noe om det skulle være noe.
Ja! Får håpe det går bra med oss begge to :)
 
Da har jeg også bestilt time til tul. Blir i uke 10 for meg, neste fredag. Er litt bekymret etter noen blødninger og vil vite om alt er i orden...
 
Da bikker jeg straks 6+0 - dagen jeg hadde SA i august/september. Håper denne natta blir mye roligere enn den natta.
 
Unnskyld at jeg sier dette men viste du ikke at du var gravid når du drakk alkohol ? Jeg synes det er dumt at du utsetter fosteret for alkohol fare det kunne du tatt litt ansvar ved å avstå alkohol i med at du vet hvor mye beskymring og skadet den fører til. For fosteret beste vær så snill og aldri drikk mer. Gjort er gjort du kan ta det som lekse til neste gang
Hvor kom det fra?! Hun gav vel ganske klar beskjed om at hun ikke visste hun var gravid på det tidspunktet....

Vi kan ikke stoppe og leve selv om vi har vært prøvere! Jeg har tatt meg et glass vin i ny og ne, og begge gangene før positiv test har jeg hatt meg en fest, og førstemann har i alle fall ikke tatt skade av det. Har ikke drukket etter jeg fikk vite jeg ble gravid, men har ei heller tenkt å leve livet mitt på vent fordi jeg kanskje ble gravid akkurat den mnd!
 
Unnskyld at jeg sier dette men viste du ikke at du var gravid når du drakk alkohol ? Jeg synes det er dumt at du utsetter fosteret for alkohol fare det kunne du tatt litt ansvar ved å avstå alkohol i med at du vet hvor mye beskymring og skadet den fører til. For fosteret beste vær så snill og aldri drikk mer. Gjort er gjort du kan ta det som lekse til neste gang
Altså, du kan ta det som lekse til neste gang? Hva mener du med det? Og "vær så snill og aldri drikk mer"? Skreiv hun på en slik måte det virka om om hun drakk alkohol ennå? Jeg har vært på kjempefylla med første og nå med andre, og har da fått negativ graviditetstest samme dag som jeg dro ut, men testen var positiv neste gang. Min første har det bra iallefall.
Vet du du er gravid skal man selvsagt holde seg unna, men som ei som siterte deg før skreiv: man må ikke stoppe å leve. Tror ikke det er så bra å stresse for mye og passe på alt mulig heller jeg da..
 
Last edited:
Fant artikkel på nettet om klementiner. I Danmark har de artikler som sier det er skadelig, sprøytemidler. At det kan skade fosteret. Og jeg har hele veien i lang tid bøttet i meg klementiner for det har jeg fått dilla på. Jeg kjenner et lite hjertesukk. Gravide skal ikke stresse men hva gjør nettet? Det er jo ingen som informerer om at klementiner kan være farlig her til lands. Kjenner jeg blir oppgitt. Skal man da tenke at nå har jeg potensielt skadet fosteret med klementiner og sprøytemiddel?
 
Fant artikkel på nettet om klementiner. I Danmark har de artikler som sier det er skadelig, sprøytemidler. At det kan skade fosteret. Og jeg har hele veien i lang tid bøttet i meg klementiner for det har jeg fått dilla på. Jeg kjenner et lite hjertesukk. Gravide skal ikke stresse men hva gjør nettet? Det er jo ingen som informerer om at klementiner kan være farlig her til lands. Kjenner jeg blir oppgitt. Skal man da tenke at nå har jeg potensielt skadet fosteret med klementiner og sprøytemiddel?

Det er slik at det som brukes av sprøytemidler på norske matvarer skal være trygt for alle å spise ☺️
Sjekk matportalen når du blir usikker ☺️☺️
 
Jeg er litt bekymret nå... har akkurat jobbet 2 timer overtid etter kveldsvakt, mye uro og stress på vakten, og jeg blir jo litt usikker. Hvor mye av mitt stress kan påvirke barnet? Kan det føre til abort? Noen med erfaringer?
Jeg skal ha tilrettelegging etterhvert i svangerskapet- men tenkte ikke at det skulle være aktuelt nå. Hva tenker dere? Kjenner nok at jeg blir veldig beskyttende allerede overfor spiren
 
Jeg er 6+2 i dag å har siden onsdag blødd litt hver dag har kommet en del på papiret å i bindet... var til legen på torsdag å fikk tatt en hcg prøve å den var på 9988... skal ta en ny på mandag men er så livredd for at det er over nå noen med erfaringer? Jeg har en jente på 3 år å med henne hadde jeg blødninger gjennom hele svangerskapet... har og en hjerteformet livmor så er ekstra redd pga det

Noen med erfaringer å dele? Skal hcg dobles dersom alt er bra?
 
Fant artikkel på nettet om klementiner. I Danmark har de artikler som sier det er skadelig, sprøytemidler. At det kan skade fosteret. Og jeg har hele veien i lang tid bøttet i meg klementiner for det har jeg fått dilla på. Jeg kjenner et lite hjertesukk. Gravide skal ikke stresse men hva gjør nettet? Det er jo ingen som informerer om at klementiner kan være farlig her til lands. Kjenner jeg blir oppgitt. Skal man da tenke at nå har jeg potensielt skadet fosteret med klementiner og sprøytemiddel?

Jeg tenker at du må prøve puste litt. En artikkel om sprøytemiddel i danmark, er en artikkel om sprøytemidlene I DANMARK. Hold deg unna klementiner om du drar til DK, bare :)

Jeg er litt bekymret nå... har akkurat jobbet 2 timer overtid etter kveldsvakt, mye uro og stress på vakten, og jeg blir jo litt usikker. Hvor mye av mitt stress kan påvirke barnet? Kan det føre til abort? Noen med erfaringer?
Jeg skal ha tilrettelegging etterhvert i svangerskapet- men tenkte ikke at det skulle være aktuelt nå. Hva tenker dere? Kjenner nok at jeg blir veldig beskyttende allerede overfor spiren

Hei ♡
Det er selvsagt ikke bra med overdrevent stress, men litt tåler du. Lytt til kroppen og slapp av dersom kroppen sier i fra, så går det nok greit. Om du blir VELDIG sliten, ville jeg tatt det opp og fått tilrettelagt allerede nå. :)
 
Da har jeg fått litt blod på papiret samtidig som jeg har murringer i magen:( Redd dette blir fjerde SA på rad. Er 6+6 i dag, og har TUL i morgen, håper alt ser bra ut der.
 
Da har jeg fått litt blod på papiret samtidig som jeg har murringer i magen:( Redd dette blir fjerde SA på rad. Er 6+6 i dag, og har TUL i morgen, håper alt ser bra ut der.

Så bra at du skal på tul i morgen! Tenker at når du er urolig, så er det fint å få snakket med en som også kan undersøke. forhåpentligvis så får du se et bankende hjerte i morgen:happy: sender masse positive tanker!
 
Back
Topp