Nordlandssykehuset, Vesterålen

Babyverdens redaksjon

Betatt av forumet
⭐️ Babyverden Stab ⭐️
VIP
Telefon: 75 42 45 60
Nettside: https://nordlandssykehuset.no/avdel...es-mer-om-føde--og-barselavdeling,-vesterålen
Adresse: Søndregate 19, 8450 Stokmarknes (vis på kartet)

Tar i mot fødende etter uke 35. Før det videresendes kvinnen til Bodø

Fødeavdelingen tilbyr følgende typer smertelindring:
- Epidural
- Steriltvannspapler
- Lystgass
- Akupunktur
- Badekar

Vesteralen.jpg


Barseltilbud og visittider:
Vi er i ferd med å bygge et nytt sykehus med barselhotell. Inntil dette er på plass, er det barselhotell tilgjengelig for fødende og familie.
Fedre og søsken har tilgang til å besøke avdelingen hele dagen, bortsett fra i siestaen som er mellom 13.00 og 16.00. Da er hele avdelingen stengt for besøkende. Andre besøkende har mulighet for å besøke den nye familien mellom 17.00 og 19.00

Gjennomsnittlig liggetid: 3 døgn

Her finner du Spedbarnsboken: Boken står i en hylle på avdelingen slik at foreldre kan forsyne seg selv.

Parkering: Fri parkering på sykehusets parkeringsplass.
Antall fødsler i året: ca 300

Nyttige telefonnummer:
Sentralbord: 75 42 40 00
 
Last edited by a moderator:
Jeg fødte på Stokmarknes i 2009 og er så glad for at det er der jeg skal føde igjen om bare noen få uker.
I første innlegg her står det at det er barselhotell tilgjengelig for fødende og familie, det er det ikke. Iallefall ikke slik som jeg tenker barselhotell. Det er 7 barselsenger på avdelingen, i samme korridor som fødestuene. Hvis det er ledige senger kan far overnatte for 400 kroner døgnet.

Jeg var veldig fornøyd på Stokmarknes, det er en forholdsvis liten fødeavdeling, noe som gjør at oppfølgingen blir god og trygg. Det er alltid noen tilgjengelig og du får hjelp til det du trenger. Anbefaler å føde på Stokmarknes :)
 
Fødte på Stokmarknes juni 2010, og hadde en ganske uheldig opplevelse av både fødsel og barseltiden. Ble liggende i 2 uker, derav 1 uke i Bodø.

Frykten var stor da jeg på nytt ble gravid og hadde termin januar 2013. MEN jeg fikk en kjempe opplevelse denne gangen av fødsel, barsel og ikke minst personalet :)
 
Födde en liten prins på Stokmarknes i januari 2013.
Hade en fantastisk upplevelse, en "lätt födsel" - där allt gick som på räls.
Personalen var otroligt professionell men samtidigt varm och omsorgsfull.
Glädjer mig till att föda där igen, termin i juni 2014:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Du må oppdatere oss på hvordan det er å føde på nysykehuset da! :) skal ikke "inn" før i mars!
Såklabbert! Håper det blir snart ;-) Har vært på omvisning og kontroll der allerede, og for det første - det er peise strøkent! Alt er nytt, enerom med plass til far (han får bo så lenge han vil) og personalet er fantastisk. Jeg følte meg veldig velkommen og ivaretatt!
 
Jeg skal føde på Stokmarknes i november. Har en gutt fra før som er født på Hammerfest sykehus, som var et helt greit sykehus. Er veldig spent på hvordan det blir å gå denne gangen :)
 
Har termin 3. desember, og planen er å føde på Stokmarknes. =) Fødte her i 2012, og hadde en fantastisk opplevelse, med verdens herligste jordmor, som det hadde vært veldig kjekt og fått denne gangen også. =)
 
Ser kommentarene er 1 år gamle. Noen som har nyligere erfaringer? Er egentlig ingen sykehus som er nært hvor jeg bor, Kabelvåg. Nærmeste er Gravdal, men har ikke hørt så mye bra derifra :O Vurderer derfor å velge å føde på Stokmarknes :)
 
Såfremst alt går som det skal, skal vi inn på St.nes i august 2016 (helt nytt svangerskap). Kunne vært fint å fått detaljer om hvordan det er der. Frua vil jo gjerne ha vannfødsel - er det badekar/basseng på begge fødestuene?
 
Dytter litt her, noen med erfaringer fra stokmarknes? Er vel helt nytt sykehus nå?
 
Dytter litt her, noen med erfaringer fra stokmarknes? Er vel helt nytt sykehus nå?

Hei :)
Det er nytt sykehus nå ja :)
Jeg har termin 10 mai å skal føde på stokmarknes sykehus, er førstegangs så er veldig spent på hvordan det blir.
Har vært til sjekk der flere ganger å personellet der er utrolig hyggelige å tar godt vare på deg :)
 
Såfremst alt går som det skal, skal vi inn på St.nes i august 2016 (helt nytt svangerskap). Kunne vært fint å fått detaljer om hvordan det er der. Frua vil jo gjerne ha vannfødsel - er det badekar/basseng på begge fødestuene?

Jeg skal føde på stokmarknes å spurte jordmor om vannfødsel, hun sa at de brukte badekarr som smertelindring men får ikke føde i karret.
Men skulle babyen komme når man sitter oppi der, så trekker de ut troppen i badekarret.
Har vært på sjekk der flere ganger, utrolig hyggelige folk som tar vare på deg :)
Blir min første fødsel så gruer meg ikke i det hele tatt :)
 
Såfremst alt går som det skal, skal vi inn på St.nes i august 2016 (helt nytt svangerskap). Kunne vært fint å fått detaljer om hvordan det er der. Frua vil jo gjerne ha vannfødsel - er det badekar/basseng på begge fødestuene?

Har ikke født der selv, men så lenge det nærmer seg fødsel med stormende skritt, har jeg fått brev fra stokmarknes. Der står det at avdelingen har to fødestuer, begge har badekar. Annen smertelindring kan være dusj, massasje, steriltvannspapler, lystgass, morfin og epidural.
Di har preikestol, fødekrakk og fødeseng til fødsel.
 
Spennende å lese :) termin i juli med første! Var innom føden for en uke siden. Trivelig jordmor som undersøkte og viste oss litt rundt. Var inne i fødestuen de kallte magen. Veldig bra så det ut til med samtidig skummelt!
 
jeg har født på det gamle og det nye :) det nye er helt fantastisk :D Eget rom, store nokk føderom og personale var veldig hjelpsom :) Eneste minuset da var at tilkoblingen til lystgassen ikke var montert opp på badet :p håper det er oppe å går nå da ;)
 
Hei!
Noen som vet di tar mot gravide med høy BMI? :)

Tror de aksepterer høy bmi til en viss grad, men svigerinna mi fikk ikke føde der pga høy bmi. Hun hadde veldig høy bmi da, uten at jeg husker hva den lå på.
 
Back
Topp