Bekymringer

Min gyn sa en gang, tenk på alle de som ble unnfanget på 70 tallet... med flower power, fest og rock'n roll... er jo noe i det...

Du et ikke så langt på vei at det er noen fare i det hele tatt, tror jeg!

Jeg opererte vekk en eggleder i sommer og da sa legene; nå bør du feste og kose deg og leve litt! Sitter'n så sitter'n... og det har ikke noe å si så tidlig.

Samtidig så forstår jeg deg godt.. men tipper 90% av alle som lever idag har vært utsatt for alkohol tidlig i svangerskapet... jeg mener at det er etter uke 12 det er større risiko..

Håper uansett du får god hjelp av medisinsk personell... :) god klem❤️

Du er god <3 jeg har fått med meg det er mange i min situasjon. Det blir litt sånn når man ikke alltid vet. Da kan det skje. Så lenge bebisen har det bra har jeg det bra, og jeg håper han eller hun kommer ut sunn og frisk. Det har man jo aldri en garanti for, med eller uten alkohol.
 
Du er god <3 jeg har fått med meg det er mange i min situasjon. Det blir litt sånn når man ikke alltid vet. Da kan det skje. Så lenge bebisen har det bra har jeg det bra, og jeg håper han eller hun kommer ut sunn og frisk. Det har man jo aldri en garanti for, med eller uten alkohol.
Har du fått snakket med lege og tatt en avgjørelse ? :)
 
Jeg har fått time til å snakke med lege denne uken. Har skrevet ned sånn ca inntak og får høre. Det er ingenting som trygger føler jeg. Jeg har lest mye rundt om på nett og i et annet forum ble en anbefalt abort av noen deltagere. Fordi det kunne være skade. Da kommer panikken hos meg.
Jeg hadde en SKIKKELIG fest for å si det sånn med både første og den jeg venter nå, tok 2 graviditetstester før jeg dro på fest som var negativ. Mandagen etter var det positiv test. Første er iallefall frisk og en energiboble uten like og har ikke tatt skade av det, den jeg venter nå vet jeg selvfølgelig ikke, men jeg er ikke stressa og regner med den lille er like sunn som søsteren sin :)
 
Bekymringer ja.... nå for tiden er jeg så kvalm at jeg bare bekymrer meg for at det ikke skal gå over. Hvordan jeg skal klare å sitte på jobb hver dag med konstant kvalme og svimmelhet er for meg et mysterium :(

Huff, føler med deg... jeg gikk til legen i dag og fikk 50% sjukmelding... det var tøft, men det måtte til. Nå jobber jeg fra lunsj ca... ble en helt ny dag for meg i dag!
 
jeg er nervøs fordi dette er mitt aller første svangerskap, aldri vert eller prøvd å bli gravid før nå, og nå skjer det "endelig". Jeg syns det er skummelt fordi det er så mange som mister, og jeg vil ikke være en av dem. Dette er noe jeg har villet en stund, men fordi vi ikke bodde i Norge, så bestemte vi oss for at det ikke gikk. Nå bor vi i Norge, og nå vil vi ha barn, men jeg liker ikke å vente med at legen sier "dette er bra" eller "dette er dårlig".. om dere forstår?
 
jeg er nervøs fordi dette er mitt aller første svangerskap, aldri vert eller prøvd å bli gravid før nå, og nå skjer det "endelig". Jeg syns det er skummelt fordi det er så mange som mister, og jeg vil ikke være en av dem. Dette er noe jeg har villet en stund, men fordi vi ikke bodde i Norge, så bestemte vi oss for at det ikke gikk. Nå bor vi i Norge, og nå vil vi ha barn, men jeg liker ikke å vente med at legen sier "dette er bra" eller "dette er dårlig".. om dere forstår?

Ikke glem at det vanlige er at alt går bra og at du blir mamma i juli :happy:
Jo, det er mange her inne som har mistet før, men det er nok ikke representativt. Kos deg med graviditeten!! Prøv å nyte at det er en liten på vei og at livet snart kommer til å bli snudd på hodet på en helt herlig måte :happy:
 
Ikke glem at det vanlige er at alt går bra og at du blir mamma i juli :happy:
Jo, det er mange her inne som har mistet før, men det er nok ikke representativt. Kos deg med graviditeten!! Prøv å nyte at det er en liten på vei og at livet snart kommer til å bli snudd på hodet på en helt herlig måte :happy:
Det som Pedal sa:):)
 
Jeg ser at flere røyker og drikker med viten og vilje når de har testet pos.. jrg skjønner ikke at de tør! Lille nøtta i magen tåler ikke veldig mye før vi kan påføre den skade. Jrg synes det er uansvarlig, spesielt når jrg har sett ei ex venninne sine barn. Alkoholsyndrom og skader etter nikotin.. så når jeg testet pos etter ei hel helg på fylla da ble jeg redd! Og jrg mistet... føler fortsatt det er min feil. Denne gangen holder jrg meg bevisst unna ting som kan skade.
Håper ikke stress er skadelig, for da bør jrg ror meg mer ned...
 
Jeg ser at flere røyker og drikker med viten og vilje når de har testet pos.. jrg skjønner ikke at de tør! Lille nøtta i magen tåler ikke veldig mye før vi kan påføre den skade. Jrg synes det er uansvarlig, spesielt når jrg har sett ei ex venninne sine barn. Alkoholsyndrom og skader etter nikotin.. så når jeg testet pos etter ei hel helg på fylla da ble jeg redd! Og jrg mistet... føler fortsatt det er min feil. Denne gangen holder jrg meg bevisst unna ting som kan skade.
Håper ikke stress er skadelig, for da bør jrg ror meg mer ned...
Stress kan være skadelig;så du burde virkelig senke skuldrene og slappe mer av...tenke positivt i stede for alt negativt;som ikke er bra for knøttet. ..så anbefaler deg til å roe ned;å tenk at har du det bra; har baby d bra❤❤god slappav klem fra meg❤❤
 
Jeg ser at flere røyker og drikker med viten og vilje når de har testet pos.. jrg skjønner ikke at de tør! Lille nøtta i magen tåler ikke veldig mye før vi kan påføre den skade. Jrg synes det er uansvarlig, spesielt når jrg har sett ei ex venninne sine barn. Alkoholsyndrom og skader etter nikotin.. så når jeg testet pos etter ei hel helg på fylla da ble jeg redd! Og jrg mistet... føler fortsatt det er min feil. Denne gangen holder jrg meg bevisst unna ting som kan skade.
Håper ikke stress er skadelig, for da bør jrg ror meg mer ned...

Lurer litt på hvordan skader du ser etter nikotin?

Jeg verken røyker eller drikker, men har da mange venner som har røyka gjennom svangerskapet, og det går helt fint med barna...
 
Jeg ser at flere røyker og drikker med viten og vilje når de har testet pos.. jrg skjønner ikke at de tør! Lille nøtta i magen tåler ikke veldig mye før vi kan påføre den skade. Jrg synes det er uansvarlig, spesielt når jrg har sett ei ex venninne sine barn. Alkoholsyndrom og skader etter nikotin.. så når jeg testet pos etter ei hel helg på fylla da ble jeg redd! Og jrg mistet... føler fortsatt det er min feil. Denne gangen holder jrg meg bevisst unna ting som kan skade.
Håper ikke stress er skadelig, for da bør jrg ror meg mer ned...
Helt ærlig tror jeg stress er det som er aller mest skadelig for den lille.
 
Jeg ble med daværende venninna mi på kontroll, og de sa at hennes røyking hadde påvirkning på vekta til ungen. Snus er jo like skadelig, og jeg snuste frem til jeg hadde pos test.

Men skjønner ikke helt den greia med at enkelte sier de blir anbefalt å fortsette å snuse/røyke fordi stress er mer skadelig. Noen som har noen artikler ang det? Nei jeg skal ikke starte å snuse, men tenker mer på å roe ned stress
 
Men altså stress er ikke bra for kroppen uansett om man er gravid eller ikke så om du er veldig stressa lønner det seg nok for deg å roe ned litt :)
 
Jeg hadde en SKIKKELIG fest for å si det sånn med både første og den jeg venter nå, tok 2 graviditetstester før jeg dro på fest som var negativ. Mandagen etter var det positiv test. Første er iallefall frisk og en energiboble uten like og har ikke tatt skade av det, den jeg venter nå vet jeg selvfølgelig ikke, men jeg er ikke stressa og regner med den lille er like sunn som søsteren sin :)

Godt å høre! Legen mente det ikke var for mye og ville ikke gjort noe på det grunnlaget der. Så nå er jeg på onsdag tror jeg i uke 8. Og skal tilbake for ny ultralyd. Har hatt noen ulyralyder allerede men trenger oppfølging på grunn av habituell abort og mye issues tidligere. Så hvis ikke jeg mister nå så blir det en liten bebis!
 
Jeg er bekymret for frøkna mi, hun har det ikke godt nå men mye kløende utslett/eksem. :) samtidig er jeg redd for spira i magen min. Hva om kroppen min ikke takler dette. Hva om h*n får det grusomt i magen min. Og ikke minst, hvor langt er jeg på vei. 7 uker eller 11. Maaange bekymringer nå, alt for mange :(
Kløende eksem har jeg på begge mine barn, Er det atopisk?
 
Godt å høre! Legen mente det ikke var for mye og ville ikke gjort noe på det grunnlaget der. Så nå er jeg på onsdag tror jeg i uke 8. Og skal tilbake for ny ultralyd. Har hatt noen ulyralyder allerede men trenger oppfølging på grunn av habituell abort og mye issues tidligere. Så hvis ikke jeg mister nå så blir det en liten bebis!

Så godt du har fått snakket med legen og at du får god oppfølgning!
Håper spira sitter helt til sommeren :happy:
 
Jeg klarer ikke å slappe av. Jeg er livredd hver gang jeg går på do eller syns jeg kjenner noe annerledes. Jeg tenker hele tiden at "nå mister jeg" , " nå går alt til helvete igjen ja" og sånne ting.. hva kan jeg gjøre?? Jeg er bare 4+5 evt 4+6 i dag...
 
Jeg blør. Tørket frisk blod i stad når jeg var på do. Hvordan vet jeg om det er sa eller ikke?
 
Jeg blør. Tørket frisk blod i stad når jeg var på do. Hvordan vet jeg om det er sa eller ikke?

Du må nesten følge med på om det øker på eller avtar, og ev. Bestille en legetime over helgen tenker jeg.. Blødde sist og det gikk fint, så det trenger ikke være noe galt heller. Håper på det beste!
 
Back
Topp