Vår reise

Spire2

Forelsket i forumet
Sommerfuglene
Sensommerbarna 2019
Jeg er ei jente på 25 år, som for tredje gang er gravid på 1,1/2 år. Vi har mistet 2 ganger tidligere, ganske sent i graviditeten. Første gang var jeg 11+6 når jeg mistet og andre gang var jeg 11+2. Nå er jeg 7+0 å klarer ikke glede meg, selv om jeg har tatt to hcg prøver som viste en fin stigning fra 3300 til 18000. Første prøven tok jeg den 10/11 og den andre tok jeg den 15/10. Jeg håper jo at spiren skal bli med helt til Juli. Men dessverre har jeg ikke trua på det da jeg mistet 2 ganger. Jeg prøver å nyte det at jeg er gravid å at hcgn viste en bra stigning. Men nei, klarer ikke å la være å bekymre meg.
Samboeren min vill ikke tenke på at vi faktiskt venter, da han er redd for at vi skal miste en tredje gang. Så jeg står stort sett alene med alle følelsene mine da han ikke vill snakke om det. Og på en måte skjønner jeg han, for hadde jeg også hatt valget med å late som ingenting så hadde jeg også gjort det. Men er jo ikke så lett for meg som føler det på kroppen hver dag med kvalme, humørsvingninger og trøtthet. Det å være så trøtt hele tiden er jeg ikke vant til. Oftest kaster jeg inn håndkleet når kl er 20 på kvelden. Sover dårlig og våkner tidlig. Men alt det er så verdt det om det blir en baby av dette. Skal bestille meg en tul i midten av december, for ser jeg at hjertet slår og det ser bra ut så skal vi fortelle familien på julaften.
 
Jeg er ei jente på 25 år, som for tredje gang er gravid på 1,1/2 år. Vi har mistet 2 ganger tidligere, ganske sent i graviditeten. Første gang var jeg 11+6 når jeg mistet og andre gang var jeg 11+2. Nå er jeg 7+0 å klarer ikke glede meg, selv om jeg har tatt to hcg prøver som viste en fin stigning fra 3300 til 18000. Første prøven tok jeg den 10/11 og den andre tok jeg den 15/10. Jeg håper jo at spiren skal bli med helt til Juli. Men dessverre har jeg ikke trua på det da jeg mistet 2 ganger. Jeg prøver å nyte det at jeg er gravid å at hcgn viste en bra stigning. Men nei, klarer ikke å la være å bekymre meg.
Samboeren min vill ikke tenke på at vi faktiskt venter, da han er redd for at vi skal miste en tredje gang. Så jeg står stort sett alene med alle følelsene mine da han ikke vill snakke om det. Og på en måte skjønner jeg han, for hadde jeg også hatt valget med å late som ingenting så hadde jeg også gjort det. Men er jo ikke så lett for meg som føler det på kroppen hver dag med kvalme, humørsvingninger og trøtthet. Det å være så trøtt hele tiden er jeg ikke vant til. Oftest kaster jeg inn håndkleet når kl er 20 på kvelden. Sover dårlig og våkner tidlig. Men alt det er så verdt det om det blir en baby av dette. Skal bestille meg en tul i midten av december, for ser jeg at hjertet slår og det ser bra ut så skal vi fortelle familien på julaften.
Med så mye symptomer du har nå så går nok alt helt fint :) krysser fingrene :)
 
Uff jeg må ærlig si at jeg er lei den kvalmen. Men samtidig så er jeg glad for alle symptomer jeg har. Og denne gangen har jeg ennå ikke hatt antydning til noe blod. Men jeg tørr ikke håpe for mye. Går fortsatt rundt og er bekymret, så nå har jeg bestemt meg for å bestille time til TUL. Bare for å se om det er noe der i hele tatt. Jeg er idag 7+4 så jeg håper jeg får tid denne eller neste uke. Og om det ser positivt ut da så kommer jeg også bestille en TUL til sånn rett føre jul. og rett føre jul så er jeg sånn ca 11+5 og det er jo i den tiden jeg mistet tidligere. Og ser ting bra ut da så kan vi fortelle det til familien på julaften. Men jeg tar en dag av gangen. For min egen skyld. Selv om jeg får se et bankende hjerte på tul nå i løpet av kort tid så kommer jeg ikke være for positiv til at det skal gå bra. Men bare det å se om det er liv laget å se et hjerte slå kommer gjøre meg mye roligere. Men jeg vet også at om det skulle gå galt igjen så kommer jeg bli helt knust om jeg først sett et bankende hjerte. Og jeg tror kanskje ikke jeg kommer fortelle samboer om ultralyden heller. Er så redd for å knuse han for en tredje gang :-( Nei jeg håper virkelig at det blir våres tur denne gangen alltså!
 
Nå er det ikke lenge igjen til TUL. Er bare ca 45 min igjen. Jeg er så nervøs så jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Prøver å inntale meg selv at det går bra å at jeg kommer se et bankende hjerte. Men magefølelsen min sier noe annet. Har ingen god følelse av det blir en bra opplevelse nei. Men tiden vill vise det ja. Og uansett om jeg får se et bankende hjerte nå så har jeg ikke helt trua på at det blir våres tur denne gangen heller. Skulle ønske jeg bare kunne slappe av å nyte graviditeten ja.
 
Nå er det ikke lenge igjen til TUL. Er bare ca 45 min igjen. Jeg er så nervøs så jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Prøver å inntale meg selv at det går bra å at jeg kommer se et bankende hjerte. Men magefølelsen min sier noe annet. Har ingen god følelse av det blir en bra opplevelse nei. Men tiden vill vise det ja. Og uansett om jeg får se et bankende hjerte nå så har jeg ikke helt trua på at det blir våres tur denne gangen heller. Skulle ønske jeg bare kunne slappe av å nyte graviditeten ja.
Masse lykke til, hold oss oppdatert ❤️
Jeg skjønner følelsen din godt, jeg skal på tul på torsdagen, er veldig redd for å få en skuffende beskjed, men det som skjer det skjer.
Men håper virkelig du får se ett sterkt blinkende hjerte :happy:
 
Masse lykke til, hold oss oppdatert ❤️
Jeg skjønner følelsen din godt, jeg skal på tul på torsdagen, er veldig redd for å få en skuffende beskjed, men det som skjer det skjer.
Men håper virkelig du får se ett sterkt blinkende hjerte :happy:
Ja jeg skal holde dere oppdatert :) hvor langt har du kommet på torsdag når du skal på tul? Skal tenke på deg å håper for din del også at du får se et blinkende hjerte <3
 
Blæææ natt til idag drømte jeg det skumle marerittet. Jeg drømte at jeg mistet igjen... Håper virkelig ikke det er en sann drøm. For jeg orker ikke å gå igjennom det igjen. Men så lenge jeg ikke blør, fortsatt er kvalm og har flere symptomer så fortsetter jeg å ha trua på at det går bra denne gangen. Skal på TUL igjen den 20 desember å da er jeg i uke 12+0 eller 12+1. Å ser det bra ut da så kan jeg puste ut tror jeg.
 
Jeg har hørt hjerte lyd med doppleren min :hug003 Er så glad over det! Men dessverre er det noen uker igjen til jeg forhåpentligvis er forbi der jeg mistet sist. Men sist hørte jeg ikke hjerte lyd med doppleren min, så kanskje jeg allikevel skal begynne å ha trua på at det går bra denne gangen? Uansett så er det ikke noe jeg får gjort om jeg mister en gang til. Får bare ta en dag av gangen å nyte at jeg er gravid. Hmm om det går å nyte det med tanke på åssen formen er om dagen. Hehe. Også har jeg snart ingenting å ha på meg :meh: Alt strammer å er ubehagelig. Så får vel snart kjøpe meg en mammabukse eller to. Selv om jeg helst vill vente til jeg er over i uke 13!
Og nå er det 21 dager igjen til neste TUL. Tiden går så sakte synes jeg! :-(
 
For og være helt ærlig så synes jeg dagene går ganske fort :) Er jo faktisk bare 18 dager igjen til neste TUL. Den avgjørende for og vite om man får fortalt familien det. Men jeg begynner å få trua nå da :) Med tanke på at jeg finner hjerte lyd hver gang jeg prøve doppleren min. Det er så godt å vite <3 Sist gang jeg mistet i uke 11 så hørte jeg ikke hjerte lyd i uke 9-10. Men det gjør jeg jo nå. Nå har jeg gått inn i en ny uke. Uke 10 (9+0) menstermin da. Men etter TUL termin så er jeg i uke 10 (9+2). Deilig! Er jo faktisk bare 20-21 dager til jeg kan begynne å puste ut litt mer. Og da vet jeg jo om det går bra med lille spiren. Håper virkelig det går bra denne gangen. Vet ikke ellers åssen vi skal takle det og komme videre. Og nå har jo samboer begynt å vise at han gleder seg å han har begynt å se på ting til lille spire han også. Nei vi får fortsette og ta en dag av gangen! Ikke noe annet å gjøre!
Også lurer jeg fælt på når jeg får hennvisning til TUL på sykehuset, har enda ikke fått noe brev om det :-( Men er jo noen uker igjen til uke 12 da så. Jeg håper egentlig at jeg får den timen føre jul så at jeg kan flytte den private timen til sånn 1-2 uker etter nyttår.
 
Begynner å nærme seg den siste ultralyden før oul. Jeg må si at jeg begynner å bli nervøs nå. Jeg har jo hørt hjertet hjemme opp til flere ganger. Men så skremmer jeg meg litt selv med å tenke "tenk om det ikke er hjerte lyden til lille spire som jeg har hørt" Da skremmer jeg meg selv ja. Uff. Å nå er det bare en uke igjen til der jeg mistet tidligere. Jeg er redd, men samtidig har jeg håp. Får heller telle ned dager til TUL så får vi ta det derfra. 8 dager igjen til TUL!
 
Jo nærmere jeg kommer tiden jeg mistet tidligere føler jeg at jeg mister håpet om lille spire denne gangen også, Jeg har lyst å sette meg ned å gråte og bare la tiden gå fort frem til neste TUL. Men jeg har en vond magefølelse som sier at det er en ny ma som blir påvist på neste TUL. Jeg er redd, usikker og har en vond magefølelse :(
 
Jeg har jo vært litt i tvil om det virkelig har vært hjerte lyd fra lille spire tidligere når jeg sjekket. Men idag var det ikke noen tvil! 11+0 idag og 6 dager til TUL. Men dessverre henger 11+4 og 11+6 som dårlige minner. Så jeg er fortsatt redd. Men vi kan vel ikke ha sånn uflaks en gang til?
 
Dette går fint! Denne gang er det din tur :D hørte du hjertelyd da du mistet også?
 
Dette går fint! Denne gang er det din tur :D hørte du hjertelyd da du mistet også?
Nei jeg gjorde jo ikke det. Trodde jeg hørte det da også, men nå som jeg har hørt forskjellen på mine lyder å lyden av lille spire sitt hjerte så vet jeg at jeg ikke hørte det sist :) Så ja jeg har jo litt mer troa denne gangen. <3 Men nå skal jeg først forbi 11+4 og det er 2 dager dit. Etter det så skal jeg forbi 11+6 for det er da jeg mistet sist.
 
Back
Topp