Når fortelle arbeidsgiver?

Jeg fortalte det i uke 8. Sjefen vet at vi har prøvd i flere år å bli gravid, så når jeg ble så dårlig og måtte bli sykemeldt syns jeg det var like greit å si det. Så blir det sannsynligvis tilrettelegging når jeg kommer tilbake på jobb.
 
Fortalte det på onsdag! Er så himla trøtt om dagen og det påvirker arbeidet mitt i stor grad. Neste ukes styrermøte omhandler arbeid og refleksjon rundt den nye rammeplanen for barnehage, men eg har null sjans å konsentrere meg nok til å lese den skikkelig. Sovna etter 5 min.. Så følte eg måtte fortelle det, så de ikkje trur eg et heilt på jordet :D:cool:
 
Venter lengst mulig, taushetsplikt er et fremmedord for henne :shifty:
Har fortalt det til noen få kollegaer, så de hjelper å tilrettelegge på de små områdene jeg trenger det. Takk og lov for dem :love017
 
Har fortalt det ble bare sånn for å få gått på en legetime
 
Arbeidsgiver har jo ikke noe med hva du skal hos legen...håper du ikke følte deg pressa til å si det! Men skjønner at noen gang er det bare enklere å si ting som det er :)
Med tanke på at du har rett til fri når der gjelddr svangerskap på en helt annen måte enn andre legetimer så er desverre ikke det sant. I den forrige jobben min ble jeg trukket i lønn for legetime, det skal du ikke om det er svangerskapsrelatert. Om ikke loven(tariffavtalen?) er endret.
 
Med tanke på at du har rett til fri når der gjelddr svangerskap på en helt annen måte enn andre legetimer så er desverre ikke det sant. I den forrige jobben min ble jeg trukket i lønn for legetime, det skal du ikke om det er svangerskapsrelatert. Om ikke loven(tariffavtalen?) er endret.
Jeg blir trukket for alle legetimer utenom for legetime for barn.
 
Jeg sa det til min sjef i begynnelsen av uke 8 da jeg ble sykemeldt i uke 6, og åpenhet gjorde alt mye lettere. Sjefen min er veldig støttende og hjelper meg med alt av ordninger med NAV, spørsmål jeg har osv. Jeg er veldig glad jeg fortalte henne det så tidlig :)
 
Arbeidsgiver har jo ikke noe med hva du skal hos legen...håper du ikke følte deg pressa til å si det! Men skjønner at noen gang er det bare enklere å si ting som det er :)
Jeg blir trukket for alle legetimer utenom for legetime for barn.
Sjekket aml nå. Du har rett til fri for legetime for egne barn og rett til fri med lønn når det gjelder svangerskap.
 
Sjekket aml nå. Du har rett til fri for legetime for egne barn og rett til fri med lønn når det gjelder svangerskap.
Ok, da må jeg fortelle sjefen før første legetime. Takk :)
 
Ok, da må jeg fortelle sjefen før første legetime. Takk :)
Bare hyggelig :) Selv har jeg rett til fri med lønn uansett< men tenker at det er lettere å folk til å steppe inn når de vet hvorfor.
 
Back
Topp