Bekymringer

Jeg er bekymret for at dette blir nok en MA i uke 11-12-13.
 
Eneste jeg vet er at tanta kom 10.okt.
Hadde sex 22. 24. Og 26.
El kan jo ha vært både 22. Og 29.... altså aner ikke :)

Det er en tråd som heter noe med hcg, der er det en tabell. For meg ser det ut som at du er innenfor normalen. Og normalen her er jo veldig "vid". Er du veldig bekymret, så be om en måling til?
 
Det er en tråd som heter noe med hcg, der er det en tabell. For meg ser det ut som at du er innenfor normalen. Og normalen her er jo veldig "vid". Er du veldig bekymret, så be om en måling til?

Jeg spurte om jeg kunne ta en ny prøve til onsdag, men fikk nei. Skal ta ny måling mandag om 1 uke. + UL.

Men 1 uke er jo 1 stk evighet!
 
Ikke mer enn de andre gangene - så, absolutt ingenting [emoji14]

Vet sånn nesten hvordan du har det! Hvor langt er du nå da? Jeg tenker at hver dag jeg våkner uten endringer er en seier.. men blir du fulgt opp nå da pgs tidligere MA'er...?
Jeg blir fulgt opp hver uke, det har jeg krevd etter alle avbrutte sv.skap. Det hjelper litt i hvertfall!
 
Jeg spurte om jeg kunne ta en ny prøve til onsdag, men fikk nei. Skal ta ny måling mandag om 1 uke. + UL.

Men 1 uke er jo 1 stk evighet!

Ja, det er helt sinnsykt hvordan noen dager føles som om de varer en uke.
Men da får du hvertfall svar :happy:
 
Ja, det er helt sinnsykt hvordan noen dager føles som om de varer en uke.
Men da får du hvertfall svar :happy:

Ja, helt merkelig!
Men kjennes som symptomene er nedadgående, så jeg roer nok ned forventningene nå.. så får vi bare håpe det beste så lenge... takk :)
 
Min gyn sa en gang, tenk på alle de som ble unnfanget på 70 tallet... med flower power, fest og rock'n roll... er jo noe i det...

Du et ikke så langt på vei at det er noen fare i det hele tatt, tror jeg!

Jeg opererte vekk en eggleder i sommer og da sa legene; nå bør du feste og kose deg og leve litt! Sitter'n så sitter'n... og det har ikke noe å si så tidlig.

Samtidig så forstår jeg deg godt.. men tipper 90% av alle som lever idag har vært utsatt for alkohol tidlig i svangerskapet... jeg mener at det er etter uke 12 det er større risiko..

Håper uansett du får god hjelp av medisinsk personell... :) god klem❤️
At 90% har vært utsatt for alkohol tidlig i svangerskapet?? Det tror jeg langt i fra. Husk at alkohol ikke har en stor rolle i alle miljø, og ikke engang på 70-tallet nei. Kvinner drakk mindre før enn nå :)
 
Det er vertfall mange som er utsatt for alkohol tidlig i svangerskap, som ikke har tatt skade av det.
 
Last edited:
Vet sånn nesten hvordan du har det! Hvor langt er du nå da? Jeg tenker at hver dag jeg våkner uten endringer er en seier.. men blir du fulgt opp nå da pgs tidligere MA'er...?
Jeg blir fulgt opp hver uke, det har jeg krevd etter alle avbrutte sv.skap. Det hjelper litt i hvertfall!
Lite oppfølging gitt :/ Er 5+4 i dag, har hatt MA i uke 8 og uke 13 før.
 
At 90% har vært utsatt for alkohol tidlig i svangerskapet?? Det tror jeg langt i fra. Husk at alkohol ikke har en stor rolle i alle miljø, og ikke engang på 70-tallet nei. Kvinner drakk mindre før enn nå :)

Ja det er klart det har endret seg... og jeg mener ikke at alkohol er bra... men tror det skal mer til enn litt alkohol før uke 6 til for å skade fosteret...
 
Men da må du be om det! Hvis du kjenner deg engstelig og redd, skal ikke være slik... ❤️
Men fra hvem? Fastlegen får ikke gjort så mye, og jeg tenkte å drøye kontroller og tidlig UL i lengste mulighet denne gangen, det blir så innmari dyrt :/
 
Men fra hvem? Fastlegen får ikke gjort så mye, og jeg tenkte å drøye kontroller og tidlig UL i lengste mulighet denne gangen, det blir så innmari dyrt :/

Fastlegen kan henvise til gynekolog, som er spesialist! Og han kan følge deg opp. Det er ikke dyrt...
 
Fastlegen kan henvise til gynekolog, som er spesialist! Og han kan følge deg opp. Det er ikke dyrt...

Alle kontroller er da gratis?
Og mener kun vi betalte et lite beløp hos gynekologen etter at vi fikk henvisning dit i forrige svangerskap.
 
Back
Topp