Triks mot treg mage?

Smil!

Glad i forumet
MayDay2021
Hei!

Sliter med treg mage... Noen har noen supertriks?

Jeg spiser mye fiber og tar spiser linfrø som har liggi i vann over natta. Men hjelper ikke så mye... Noen som har noen flere råd?
 
Last edited:
Kanskje Biola og svisker? Ellers skal store mengder kaffe hjelpe, men det skal jo ikke vi ha :p også skal en vel drikke mye vann, men det er det eneste jeg har hørt om. Håper det gir seg snart!
 
Uff, ikke noe særlig. Drikke masse vann og frukt funker for meg. Jeg sliter heller mer med løs mage akkurat nå :-(
 
Svisker kan være en god ide! Lakris tror jeg går dårlig, er ikke så glad i det...

Vann skal jeg bli flinkere med å drikke!

Takk damer for tips! :p
 
En vennine av meg fortalte at hun hadde fått beskjed om å spise en kiwi så fort hun våknet på morgenen! Det satt vist fart på sakene! :p
☺️
 
Svisker burde gjøre susen :happy:
Er vel ganske vanlig å få har mage under svangerskapet...
 
Tror jeg ville vært forsiktig med banan da den kan gjøre magen hardere, men fiberrik kost (masse frukt), mye vann og mosjon/bevegelse gjør nok susen☺️ man kan og røre linfrø ut i vann
 
Drikk mye, fiberik kost krever mye vann, ellers har det motsatt effekt og gå tur/tren.. ellers svisker som har ligget i vann over natten, havregrøt til frokost og andre fiberrike matvarer. Tarmen funker for de aller fleste best rett etter frukost/tidlig på morgen, så spisk fiberrik kost da, og kiwi feks som noen foreslo over her :) og igjen - drikk mye!
 
Overmoden pære! Svisker, evnt. plommer. MASSE vann! Aktivitet. Fiber som er nevnt.
I mitt forrige svangerskap var det heller ikke noe som hjalp, så jeg gikk til innkjøp av Lactulose, det funket!
 
Som et par andre påpeker her - fiber og vann. Masse vann. Spiser du mye fiber og ikke får i deg så mye væske blir problemet fort verre. Å få i seg vann er også viktig hvis du tar laktulose.

Fysisk aktivitet setter i gang tarm-peristaltikken (bevegelse i tarmen) og hjelper derfor også på en treg mage! Lykke til!
 
Da er havregrøt inntatt, med Chia frø og linfrø :) Pluss en sviskesmoothie. Også har jeg drikki vann i hele dag! Og i tillegg har jeg trent :)

*Venter spent på resultater*
 
Back
Topp