Jobb intervju

Ikke si det. Sånt skjer og arbeidsgivere vet at kvinner i en viss alder får barn.
 
Om arbeidsgiver spør om du visste om graviditeten på intervjuet og du svarer nei er det teknisk sett løgn;)

Det skal vel ikke arbeidsgiver spørre om i utgangspunktet... Om arbeidsgiver spør, svarer du bare tilbake med et spørsmål: "hadde det vært med å påvirke din besluttning om min ansettelse?" Da bør du få et nei tilbake. Og dermed kan du si noe sånt som "mener du da at det var relevant informasjon i et jobbintervju?"
 
Det skal vel ikke arbeidsgiver spørre om i utgangspunktet... Om arbeidsgiver spør, svarer du bare tilbake med et spørsmål: "hadde det vært med å påvirke din besluttning om min ansettelse?" Da bør du få et nei tilbake. Og dermed kan du si noe sånt som "mener du da at det var relevant informasjon i et jobbintervju?"

Spot on!! :)
 
Ingen grunn til å si du er gravid under intervju for så å ende nederst i bunken. De har ikke lov til å spørre om det, og det skal heller ikke være en del av deres vurdering om du får jobben!
Uansett er det såpass tidlig, og ting kan skje. Det å fortelle om det, vil være som å si at de ikke bør ansette deg. Det er dine evner som skal i fokus under intervjuet, og det kan skje med alle at de blir sykemeldt eller gravid rett etter en ansettelse. Han med skrantende helse forteller helt sikkert ikke om det!
 
Jeg ville ikke sagt det i et intervju så tidlig i graviditeten. De har ikke krav på å vite det så tidlig, og har ikke lov til å diskriminere deg som arbeidssøker fordi du er gravid, men jeg stoler ikke helt på at alle arbeidsgivere håndhever det, dessverre.
 
Back
Topp