Forvirret..Hva skjer??

Travel.mamma

Ønsker så sårt nr.2
Ok..
Nå går jeg snart ut av mitt gode skinn og det "beste" med alt er at det ikke går an å finne ut av dette før tidligst onsdag!

Var hos legen og tok en ultralyd... jeg skulle da være 9+ , men de fant ingenting ( tom fostersekk)... Der fikk jeg høre at det kunne være innbilt svangerskap, MA, eller bare at jeg var mye kortere på vei...
Jeg leste mye her inne og fant ut at den kunne gå i dvale og mye mer... ble litt mer beroet av det og tenkte at det kunne stemme om jeg hadde bommet med en uke og fosteret hadde vært to uker i dvale... da skulle det mye til for å kunne se noe på ultralyd tenkte jeg....

I dag fikk jeg en doppler i posten som jeg bestilte før ultralyden...
Jeg tenkte jeg skulle teste den bare for morro skyld.. ( jeg forventet så klart ikke å finne noe!)
Men.... der fant den en hjertelyd på 240 slag i minuttet???
Jeg hørte ingenting selv, men den fanget den opp...
Jeg tok også en ny test med ukeindikator og fikk den fine 3+

Nå er jeg svært forvirret.... hjertelyd funnet, tydeligvis nok HCG,
Men ingen funn på ultralyd?? hjelpe meg... hvordan skal jeg få slappet av de neste 6 dagene???
 
Ok..
Nå går jeg snart ut av mitt gode skinn og det "beste" med alt er at det ikke går an å finne ut av dette før tidligst onsdag!

Var hos legen og tok en ultralyd... jeg skulle da være 9+ , men de fant ingenting ( tom fostersekk)... Der fikk jeg høre at det kunne være innbilt svangerskap, MA, eller bare at jeg var mye kortere på vei...
Jeg leste mye her inne og fant ut at den kunne gå i dvale og mye mer... ble litt mer beroet av det og tenkte at det kunne stemme om jeg hadde bommet med en uke og fosteret hadde vært to uker i dvale... da skulle det mye til for å kunne se noe på ultralyd tenkte jeg....

I dag fikk jeg en doppler i posten som jeg bestilte før ultralyden...
Jeg tenkte jeg skulle teste den bare for morro skyld.. ( jeg forventet så klart ikke å finne noe!)
Men.... der fant den en hjertelyd på 240 slag i minuttet???
Jeg hørte ingenting selv, men den fanget den opp...
Jeg tok også en ny test med ukeindikator og fikk den fine 3+

Nå er jeg svært forvirret.... hjertelyd funnet, tydeligvis nok HCG,
Men ingen funn på ultralyd?? hjelpe meg... hvordan skal jeg få slappet av de neste 6 dagene???
Oi, så rart! Var det innvendig ul også?
Hjerteslag på 240 er ikke normalt, så det kan ikke være fosteret. Så ville fortsatt holdt på tanken om kortere på vei :)
 
240 er ekstremt høyt ja. Den normale hjertefrekvensen hos fosteret skal ligge mellom 120 – 160 (170) sa gynekologen min.

Men det kan være årsaker til at hjertet slår raskere uten at det er noe "feil". Eksempler på årsaker kan være feber eller lavt blodtrykk hos mor, stress hos foster eller at fosteret er veldig aktivt akkurat når man finner lyden. Hjertelyden skal ikke være konstant forhøyet. Synes allikevel at 240 høres for høyt ut til at det er fosteret. Krysser fingre for at du er kortere på vei, eller at fosteret ligger i dvale (slik det gjorde hos meg)❤️
 
Jeg syns også 240 var ekstremt høyt, men i brukermanualen sto det at den målte fra 70-240.. og at alt innafor var fosterlyd?
Jeg har høyt blodtrykk og høy puls selv, men ikke så høy! Jeg ligger på rundt 103-114 slag i minuttet...
så det er ikke mine den har fanget opp, men kanskje en kombinasjon?
Jeg vet ikke.. syns det var veldig rart!
Må vel bare vente til onsdag
 
Ok..
Nå går jeg snart ut av mitt gode skinn og det "beste" med alt er at det ikke går an å finne ut av dette før tidligst onsdag!

Var hos legen og tok en ultralyd... jeg skulle da være 9+ , men de fant ingenting ( tom fostersekk)... Der fikk jeg høre at det kunne være innbilt svangerskap, MA, eller bare at jeg var mye kortere på vei...
Jeg leste mye her inne og fant ut at den kunne gå i dvale og mye mer... ble litt mer beroet av det og tenkte at det kunne stemme om jeg hadde bommet med en uke og fosteret hadde vært to uker i dvale... da skulle det mye til for å kunne se noe på ultralyd tenkte jeg....

I dag fikk jeg en doppler i posten som jeg bestilte før ultralyden...
Jeg tenkte jeg skulle teste den bare for morro skyld.. ( jeg forventet så klart ikke å finne noe!)
Men.... der fant den en hjertelyd på 240 slag i minuttet???
Jeg hørte ingenting selv, men den fanget den opp...
Jeg tok også en ny test med ukeindikator og fikk den fine 3+

Nå er jeg svært forvirret.... hjertelyd funnet, tydeligvis nok HCG,
Men ingen funn på ultralyd?? hjelpe meg... hvordan skal jeg få slappet av de neste 6 dagene???
Det kan ha vært en blindt egg eller blighted ovum. Google det. Jeg fikk samme beskjed som deg. Tom fostersekk. Begynte å blø etter 2uker. Livmor, morkake og alt det andre bortsett fra embyroet utvikler seg.
 
Det kan ha vært en blindt egg eller blighted ovum. Google det. Jeg fikk samme beskjed som deg. Tom fostersekk. Begynte å blø etter 2uker. Livmor, morkake og alt det andre bortsett fra embyroet utvikler seg.

Blir mye googling her gitt :) skal google det også :)
Håper jo fortsatt på det beste da, selv om kanskje oddsen er mot meg :/
 
Krysser fingrene for deg <3
 
Eh, hvis de ikke ser noe på ul, så hører du vel ikke hjertelyden til fosteret heller:eek: 240 er da heller ikke normalt.
 
Jeg lette på nytt i går og da var den på 137 og 158... skjønner ingenting jeg.. blir greit å få avklart alt på onsdag! :)
 
Oi, 240 var høy puls ja! Jobber på nyfødtavdeling og ikke en gang dr premature kommer så høyt opp
 
Hei du! Ville bare si lykke til på onsdag :) Skjønner godt at du er spent på ultralyden. Håper det går bra!
 
Jeg lette på nytt i går og da var den på 137 og 158... skjønner ingenting jeg.. blir greit å få avklart alt på onsdag! :)


Da høres det jo ut som du har funnet fosterlyd, ja. Her har det ligget på mellom 150-165 fra uke 9-14:) Lykke til på onsdag:)
 
Da høres det jo ut som du har funnet fosterlyd, ja. Her har det ligget på mellom 150-165 fra uke 9-14:) Lykke til på onsdag:)

Ja, det er lov å håpe!! ;) men syns det er så merkelig alt !
Å finne fosterlyd uka etter vi ikke fant noe foster?!
Er jeg kortere på vei er jo ikke knøttet mer enn 7 uker nå og da skal det jo godt gjøres at man finner fosterlyd??
Jeg skjønner ingenting, men gleder meg enormt til i morgen for å få bekreftet eller avkreftet det som foregår inni meg for tiden! Hehe
Menstermin sier at jeg er over ti uker nå, så der stemmer fosterlydfunnet, men ikke at lille var borte på skjermen.. baahh.... blir jo helt surrete av dette!
 
Back
Topp