Bekymringer

Godt du fikk målt hcg da. Skal se den viser fine verdierm og at det sikkert er mer å se om 10 dager.
Selv har jeg 16 dager til tul. Føles som en evighet:shifty:

Takk Pedal. Krysser fingre og tær og jobber med å holde meg positiv. Bare litt tungt idag....minner meg om de dårlige nyhetene jeg fikk sist. Men jeg er veldig klar over at dette var tidlig og legen anbefalte å vente, så lover å ta meg sammen, bare spise litt godteri først, hehe. Er jo ikke noe jeg får gjort fra eller til heller......

Da får vi kanskje tul samtidig da!!! Krysser fingre for oss begge :)
 
Takk Pedal. Krysser fingre og tær og jobber med å holde meg positiv. Bare litt tungt idag....minner meg om de dårlige nyhetene jeg fikk sist. Men jeg er veldig klar over at dette var tidlig og legen anbefalte å vente, så lover å ta meg sammen, bare spise litt godteri først, hehe. Er jo ikke noe jeg får gjort fra eller til heller......

Da får vi kanskje tul samtidig da!!! Krysser fingre for oss begge :)

Hahaha, godteri er det alltid lov å spise:happy:
Vi har tul rett etter hverandre. Tror og håper det blir en fin opplevelse for oss begge:happy:
 
Samme med meg. Store frykten er st det er "ingenting" på ultralyden.... var hos legen idag og selv om hun anbefalte å vente siden jeg bare er 5+6 så ville jeg ha tul. Og det eneste hun så var fostersekken. Legen var ikke bekymret men nå angrer jeg på at jeg ikke ventet siden det var liten sjanse for å se noe så tidlig.... tok HCG og skal ta ny på tirsdag før ny tul om 10dager.... Hater all ventingen og usikkerheten!!!!
Føler med deg! Tror jeg skal be om å måle hcg på onsdag og evt fredag.. Tul den 23, alt for lenge til når nervene kommer snikende :-/
Den usikkerheten altså!:/ Krysser fingrene for oss :)
 
Ja hun anbefalte meg å vente så da jeg var der idag og sa jeg "allerede" var gravid igjen så måtte hun smile litt. Bad om tul selv om hun sa det var liten sjanse for å se noe enda. Og det stemte - fikk bare se fostersekken. Men legen virket ikke overrasket eller bekymret i det hele tatt og sa siden jeg kun er fullt 6 uker imorgen er det "vanlig". Så hun anbefalte å komme igjen om 10-14 dager. Men siden jeg er litt bekymret så fikk jeg ta HCG prøve og skal tilbake på tirsdag for ny blodprøve. Så får bare jobbe med å være positiv og ikke bekymre meg så mye frem til neste tul.

Spent på å høre hvordan din legetime går imorgen :) Er du i uke 8 nå (7+?) eller i uke 7 (6+?)
Jeg måtte flytte min til onsdag :p
jeg aner ikke. Jeg er egen regning i uke 6 et eller annet :D

Så fint at alt ser bra ut foreløpig! Er vel ikke bestandig enkelt å se noe så tislig heller.. men ingen blødninger er vel oppløftende!
 
Jeg har en stor bekymring i mitt svangerskap. Jeg fikk nemlig alle tegn på at jeg mistet altså tenkte kjemisk, og gikk tilbake til vanlig levemåte. Har ikke tenkt så mye hva jeg puttet i meg og det som uroer, det er at jeg også har drukket alkohol. Noen glass i helg, noen glass en helg etter det igjen. Gyn sier jeg har høy verdi i HCG og hun syns det ser fint ut på UL men jeg klarer ikke å legge bort tanken om jeg burde ta abort pga FAS/FAE.
 
Jeg har en stor bekymring i mitt svangerskap. Jeg fikk nemlig alle tegn på at jeg mistet altså tenkte kjemisk, og gikk tilbake til vanlig levemåte. Har ikke tenkt så mye hva jeg puttet i meg og det som uroer, det er at jeg også har drukket alkohol. Noen glass i helg, noen glass en helg etter det igjen. Gyn sier jeg har høy verdi i HCG og hun syns det ser fint ut på UL men jeg klarer ikke å legge bort tanken om jeg burde ta abort pga FAS/FAE.
Hva er Fas/Fae ?
 
Jeg har en stor bekymring i mitt svangerskap. Jeg fikk nemlig alle tegn på at jeg mistet altså tenkte kjemisk, og gikk tilbake til vanlig levemåte. Har ikke tenkt så mye hva jeg puttet i meg og det som uroer, det er at jeg også har drukket alkohol. Noen glass i helg, noen glass en helg etter det igjen. Gyn sier jeg har høy verdi i HCG og hun syns det ser fint ut på UL men jeg klarer ikke å legge bort tanken om jeg burde ta abort pga FAS/FAE.

Jeg må bare først si at jeg overhodet ikke er medisinsk utdannet, men det skal da mer til for å få barn med alkoholskade?
Hvor langt er du på vei? Hadde ikke legen noe å si i forhold til det?
Tenker på at det er mange som lever normalt lenge siden de oppdager sent at de er gravide, og det går fint :happy:
 
Pedal: Ja, jeg håper det. Jeg har bare grått og ikke klart å glede meg enda. Men hører historier der det har gått bra. Dette er sterkt ønsket.
 
Jeg må bare først si at jeg overhodet ikke er medisinsk utdannet, men det skal da mer til for å få barn med alkoholskade?
Hvor langt er du på vei? Hadde ikke legen noe å si i forhold til det?
Tenker på at det er mange som lever normalt lenge siden de oppdager sent at de er gravide, og det går fint :happy:


Jeg er nå visst 6+5. Hjertet slo og HCG verdi på 67 000. Jeg har hatt MA og alt som er før. Og etter ex.u men eggleder bevart tok det jammen lang tid før det nå plutselig har gått da. Men jeg gråter jo bare og er lei meg for alkoholen. Håper jeg kan legge det litt vekk om jeg ikke spontanaborterer. Det er sterkt ønsket, selv om jeg er så redd fordi det er uvisst hvor mye som skal til før det skjer skade, at å begjære abort går igjen og igjen i hodet mitt.
 
Jeg er nå visst 6+5. Hjertet slo og HCG verdi på 67 000. Jeg har hatt MA og alt som er før. Og etter ex.u men eggleder bevart tok det jammen lang tid før det nå plutselig har gått da. Men jeg gråter jo bare og er lei meg for alkoholen. Håper jeg kan legge det litt vekk om jeg ikke spontanaborterer. Det er sterkt ønsket, selv om jeg er så redd fordi det er uvisst hvor mye som skal til før det skjer skade, at å begjære abort går igjen og igjen i hodet mitt.

Men kjære deg, du må snakke med noen som kan noe om dette. Fastlegen din?
Det er jo grusomt å gå rundt med sånne tanker.
Sender deg en god klem og håper at du om ikke annet får bestilt deg en time til samtale i morgen:happy:
 
Men kjære deg, du må snakke med noen som kan noe om dette. Fastlegen din?
Det er jo grusomt å gå rundt med sånne tanker.
Sender deg en god klem og håper at du om ikke annet får bestilt deg en time til samtale i morgen:happy:

Jeg har fått time til å snakke med lege denne uken. Har skrevet ned sånn ca inntak og får høre. Det er ingenting som trygger føler jeg. Jeg har lest mye rundt om på nett og i et annet forum ble en anbefalt abort av noen deltagere. Fordi det kunne være skade. Da kommer panikken hos meg.
 
Jeg måtte flytte min til onsdag :p
jeg aner ikke. Jeg er egen regning i uke 6 et eller annet :D

Så fint at alt ser bra ut foreløpig! Er vel ikke bestandig enkelt å se noe så tislig heller.. men ingen blødninger er vel oppløftende!

Ja vet jeg var nok litt vel tidlig ute og har egentlig ingen grunn til å være bekymret. Men gamle, vonde tanker er vanskelig å bli kvitt :)
 
Jeg har fått time til å snakke med lege denne uken. Har skrevet ned sånn ca inntak og får høre. Det er ingenting som trygger føler jeg. Jeg har lest mye rundt om på nett og i et annet forum ble en anbefalt abort av noen deltagere. Fordi det kunne være skade. Da kommer panikken hos meg.

Du skal nok gjøre deg selv en tjeneste og ikke lese for mye på nett, og hvertfall ikke hva folk i et forum (hehe, som dette) sier. Ser for meg at dette er et felt med mange meninger, men få som egentlig har så mye kunnskap. Så prøv å ta det rolig, og forhåpentligvis kan legen berolige deg :happy: og selv om dagene går litt treigt, så kommer plutselig dagen du har time!
 
Bekymringer ja.... nå for tiden er jeg så kvalm at jeg bare bekymrer meg for at det ikke skal gå over. Hvordan jeg skal klare å sitte på jobb hver dag med konstant kvalme og svimmelhet er for meg et mysterium :(
 
Jeg har fått time til å snakke med lege denne uken. Har skrevet ned sånn ca inntak og får høre. Det er ingenting som trygger føler jeg. Jeg har lest mye rundt om på nett og i et annet forum ble en anbefalt abort av noen deltagere. Fordi det kunne være skade. Da kommer panikken hos meg.

Min gyn sa en gang, tenk på alle de som ble unnfanget på 70 tallet... med flower power, fest og rock'n roll... er jo noe i det...

Du et ikke så langt på vei at det er noen fare i det hele tatt, tror jeg!

Jeg opererte vekk en eggleder i sommer og da sa legene; nå bør du feste og kose deg og leve litt! Sitter'n så sitter'n... og det har ikke noe å si så tidlig.

Samtidig så forstår jeg deg godt.. men tipper 90% av alle som lever idag har vært utsatt for alkohol tidlig i svangerskapet... jeg mener at det er etter uke 12 det er større risiko..

Håper uansett du får god hjelp av medisinsk personell... :) god klem❤️
 
Min Bekymring idag:

Tok hcg på fredag og idag...
resultat 58 og 132. Altså over doblet, men det var jo veldig lavt...

Nå vet jeg ikke når EL var, men vet når jeg hadde sex, så om el var sen kan det stemme.. siste mens 10.okt.

Erfaringer?!

Tårene har trilla i hele dag.. er så redd ass.. takler ikke flere avbrutte sv.skap...
 
Min Bekymring idag:

Tok hcg på fredag og idag...
resultat 58 og 132. Altså over doblet, men det var jo veldig lavt...

Nå vet jeg ikke når EL var, men vet når jeg hadde sex, så om el var sen kan det stemme.. siste mens 10.okt.

Erfaringer?!

Tårene har trilla i hele dag.. er så redd ass.. takler ikke flere avbrutte sv.skap...

Hvor langt tror du at du er da?
Ser jo fint ut i forhold til dobling som du sier selv :happy:
 
Min Bekymring idag:

Tok hcg på fredag og idag...
resultat 58 og 132. Altså over doblet, men det var jo veldig lavt...

Nå vet jeg ikke når EL var, men vet når jeg hadde sex, så om el var sen kan det stemme.. siste mens 10.okt.

Erfaringer?!

Tårene har trilla i hele dag.. er så redd ass.. takler ikke flere avbrutte sv.skap...
Denne var jo fin å sammenligne med :) å når det har steget og testene sikkert blir sterkere så ville ikke jeg ha vært bekymret:) Kansje du produserer Hcg sent?:)
Screenshot_20161111-095046.png
 
Back
Topp