Navn

Jeg er veldig glad i min bestefars mellomnavn, Olai. Heldigvis liker min samboer det også, så om det er en gutt som gjemmer seg i magen så blir ikke navnevalget vanskelig ♥️
ellers liker jeg godt jentenavnet Anna (gode og trauste navn, jeg vet :p ) , men har en kusine som heter det, så det passer litt dårlig.
 
Samboeren min vil også ha Frøya hvis vi får jente, men jeg er ikke heeelt solgt enda. Jeg digger også navnet Varg, men det har han sagt er uaktuelt pga relasjoner :p
Jeg syns det er veldig vanskelig å finne navn når man jobber med barn, det er så mange som blir opptatt eller "ødelagt". Jeg elsker også norrøne navn og naturnavn, så det er nok i de trakter vi finner noe :)

Ja, veldig rart hvordan noen navn blir helt uaktuelle fordi man kjenner noen som heter det. Har noen navn i bakhodet som jeg syns er veldig fine, men de utgår av forskjellige grunner:p
 
Samboeren min vil også ha Frøya hvis vi får jente, men jeg er ikke heeelt solgt enda. Jeg digger også navnet Varg, men det har han sagt er uaktuelt pga relasjoner :p
Jeg syns det er veldig vanskelig å finne navn når man jobber med barn, det er så mange som blir opptatt eller "ødelagt". Jeg elsker også norrøne navn og naturnavn, så det er nok i de trakter vi finner noe :)
Uff ja, samme situasjon med varg navnet som hos min samboer da, syns det er veldig synd skal jo egentlig ikle ha noe å så hva man relaterer det til:p
Menmen man blir vel enig til slutt:happy:
 
Vi diskuterte navn i går, Jeg ønsker å kalle opp etter min bestemor om det blir jente, også viste det seg at det er flere i slekten til mannen som het det samme, så blir det en jente skal hun nok hete Jenny :)

Gutt har vi hatt litt klart siden sist, siden minsten er gutt. Henrik eller Julian er alternariver da.

Men vi ombestemt oss etter misnten ble født da, så kan godt skje denne gangen også :p
Jenny er veldig fint. Hadde ikke en av mine næreste venninner hatt det navnet tror jeg det kunne blitt det hos oss også. Hennie syns jeg også er fint, men det liker ikke mannen så godt.
 
Jeg er veldig glad i min bestefars mellomnavn, Olai. Heldigvis liker min samboer det også, så om det er en gutt som gjemmer seg i magen så blir ikke navnevalget vanskelig ♥️
ellers liker jeg godt jentenavnet Anna (gode og trauste navn, jeg vet :p ) , men har en kusine som heter det, så det passer litt dårlig.
Gode og trauste navn er topp syns jeg! Det kommer det til å bli hos oss også. Olai, Olav, Ola og Even var på guttelista sist. Anna heter min yngste. Vakkert syns jeg. På jentelista er det flere navn: Astrid, Edel, Ingeborg, Åse, Hennie, Eva, Marit, Ingvild
 
Gode og trauste navn er topp syns jeg! Det kommer det til å bli hos oss også. Olai, Olav, Ola og Even var på guttelista sist. Anna heter min yngste. Vakkert syns jeg. På jentelista er det flere navn: Astrid, Edel, Ingeborg, Åse, Hennie, Eva, Marit, Ingvild

Så masse flotte navn! ♥️ Ja, Anna er virkelig et nydelig navn!
 
Jeg har forsøkt å finne alternativer, men synes det er vanskelig. Vil ha dobbeltnavn, første på A og andre på S. Tips? :)

Anne Sofie/Sophie
Alina
Andrea
Althea
Selina/seline/sigrid/ Susanne/susanna/sanne/sanna
Ada samantha
Athelia
Alexandra
 
Har et jentenavn klart og et guttenavn klart! Begge er dobbeltnavn!
 
Dette er foreløpig våre favoritter. Mange et slektsnavn.

Vilde
Yngvild
Ylva
Alma
Tiril
Ingeborg

Iver
Brage
Amund
Alfred
Ludvig
 
Jeg har forsøkt å finne alternativer, men synes det er vanskelig. Vil ha dobbeltnavn, første på A og andre på S. Tips? :)

Litt vanskelig med S-navn som passer i dobbeltnavn syns jeg. Liker Sara godt, men usikker på hva det går med. Sofie og Sofia er like fint og litt lettere:
Alma Sofie
Ava Sofie
Anna Sofia
Astrid Sofie
 
Så mange fine navn som er blitt nevnt :D
Har fått alex, alexander, alexia eller alexandra på hjernen :p
 
Her er vi veldig usikre, storesøsteren heter noe på L-B. Men vi liker godt Severin, Edvin, Patrik, Edvard, Bastian, Brage
Jenter: Tilje, Live, ++
Vi har så mange navn at vi kommer nok ikke i mål før vi vet kjønn. Et familienavn er Peder Anton, veldig spesielt men det begynner å vokse på meg :p
 
Her er vi veldig usikre, storesøsteren heter noe på L-B. Men vi liker godt Severin, Edvin, Patrik, Edvard, Bastian, Brage
Jenter: Tilje, Live, ++
Vi har så mange navn at vi kommer nok ikke i mål før vi vet kjønn. Et familienavn er Peder Anton, veldig spesielt men det begynner å vokse på meg :p

Her blir det mest sannsynlig en Peder om det er en lillebror i magen :) Så da blir det spennende å se hvem som gjemmer seg i magen :)
 
Last edited:
Jeg elsker navn, og har flere forslag klare denne gangen ;)
 
Back
Topp