Soving på dagtid

Blakken

Gift med forumet
Januarlykke 2016
Hvor mye sover deres desember-/januarbarn på dagtid? mini er snart 10 mnd. og klarer bare å være våken 2-3 timer om gangen. til sammen sover han ca. 3 timer, men varierer hvor mange hviler det fordeler seg på. Etter siste hvil, er han våken ca. 4 timer før natten.

Han er ekstremt aktiv (begynte å gå da han var 8mnd.) og sover dårlig på natta, så det forklarer nok litt hvorfor han trenger hyppige pauser.
 
Dagene kan variere. noen ganger er det bare en hvil på 1.5 - 2timer. Men stortsett ti hviler på alt fra 30 min. til 1.5 time.
 
Mini sover mellom 4 til 5 timer men han står opp mellom 0445 og 0600
 
Samme som din. Etter vi står opp går det MAKS 2,5 timer før han må sove igjen. Sover helst 2 dupper, noen ganger 3. På natten sover han 11-12 timer. I løpet av et døgn sover han 14-17 timer. Aktiv liten fyr, som er lang og litt for tynn, så trolig derfor han blir så sliten. Det er i hvert fall sånn jeg årsaksforklarer det ;)
 
Tipper det skal stå to ;)

Her står lillemor opp rundt 8 om morgenen (hun våkner rundt 5:30, men jeg tar henne i vår seng og sløver til jeg skal på jobb og så sløver hun videre med pappaen). Deretter blit det en og en halv time dupp rundt 11 eller halv tolv. Så dupper hun gjerne fra tre-halv fire til halv fem. Legger henne ca 19, men hender klokka blir 20 om hun er veldig opplagt. Hun våkner mye om natten.
 
Her soves det kanskje 15 timer i døgnet, hvor 13-14 gjøres på natta (våkner som regel to ganger, men sover så fort vi har ammet) :) På dagen fungerer han best med 2 dupper på 30min - 1,5time. Er som regel våken ca. 3 timer før han trenger en dupp :)
 
Lillesøster på 9 1/2 mnd har tre hviler til dagen, og sover til sammen mellom 3 og 4 timer.

Står opp halv 7, første hvil er ca halv 9. Sover da mellom 1 og 1/2 time og er våken 2-3 timer før neste hvil (ved mye aktivitet eller ting som skjer holder hun lenger enn om vi bare er hjemme). Sover 1-1/2 time og våkner stort sett i ett halv to tide n. Siste hvil har hun mellom 4 og 5, dette er den korteste, stort sett 45min, men den trengs for at hun skal holde seg våken til kvelden. Halv syv er hun stuptrøtt igjen, så da er det legging:)
 
Lillemor (snart 10mnd) våkner som regel rundt 05.30/06.00. Da får hun flaske, noen ganger sovner hun igjen, andre ganger ikke. Sover igjen rundt kl. 8.30 i ca en time, og en lur til rundt kl. 12.30 som varer en time. Da er hun våken frem til kl. 18.00, og sover til morran :)
 
1-2 ganger. Står opp rundt 7, sover igjen rundt 10-11. Om han sover 3 timer så går det ikke med en hvil til, men om den første er på mindre enn 2,5 time må han ha en halvtime-time rundt klokka 3. Legger seg igjen ca 19.30:)
 
Hun sover 1 dupp midt på dagen på 1.5 time. fra 11 til halv 1 ca. på natten sover hun 13 timer :) etter vi stillte klokka ble det litt kaos her, men nå ser det ut til at vi er tilbake i den gode rutinen vi hadde. 2 dupper er umulig å få til da dupp nummer 2 blir så sen at vi sliter med å få lagt hun. Da er hun sliten, men ikke trøtt nok til å sovne...
 
Nå begynner det er herlig trend her *krysse fingrene* lille mann sover fra 2100 til kl 0730 uten å våkne. Så står opp spiser leker og ablegøyer så i seng kl 0900 for en til to timer søvn samme rundt kl 1600
 
Her sover han svært lite på dagen, gjerne bare en lur og ikke lengre enn maks en time.
Men alt ble et rot for halvannen måned siden da vi hadde flere uker med forkjølelse, spysjuka og influensa på tur hele familien. Så han driver fortsatt og kommer seg etter det.
 
Back
Topp