Feber!! Usj...

ivfmamma

Elsker forumet
Maiblomstene 2016
Jaja, da har lille frøken fått sin første feber. Syns hun var så varm til morgningen idag, og litt irritabel, men ellers normal, så tenkte ikke mer over det. Før nå, når hun skulle ha ettermiddagsluren sin, var hun fortsatt varm. Tok tempen ( tar i baken da den er mest korrekt),39grader. Så nå ligger jeg og slapper av i senga med henne. Vet det mest sannsynlig ikke er noe farlig, men liker det ikke.

Har dere fått noe sykdom i hus ennå? Det er jo forkjølelsestid nå, og kanskje flere som begynner å få tenner?

Stakkars lita, håper hun blir fort feberfri :Heartpink

Hermine er småforkjølet nå, både jeg og sambo har hatt det så var vel bare å vente at hun skulle bli det og.
PutterALT i munnen og sikler masse om dagen, lurer på om det er noen tenner på gang ja ?

Tror det jeg også. Hun har bitt på alt som kommer i munn i ca 4uker. Fingre, tær tåteflaske, smokken hvis jeg prøver å gi den, lua si u name it

Litt lavere feber idag, men sutrete og litt mer kosete enn vanlig. Så nå ligger vi bare i senga og slapper av. Våkner når jeg går.

Jeg syns jenta mi virker litt varm i kveld, men ikke sånn urovekkende liksom. Har ikke lyst å vekke henne for å ta tempen nå, men får følge med utover natta:-) hun har fått ene nede-fortanna denne uka, så lurer jeg faktisk på om den andre er på vei ut også, kanskje det er derfor hun virker varm!

Jeg syns jenta mi virker litt varm i kveld, men ikke sånn urovekkende liksom. Har ikke lyst å vekke henne for å ta tempen nå, men får følge med utover natta:-) hun har fått ene nede-fortanna denne uka, så lurer jeg faktisk på om den andre er på vei ut også, kanskje det er derfor hun virker varm!

3 dagen med høy feber. Var 39,7 idag tidlig. Tror vi tar oss en tur til legen, bare for sikkerhetsskyld. Bedre med en gang for mye.

Last edited:
Min hadde også nettopp feber. Varte vel en 3-4 dager, og fikk feberutslett i tillegg. Heldigvis var han i fin form, bare krevde litt mer oppmerksomhet og nærhet. Grusomt når disse små ikke er i form. <3

Min hadde også nettopp feber. Varte vel en 3-4 dager, og fikk feberutslett i tillegg. Heldigvis var han i fin form, bare krevde litt mer oppmerksomhet og nærhet. Grusomt når disse små ikke er i form. <3

Ja, var heldigvis ikke forhøyet CRP. Hun spiser og drikker, men er slapp og ligger stort sett på puppen. Så har boltret meg fast i godstolen med ammepute,tvkontrollen og hekletøy☺️

Ja, var heldigvis ikke forhøyet CRP. Hun spiser og drikker, men er slapp og ligger stort sett på puppen. Så har boltret meg fast i godstolen med ammepute,tvkontrollen og hekletøy☺️
Bra det ikke var noe skummelt da, får håpe hun blir bedre i formen etterhvert:-) ble ikke noe feber på lille, men storesøster måtte hjem fra barnehagen Igår pga feber så det er vel tiden for det:-)

Vært på ahus og tatt røntgen og ul av hofter i dag, heldigvis helt normalt og ikke hoftedysplasi som jm plutselig stussa på på 3 mnd kontroll,
Hun var litt klagete/klengete før vi dro og tenkte ikke så mye mer over det, før vi var på ahus og jeg syns hun var litt varm, men godt humør. Noe røde prikker i hodet.
Når vi kom hjem var temp i rompa 38,2. Gikk opp til 38,5 før det gikk litt ned igjen. Kasta opp 2 ganger og gulpa opp slim. Ikke veldig fornøyd, klagete og sutrete men heldigvis ikke mye grining.
Nå har hun sovet 2 t så spent på natta.

Og for å si det sånn, når hun ENDELIG hadde sovna, skrudde jeg av utelys for å forhindre evt sene halloweenere og 2 stk vaktbikkjer i gangen skulle vekke henne :P

Jaggu har det vært en lang natt... nå feberfri og mer seg selv i humør, håper vi kan sove litt til og at denne dagen blir bedre :P

Jaggu har det vært en lang natt... nå feberfri og mer seg selv i humør, håper vi kan sove litt til og at denne dagen blir bedre :P

Uff, helt forferdelig når de små er syke. Håper dere får en bedre dag. :)

Noe feber nå også, generelt survete. Tar seg endelig en dupp, jeg tør nesten ikke røre meg her :P

Ikke feber i dag, og mye bedre humør (for ikke å snakke om natta var god). Men full av utslett nå da.. virker ikke å plage henne, men ser ikke noe fint ut.. tenker at jeg ringer legen om det ikke er noe bedre i morgen, men vet ikke helt hva de får gjort med det da..

ImageUploadedByBV Forum1478094629.027360.jpg
ImageUploadedByBV Forum1478094691.395982.jpg
ImageUploadedByBV Forum1478094706.069953.jpg

Ikke feber i dag, og mye bedre humør (for ikke å snakke om natta var god). Men full av utslett nå da.. virker ikke å plage henne, men ser ikke noe fint ut.. tenker at jeg ringer legen om det ikke er noe bedre i morgen, men vet ikke helt hva de får gjort med det da..

Vis vedlegget 205606
Vis vedlegget 205607
Vis vedlegget 205608

Ojda, er nok greit å sjekke om det ikke blir bedre. Sikkert bare en reaksjon på noe, eller barnesykdom?

Dette kan være mye, men ligner litt på den 4 barnesykdom. Det forsvinner isåfall av seg selv innen få dager (mest sannsynlig i morgen)

Ojda, er nok greit å sjekke om det ikke blir bedre. Sikkert bare en reaksjon på noe, eller barnesykdom?
Dette kan være mye, men ligner litt på den 4 barnesykdom. Det forsvinner isåfall av seg selv innen få dager (mest sannsynlig i morgen)

Flere som tror det er 4 barnesykdommen.. så satser på at det blir borte. Hun er ikke plaget av det selv heldigvis :) bare syns det var så tidlig å få det..

Ikke nok med at jeg også fikk feber, jeg har fått samme utslettet hun har på bena, på hendene. Spent på åssen det ser ut i morgen. Vondt i halsen og. Trodde ikke det var før bhg start at dette sykdomsgreiene starta :P

Ikke nok med at jeg også fikk feber, jeg har fått samme utslettet hun har på bena, på hendene. Spent på åssen det ser ut i morgen. Vondt i halsen og. Trodde ikke det var før bhg start at dette sykdomsgreiene starta :P

God bedring! Fjernet mandlene ifjor sommer, etter det har jeg hatt mye mindre halsvondt. Kunne ha halsbetennelse 4-6 ganger i året!

Back
Topp