Vi får ikke sende med leverpostei i barnehagen lenger

Status
Stengt for ytterligere svar.
Tror du barnehagen har bestemt dette på eget initiativ?
Tro om igjen...

Dette hadde jeg ikke godtatt, uansett hvilket hold det kom fra.

Man skal ikke måtte ta på seg ansvaret for stigmatiseringen som skjer av "sin" gruppe, men man velger som muslim faktisk å følge en religion som legitimerer, ja faktisk oppfordrer til, vold, voldtekt, pedofili, drap, homofili osv.
(Neida, neida, kristendommen er ikke noe bedre, jeg vet det, slapp helt av.)

Du synes ikke det er greit å ha fordommer mot muslimer, men mot "grisgrendte strøk" er det helt greit, sant?
Og altså, du etterlyser empati, nestekjærlighet og omsorg? ..jeg vet ikke hvor jeg skal begynne...

Det er du som trenger "education."
Som jeg skrev; det måtte være noen som bare måtte gi tilsvar.. Men tusen takk; point proven.
 
Akkurat det hadde jeg ikke brydd meg om. Allergier er greit så lenge de ikke tåler å komme i kontakt med det... men religion er bare tull å ta hensyn til i matpakka.... barna får spise sin egen mat så går det bra....
 
lurer på om alle kan ta seg to minutter ut av sin egen trygge boble og forsøke å tenke på hvordan det må være å være muslim i Norge. Kanskje er du født og oppvokst her og følger alle lover. du går på skole, jobber og skatter. Allikevel må du ta på deg skylden . For IS. For voldtekter. For nedsettende kvinnesyn , for at barnehager nekter leverpostei, for at styrere tar bort jul.
Ta deg et øyeblikk og tenk deg en hverdag der uansett hva du gjør, blir du kritisert. Jobber du, tar du andres jobber. Jobber du ikke, er du snylter. Lærer du barna dine norsk, skulle det bare mangle. Lærer du dem ikke, har du ikke noe her å gjøre.

En jeg går på master med, er den fineste muslimske gutten man kan tenke seg. Han spyttes på, konfronteres høylytt på fest over temaer som hvorfor muslimer ikke vil ha norske tradisjoner (eks i Bhg), hvorfor de bare voldtar, og hvorfor de ikke lar seg integrere. Han opplever gamle damer stramme vesken i hans nærvær, og konfronteres med mødre som skriver innlegg på innlegg om muslimske barn i Bhg og skole som ikke vil gå i bursdag, nekter svin, ikke vil feire bursdag osv.

Hva gjør dette med identiteten over tid? Når man skriver et innlegg som dette, må man vite at man gjør det i en tid hvor muslimer er utsatt for hets og mobbing. Om man tror man ikke bidrar til rasisme ved å bare "kommentere" tar man feil. Det man skriver er kanskje ikke rasisme, men sammen med alle kommentarfelt, åpen mobbing på gata, generell nedvurdering og politiske ledere som går offentlig ut med at de " er redd for sine barn", gir det samme resultat.

Jeg er så lei så lei av sånne kommentarfelt. Hvorfor publiserer man disse? Er det for å få støtte for hvor ille det er med disse muslimene? Eller hva er motivasjonen? Er det dumt at det ikke blir leverpostei? Ja, så klart. Hva gjør man? Ta det opp i Bhg.

Så er det helt sikkert noen som med en gang vil kaste seg på uten refleksjon og si at det må da være lov å skrive hva man vil, det var bare et uskyldig spørsmål, jeg er så lei av å bli kalt rasist etc .

Prøv å forstå hvordan det må være for dem å lese en slik diskusjon her og alle andre steder. Uten å kunne forsvare seg. Det er kanskje ikke rasisme, men i den store sammenheng så bidrar slike innlegg til det. Det verste synes jeg, er at det er en stadig økende kvinnelig andel her inne som har en slik holdning.
Typiske tradisjonelle kvinnelige verdier som empati, nestekjærlighet og omsorg ser ut til å være forduftet.

For en leverpostei ? Come on!!!
Skumlest kjapt over og ser ikke noe rasistisk der? Sønnen min spiser bare leverpostei nå, så for meg er dette en big deal, og jeg kunne gitt meg en lang pokker om det er en religion eller person som står i veien for føden til sønnen min. Så lenge det ikke er noe å ta hensyn til av allergiske årsaker, så blir maten til sønnen min en privatsak. Det er hans mat, ingen andre skal spise av den, så hvorfor i alle dager skulle noen forby han det? Det finnes alternativer for andre, så de får spise det. Jeg bryr meg som sagt ikke om grunnen for forbudet er religionbasert, eller om det er en person som har bestemt at den ikke vil ha det der pga...... noe så dumt som at de ikke liker lukten?

Allergier tar vi hensyn til, i selskap taes det hensyn til alternativer til mat (tilrettelegging så alle kan kose seg sammen). Det går på automatikk og er den dag i dag normalt. Vi tilpasser oss hverandre, gjør vi ikke? Jeg skjønner ikke hvorfor alt skal være RASISTISK? Jeg tenker ikke over det der før jeg atter en gang plukker opp en kommentar eller en av de ørten artiklene som forteller om hvor grusomt folk har det som muslimsk. Og da kan jeg snu hver og en setning om til å høres mørkere ut enn hva jeg originalt leste (når rasisme ikke grillet hodet mitt).
 
Det hadde jeg aldri akseptert. Latt vær å sende med enkelte matvarer pga allergier; selvfølgelig. Droppet leverposei eller andre svineprodukter fordi noen av barna er muslimer; aldri i verden. Hvordan gjør bhg det med høytider som jul nå feks? Dropper de det også?
 
Jeg hadde sendt leverpostei hver jævla dag. For noe piss! Greit at noen ikke spiser svin altså, men det får være greit at noen spiser svin.

Haha, ja! Og om de gir tilsnakk så får man bare si: vær så god! Prøv å kaste ut barnet mitt fra Bhg eller anmeld meg, da. Og si meg så hvor det står i loven av det ikke er tillatt med svin i barnehage :p Bring it :p
 
Skumlest kjapt over og ser ikke noe rasistisk der? Sønnen min spiser bare leverpostei nå, så for meg er dette en big deal, og jeg kunne gitt meg en lang pokker om det er en religion eller person som står i veien for føden til sønnen min. Så lenge det ikke er noe å ta hensyn til av allergiske årsaker, så blir maten til sønnen min en privatsak. Det er hans mat, ingen andre skal spise av den, så hvorfor i alle dager skulle noen forby han det? Det finnes alternativer for andre, så de får spise det. Jeg bryr meg som sagt ikke om grunnen for forbudet er religionbasert, eller om det er en person som har bestemt at den ikke vil ha det der pga...... noe så dumt som at de ikke liker lukten?

Allergier tar vi hensyn til, i selskap taes det hensyn til alternativer til mat (tilrettelegging så alle kan kose seg sammen). Det går på automatikk og er den dag i dag normalt. Vi tilpasser oss hverandre, gjør vi ikke? Jeg skjønner ikke hvorfor alt skal være RASISTISK? Jeg tenker ikke over det der før jeg atter en gang plukker opp en kommentar eller en av de ørten artiklene som forteller om hvor grusomt folk har det som muslimsk. Og da kan jeg snu hver og en setning om til å høres mørkere ut enn hva jeg originalt leste (når rasisme ikke grillet hodet mitt).
Leste du ikke innlegget før du quotet det??
 
Jeg har barn med muslimsk mann. Barna våre spiser ikke gris. Men vi hadde da ALDRI nektet andre å spise det. Til og med vi hadde satt oss på bakbena over dette. Folk må få spise det de vil! Her feirer vi eid jul osv. Går i kirken og moské. Gjensidig respekt for andres religion :)
Nei dette hadde jeg klaget på. Eventuelt ring tv2 eller nettavisen. Da blir det sikkert servert hel purke fort som F :)
 
Jeg har barn med muslimsk mann. Barna våre spiser ikke gris. Men vi hadde da ALDRI nektet andre å spise det. Til og med vi hadde satt oss på bakbena over dette. Folk må få spise det de vil! Her feirer vi eid jul osv. Går i kirken og moské. Gjensidig respekt for andres religion :)
Nei dette hadde jeg klaget på. Eventuelt ring tv2 eller nettavisen. Da blir det sikkert servert hel purke fort som F :)
Måtte le litt av siste setning der :p
 
Leste du ikke innlegget før du quotet det??
Jo, det gjorde jeg, og svarte det som var relevant for denne tråden. Du vil ha til at alle og enhver som nevner ordet muslim, sier dette med en rasistisk tone og at de burde skamme seg og tenke over følelsene til de med muslimsk tro som leser kommentarene. Og sa at jeg så ikke noe rasistisk i noen av kommentarene før du skrudde hodet mitt i den retningen. Da kunne jeg plutselig se "muslim hatet".

Og poengterte at min sønns private matpakke, som bare han skal spise, ikke burde påvirkes av noen som synser og mener noe om den. Så lenge det han spiser ikke har noen helsepåvirkning på andre (allergier), så er saken klar.
 
Jo, det gjorde jeg, og svarte det som var relevant for denne tråden. Du vil ha til at alle og enhver som nevner ordet muslim, sier dette med en rasistisk tone og at de burde skamme seg og tenke over følelsene til de med muslimsk tro som leser kommentarene. Og sa at jeg så ikke noe rasistisk i noen av kommentarene før du skrudde hodet mitt i den retningen. Da kunne jeg plutselig se "muslim hatet".

Og poengterte at min sønns private matpakke, som bare han skal spise, ikke burde påvirkes av noen som synser og mener noe om den. Så lenge det han spiser ikke har noen helsepåvirkning på andre (allergier), så er saken klar.

Ja, man finner rasisme over alt om man leter etter det. I denne tråden var det ingen som hadde sagt at dette var muslimenes feil, bare at de hadde klaget på barnehagen.
Og at noen instanser gjør ting for å være snille mot muslimer, uten at musimene selv har bedt om det, er ikke nytt. Det bidrar til hat mot muslimer. Og derfor bør man ikke tillate slike ting.
 
Jo, det gjorde jeg, og svarte det som var relevant for denne tråden. Du vil ha til at alle og enhver som nevner ordet muslim, sier dette med en rasistisk tone og at de burde skamme seg og tenke over følelsene til de med muslimsk tro som leser kommentarene. Og sa at jeg så ikke noe rasistisk i noen av kommentarene før du skrudde hodet mitt i den retningen. Da kunne jeg plutselig se "muslim hatet".

Og poengterte at min sønns private matpakke, som bare han skal spise, ikke burde påvirkes av noen som synser og mener noe om den. Så lenge det han spiser ikke har noen helsepåvirkning på andre (allergier), så er saken klar.
Du skyldte jo på muslimene. Det er slik med fordommer at de som har dem ikke nødvendigvis vet at det er det de har:).
 
Ja, man finner rasisme over alt om man leter etter det. I denne tråden var det ingen som hadde sagt at dette var muslimenes feil, bare at de hadde klaget på barnehagen.
Og at noen instanser gjør ting for å være snille mot muslimer, uten at musimene selv har bedt om det, er ikke nytt. Det bidrar til hat mot muslimer. Og derfor bør man ikke tillate slike ting.
Jo, det er et konkret innlegg her som skylder på muslimene !! Ellers er jeg enig i hva du skriver.
 
Jo, det er et konkret innlegg her som skylder på muslimene !! Ellers er jeg enig i hva du skriver.
Men så er det noen ganger muslimenes skyld også - naturlig å skylde på de da. Altså de muslimene som krever svinefri barnehage, ikke hele landets muslimer. For de fleste muslimer synes det er helt greit med svin i bhg så lenge egne barn får alternativer.

Her synes jeg barnehagen har like mye skyld. Eller all skyld. Enten så har de gitt etter for noen foreldres ønske. Eller satt denne regelen selv for å unngå "uhell".
 
Du skyldte jo på muslimene. Det er slik med fordommer at de som har dem ikke nødvendigvis vet at det er det de har:).
Det har desverre blitt veldig vanlig at de som er innvandrer"kritiske", bruker argument om at enkelte kaster rasismebeskyldninger rundt seg i tide og utide. Det er desverre denne gruppen som sprer innlegg som dette , som deles
og deles på Facebook av ukritiske, og som til slutt ender opp som en "sannhet" på Document.no. Og igjen; hva er det med at flere og flere damer har slike holdninger?

Lurer noen ganger på om dere som gjør slik, tenker over verdien i menneske. Selv når dere blir forklart hvordan det påvirker de som rammes av det, stopper dere ikke opp og tenker. heldigvis er dere i fåtall, men dere finnes her inne, og dere er i andre kommentarfelt. Dere deler ukritisk slike innlegg videre, uten tanke på hvem som måtte lese det- og kun fordi det er deres mening!

Forskning sier at innvandrere står i fare for å utvikle miniorietsstress; dvs stress som følge av å ikke passe inn, som følge av å hele tiden bli nedvurdert eller til stadighet skrevet nedsettende om . Deres barn må gå rundt med lavere selvfølelse fordi enkelte mener de har førsterett og definisjonsmakt på hvordan det skal være her i norge.

De som aktivt tar et oppgjør med egne holdninger, vil nok ikke svare på dette, men heller tenke seg om to ganger neste gang de pubiliserer eller deler innlegg som dette.

Dere få andre vil svare med stor kraft, be meg se på meg selv istede, oppfordre meg til å gå ned av min høye hest, beskylde meg for å se rasisme i alt etc etc etc til det kjedsommelige. Dere kan spare kommentarene deres. Jeg vet allerede hva dere vil si. Jeg kjenner igjen den sterke stemmen "deres" i kommentarfeltene rundt omkring hver eneste dag.
Og dere kjenner ingen. Eller dere kjenner noen, men innser ikke at det dere skriver/ytrer, sårer.

Så vil jeg sikkert få et par -tre spydige kommentarer om hva jeg gjør i dette fora om jeg ikke vil diskutere, og respekterer jeg ikke ytringsfriheten?

Enkelt; for å stoppe slike tendenser. Det vil jeg ALDRI slutte med!
 
Hva med vår religion? Hva med den kulturen vi er oppvokst med i Norge? Skal Norges kultur sakte men sikkert viskes ut fordi vi har mennesker med andre kulturelle bakgrunner enn vi har? Nei, dette er det dummeste jeg noensinne har lest! Hadde aldri i verden akseptert det. Helt i orden at muslimer ikke spiser svin, jeg respekterer det - for all del! Men mine barn liker svin, og ikke har vi noen restriksjoner ifht kostholdet basert på religion, så hvorfor skal vi leve uten svin fordi nabogutten gjør det? Dette blir jo faktisk det samme som å kreve at muslimene i barnehagen spiser svin for sånn gjør vi det i Norge... Helt feil!

Mitt eldste barn går på en skole hvor det er total nøtteforbud (blant både elever og lærere), pga allergi. Det er selvfølgelig helt i orden, for her er det snakk om at noen kan dø dersom de i det hele tatt lukter nøtter. Muslimene dør ikke om vi ikke-muslimer spiser svin!
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp