Drømmen om nummer to <3

CD 28 - 16 dpo

Fortsatt ingen mens og fortsatt negative tester.

Sendt mail til klinikken nå, for å oppdatere de og høre litt hva som blir veien videre når vi skal ha IVF.

Hjemme fra jobb i dag, er helt ødelagt og ferdig. Kroppen verker, gidde snurrer, er svimmel, null matlyst og sover utrolig dårlig...
Er nok lurt å være hjemme i dag når du føler deg så dårlig. Håper mensen kommer snart (eller aller helst at du får pos test :) )
 
Grrr, kjenner jeg blir amper av det dere skriver andre sier!! :mad:
Dessverre må vi nok tåle en del slikt, for det ser ikke ut til at verden utenfor kommer å forstå med det første at slike ting skal man holde for seg selv....

God bedring til deg! Håper du finner tilbake til energi og glede :Heartred Stor klem!
 
Folk ass!! :( Blir så oppgitt når folk ikke klarer å tenke før de snakker! Og når det baller på seg så blir det helt forferdelig. Må ha vært fælt å høre på all masingen om en lillebrøster.. :(

Heldigvis så maser ikke hverken min eller sambos slekt om baby, men nå vet begge mammaene våre at vi driver med prøverør da. Vi får mye forståelse der, og det er vi takknemlige for.

Svigers vet, så de maser ikke, og pappa vet. Mamma vet egentlig, men skal snakke med henne når hun kommer på besøk neste uke.. greit at noen vet! Skulle gjerne hatt noen å prate med, men er ikke så lett! Har ei venninne som vet vi prøver, men hun har akkurat fått sitt tredje barn, så jeg synes det er litt vanskelig å prate med henne! Hun er liksom sånn, "slapp av, det ordner seg, blir deres tur også, du kan jo låne min baby litt hvis det blir for ille"... jeg vil ikke låne noen baby, jeg vil ha min egen! er ille nok å være barnevakt for tantebarnet, sist klarte jeg ikke holde henne en gang! Vet det er feil av meg, men det gjør så fryktelig vondt!!
 
Grrr, kjenner jeg blir amper av det dere skriver andre sier!! :mad:
Dessverre må vi nok tåle en del slikt, for det ser ikke ut til at verden utenfor kommer å forstå med det første at slike ting skal man holde for seg selv....

God bedring til deg! Håper du finner tilbake til energi og glede :Heartred Stor klem!

Ja, vi må vel det, folk tenker ikke lenger enn sin egen nese! De må da på et vis skjønne at vi prøver, vesla er jo snart fire år, det er jo naturlig.. men neida..er så lei i dag!

Takk, håper det hjelper på med helg.. fruen skal jobbe masse overtid i helga(noen som nevnte ar vi trenger penger til IVF, så nå jobbes det i vei). så skal kose meg med vesla!
 
Svigers vet, så de maser ikke, og pappa vet. Mamma vet egentlig, men skal snakke med henne når hun kommer på besøk neste uke.. greit at noen vet! Skulle gjerne hatt noen å prate med, men er ikke så lett! Har ei venninne som vet vi prøver, men hun har akkurat fått sitt tredje barn, så jeg synes det er litt vanskelig å prate med henne! Hun er liksom sånn, "slapp av, det ordner seg, blir deres tur også, du kan jo låne min baby litt hvis det blir for ille"... jeg vil ikke låne noen baby, jeg vil ha min egen! er ille nok å være barnevakt for tantebarnet, sist klarte jeg ikke holde henne en gang! Vet det er feil av meg, men det gjør så fryktelig vondt!!

Jeg orker ikke holde små søte babyer lenger jeg heller... blir for stort savn...

Er vel godt at familien er klar over situasjonen.
Da vi fortalte mamma, ble hun så veldig PÅ. Maste hele tiden om hvor jeg er i syklusen, når jeg skulle ta piller, sprøyter, når jeg skulle inn til undersøkelser osv.... hun vil jo bare mitt beste, men det ble for mye. Så disse to siste gangene har vi ikke sagt noe til henne (eller svigermor). Vi vil ha ro rundt forsøket. Så alle tror det ikke skjer noe før forsøket på riksen i januar. Vi håper å overraske dem med en 12-ukers i januar ;)
 
Jeg orker ikke holde små søte babyer lenger jeg heller... blir for stort savn...

Er vel godt at familien er klar over situasjonen.
Da vi fortalte mamma, ble hun så veldig PÅ. Maste hele tiden om hvor jeg er i syklusen, når jeg skulle ta piller, sprøyter, når jeg skulle inn til undersøkelser osv.... hun vil jo bare mitt beste, men det ble for mye. Så disse to siste gangene har vi ikke sagt noe til henne (eller svigermor). Vi vil ha ro rundt forsøket. Så alle tror det ikke skjer noe før forsøket på riksen i januar. Vi håper å overraske dem med en 12-ukers i januar ;)

Krysser fingrene for at du kan overraske dem!!

Vi har ikke fortalt om de konkrete forsøkene, bare at vi prøver.. og så vet de at vi mistet i fjor..

Jeg må snakke med mamma om at vi skal over på IVF, for vi trenger et aldri så lite lån, jeg håper hun kan hjelpe oss med!
 
Krysser fingrene for at du kan overraske dem!!

Vi har ikke fortalt om de konkrete forsøkene, bare at vi prøver.. og så vet de at vi mistet i fjor..

Jeg må snakke med mamma om at vi skal over på IVF, for vi trenger et aldri så lite lån, jeg håper hun kan hjelpe oss med!

Håper mammaen din er villig til å hjelpe. Blir det privat klinikk i Norge/Danmark da?
Vi går privat nå og fikk en regning i går på 31.000... :eek:
 
Håper mammaen din er villig til å hjelpe. Blir det privat klinikk i Norge/Danmark da?
Vi går privat nå og fikk en regning i går på 31.000... :eek:

Blir privat i Norge, samme klinikken som vi bruker nå.. Spiren. Er veldig fornøyd med dem!
Ser på prislisten deres at det er 28500 for IVF, vi har et strå med donorsæd på frys der, så håper det holder med det, for det har vi allerede betalt for, hvis ikke må vi kjøpe mer av det også.. og kjenner jeg får frysninger bare av å tenke på medisinene!! Har heldigvis noen tusen liggende i et glass her siden pappa valgte å "glemme" igjen noe da han var her på middag!
 
Blir privat i Norge, samme klinikken som vi bruker nå.. Spiren. Er veldig fornøyd med dem!
Ser på prislisten deres at det er 28500 for IVF, vi har et strå med donorsæd på frys der, så håper det holder med det, for det har vi allerede betalt for, hvis ikke må vi kjøpe mer av det også.. og kjenner jeg får frysninger bare av å tenke på medisinene!! Har heldigvis noen tusen liggende i et glass her siden pappa valgte å "glemme" igjen noe da han var her på middag!

Det blir dyrt, men det er verdt det :) Håper det holder med donorsæden som dere har fra før. Det går ikke å tine, bruke noen og fryse igjen resten altså?
Snill pappa du har! ;)
 
Det blir dyrt, men det er verdt det :) Håper det holder med donorsæden som dere har fra før. Det går ikke å tine, bruke noen og fryse igjen resten altså?
Snill pappa du har! ;)
De må nok bruke den dosen som er fryst på et forsøk, men jeg håper det er nok til et forsøk jeg, at de ikke trenger mer liksom... er forberedt på at vi må kjøpe flere strå hvis det blir flere forsøk.. men håper det holder med et da!
Det er verdt hver krone når man endelig får premien!! Heldigvis satt vesla på første forsøk, så var ikke så dyrt å lage henne..
jeg har verdens beste pappa :)
 
De må nok bruke den dosen som er fryst på et forsøk, men jeg håper det er nok til et forsøk jeg, at de ikke trenger mer liksom... er forberedt på at vi må kjøpe flere strå hvis det blir flere forsøk.. men håper det holder med et da!
Det er verdt hver krone når man endelig får premien!! Heldigvis satt vesla på første forsøk, så var ikke så dyrt å lage henne..
jeg har verdens beste pappa :)
Hvis vesla satt på første forsøk satser vi på at lillebrøster sitter på første også :)
 
Der kom stakk tanta innom og ja, alltid like velkommen... not... jaja, greit å slippe å vente mer også da...
 
CD 1

Oioi, nå kan det hende det skjer ting i rekordfart her! Skal inn på ultralyd og sprøyteopplæring på mandag, så får vi kanskje starte opp med IVF allerede denne syklusen!!! Var så sikker på at vi måtte vente til neste i og med at vi ikke har snakket så mye om det! Spennende!!!
 
Så gøy! :D
 
CD 1

Oioi, nå kan det hende det skjer ting i rekordfart her! Skal inn på ultralyd og sprøyteopplæring på mandag, så får vi kanskje starte opp med IVF allerede denne syklusen!!! Var så sikker på at vi måtte vente til neste i og med at vi ikke har snakket så mye om det! Spennende!!!

Oi, så spennende!! Håper for deg :)
 
Oi, så spennende!! Håper for deg :)

Ja, kjempegøy hvis det går! Er litt paff og satt ut, hadde på aldri trodd det skulle gå så fort.. men er jo ikke helt bestemt enda,må vel se på på ul først vil jeg tro.. prøver å ikke bli for ivrig her da, men klarer ikke tenke på så mye annet i kveld! Gruer meg til ul mens jeg fortsatt har mensen da!
 
CD 3 - sprøytestart!

Da er vi i gang! Juhu! Første sprøyte satt i dag, på doen på jobb :) gikk fint, var ikke noe å grue seg til!

Puh, litt svett etter å ha vært å handla på apoteket da!

Blir noen spennende uker fremover!

Snakka med sjefen i dag og la kortene på bordet, deilig å slippe å lure og lyve mer! Hun var super! Innvilget perm med lønn, og kom nok til å gjøre det flere ganger. Som hun sa, hun innvilger to legetimer med lønn i året, så fremt det ikke var noe spesielt, og dette mente hun var spesielt! Konge å slippe og bli trekt i lønn eller avspasere hele tiden!
 
CD 4

Gikk fint med sprøyta i dag også. Litt mer spent på hvordan jeg skal få satt den i morgen, når vesla skal opp sammen med meg!

Mamma kom på besøk i dag, og etter å ha grublet meg kvalm og pint meg selv i flere timer fikk jeg endelig tatt mot til meg og spurt om å få låne penger! Fikk låne en del, så da går det økonomiske i orden i allefall! Det kom jo litt brått på dette forsøket! Og så er vi så heldig at det er blitt en del overtidstimer på sambo forrige uke og denne uken, så det kunne ikke klaffet bedre akkurat nå!
 
CD 5

Fikk første blåmerke av sprøyta i dag, men ellers gikk det fint å få satt den! Veldig spent på i morgen når jeg skal begynne med to sprøyter, gruer meg litt til det, men hey, øyne på målet!

Hatt noen runder med skikkelig hodepine i dag, om det er stress, bivirkning eller tankekværna vites ikke. Har ikke vart så lenge da, men sikkelig vondt når det står på. Ei på jobb var litt redd jeg skulle svime av et øyeblikk, men det så vel litt verre ut enn det var!

Ellers holder jeg på å bli litt sprø av tankene som svirrer og går! Klarer man tenke på noe annet enn hva man går gjennom når man holder på med dette? Føler ikke jeg klarer å fokusere på noe særlig annet jeg! Ikke er sambo hjemme så jeg får pratet heller, hun er jo bare på jobb for tida stakkar!
 
Back
Topp